Omar:
"Just because I can't touch it
Doesn't mean I can't feel it, yeah.
Just because I can't see it
Doesn't mean it's not in the air."
Sjunger jag med all känsla jag kan förmå. Den här låten är vår låt, min och Ogges. Denna biten av låten beskriver vårt förhållande så bra just nu.
Just because I can't touch it
Doesn't mean I can't feel it, yeah.
Bara för att jag inte offentligt kan röra honom eller visa min kärlek fysiskt för honom betyder det inte att jag inte känner den. Jag känner kärleken när jag sjunger och dansar. Kärleken till honom.
Just because I can't see it
Doesn't mean it's not in the air.
Bara för att jag inte ser hans kärlek offentligt, betyder inte det att den inte finns. Den finns här i luften när han andas ut den när han dansar och sjunger.
Låten är perfekt för oss. Jag slänger en snabb blick på min älskade pojkvän och får anstränga mig för att inte hoppa på honom. Han ser så koncentrerad ut för att göra allt perfekt. Han gör också allt perfekt, inte bara när han dansar och sjunger utan när han bara är. Han är perfekt!
Oscar:
Nu kommer min vers och jag gör mig redo för att sjunga den för Felix. Vi bär våra likadana orangea mössor som jag gjort lite research på. Fansen kallar dem för Foscar mössorna. Vissa har till och med taggat oss i selfies med liknande mössor. Det är jätte gulligt och jag har gillat hundratals.
Jag och Felix står nu bredvid varandra.
You are the twist in my riddle
You are the rush I've been looking for.
You are the kick that I'm needing
You are the only one that I adore.
"I follow anywhere you are going
Even if it's nowhere
We will get there."
Jag vänder mig mot Felix och tittar honom djupt i ögonen. Meningen passar perfekt. Jag följer honom överallt om han bara vill att jag ska göra det. Det spelar ingen roll vart, bara jag får vara med honom.
"I've been looking for a reason
And now that you gave it"
Sjunger jag medan jag lägger mina armar kring hans hals och vaggar fram och tillbaka. Vi struntar fullständigt i de riktiga stegen men det känns rätt.
Vi dansar istället någon slags vals/tryckare och hoppas på att inte krocka med Omar och Ogge som tappert dansar vidare på numret.
Alla foooers skriker nu för full hals och har skrikigt ända sedan jag la mina armar runt Felix. Några skriker till och med Foscar och jag ler nöjt. Även Felix ser nöjd ut och jag är så glad att våra foooers accepterar oss. Trots att vi inte kommit ut offentligt än. Bara lite halvt efter Felix fight med Aftonbladets Anna.
Plötsligt så pussar Felix mig på näsan och min del av sången blir helt tyst. Jag är förvunnen för världen och är glad att han håller mig så nära. Annars hade jag trillat ihop i en hög av okontrollerbara känslor.
"Du är söt när du är generad"
Alla foooers skriker för full hals och Felix spärrar upp ögonen. Så typiskt honom att glömma att han har en mick som gör att alla i rummet kan höra honom. Jag börjar såklart att rodna ännu mer och det börjar svaja ordentligt.
Resten av låten omkoreograferar vi à la Foscar Style. Vi hoppar på varandra, vi pussar på varandra och är allmänt närgångna. Jag vill aldrig att låten ska ta slut. Tyvärr gör den ju det och vi vinkar glatt åt publiken och kameran en sista gång. Attans, de tre minuterna var de bästa i mitt liv. Deppigt, jag vet men jag kan inte hjälpa det.
--------
Lugnet före stormen mina damer och herrar. Vänta ni bara! ;) I kväll smäller det!
Xx, M.
YOU ARE READING
Intervjun som avslöjade allt
FanfictionJust den intervjun startade allt, sedan var det som en eld vi inte kunde stoppa. Att vara en del av kändisvärlden och The Fooo är grymt förvirrande när kärlek eller kanske bara kär och lek inblandas. Ogmar och Foscar bok.