87

2.2K 116 11
                                    

Felix:
Hans ansikte är blött och ögonen röda. Dock kan dessa saker aldrig vinna över hans ansiktes vackra ansiktsdrag. Trots att hans läppar darrar i hans hopplösa försök att inte låta när han gråter. Trots att hans blå ögon numera komponeras med rött istället för vitt. Trots att hans kinder är svullna och röda. Trots allt detta är han den vackraste skapelse jag någonsin skådat.

Min skakande hand letar sig upp och placerar sig försiktigt på hans blöta kind. Den är bränn het och svullen men passar bra under min darrande hand.

Mina ögon finner hans och de blå liknar mer en storm på ett öppet hav. Alla de känslor om vår historia som hans vackra ögon visar mig, får mig att vilja gråta.

"Oscar jag...."

Börjar jag med en darrande röst som inte blir mer än en viskning. Dock kommer jag inte längre innan hans huvud rycker till som i uppväckandet ur en trans och han börjar resa sig.

Min blöta hand stupar ner mot hans tidigare plats i soffan som nu mera är dystert tom. Han hinner gå flera steg innan jag skyndar mig efter honom. Jag har så bråttom att jag nästan snubblar ur soffan. Benen bär knappt men jag lyckas att komma ikapp honom i hallen utanför hans dörr.

Jag kastar mig efter honom precis när hans hand placerar sig på handtaget. Min hand lyckas fånga hans fria och han rycker skrämt till.

"Oscar"

"Nej! Jag behöver tänka!"

Avbryter han frustrerat och drar till sig handen. Det är som ett slag i magen, nej i hjärtat. Som om han tog sin hand och kramade om mitt hjärta tills dess att det krossades fullständigt.

Sedan öppnar han dörren och kliver in. Allt utan att se på mig. Dörren får jag som likt ett slag i ansiktet. Det hade känts bättre om han slog mig istället för att stänga den dörren, för att vara ärlig. Det var som ett slut, ett slut på oss.

Men det vägrar jag. För har Felix Sandman bestämt sig för något så blir det så. Och om någon gör honom arg då sjutton blir det med bragd som han får sin vilja igenom.

Jag har bestämt mig för att få Oscar, vilket jag inte ger upp på efter den här nedgången. Daff har gjort mig mer än förbannad och det ska han få sota fan för. Ekvationen är enkel. Felix Sandman kommer få Oscar Enestad.

----------
Om ni vill läsa min nya Foscar bok så heter den "Iakttar". :) den är lite annorlunda och förhoppningsvis spännande! :) <3

Xx, M.

Intervjun som avslöjade alltDonde viven las historias. Descúbrelo ahora