14.

2.7K 122 6
                                    

Felix:

Alla drar efter andan och Oscar gråter. Omar och Ogge suckar tungt och ser helt deprimerade ut.

Vad har jag ställt till med? Jag ville ju bara inte bli helt överkörd av Daff och hans dumma vilja. Så istället körde jag över Oscar, Omar, Ogge och mig själv. Jag inser det nu.

"Förlåt mig killar"

Lyckas jag få fram näst intill krampaktigt.

"Killar jag gillar er. Jag vill helst inte överge skeppet.."

"Men det gör du ändå! Tack så jäv.."

Ogges arga röst blir avbruten av Daff.

"Nej! Om ni lyssnar på mig och gör som jag säger kan detta lösa sig. Kan ni göra det?"

Ogge och Omar nickar ivrigt men jag tittar bara på Oscar som verkar helt borta i en mörk värld av depression.

"Felix, Oscar kan ni göra det? Kan ni lita på mig?"

Han sa precis att han skulle överge oss men jag vill inte att The Fooo ska vara över. Jag vill inte skiljas från killarna, jag vet inte om jag skulle klara det. Så när jag hör Oscars darrande stämma säga ja. Så instämmer jag tyst att jag ska lyssna.

"Okej. Så först och främst, Foscar är sant för er och mig. Vi i den här bilen är de enda som faktiskt vet om er kärlek till varandra"

Jag börjar flacka med blicken och Oscar skruvar på sig. Att någon pratar såhär om oss känns konstigt.

"Sedan ska ni bete er liknande som på intervjun och folk runt om kring oss. Som tex Kat, om hon kommer på er eller något så kommer ni motvilligt ut för dem. Okej? De får inte veta att detta är fejk. Det samma gäller era föräldrar. Frågar de om ert förhållande kommer ni ut till dem som om att de var på riktigt. Det viktiga med det här är att göra det trovärdigt"

"Vänta va? Menar du att vi ska ljuga om att vi är gay för våra föräldrar?"

Avbryter jag argt.

"Ja det menar jag. Om de kräver ett svar så ja. Vi kan inte riskera att sanningen kommer ut. Då kan ni kyssa The Fooo adjö och gömma er för resten av Sveriges befolkning resten av livet. "

Han avbryter mitt klagande och fortsätter. Jag sjunker ner i sätet, jag vill inte behöva gömma mig för hela Sveriges befolkning. Det kanske blir bra ändå?

"Ni kommer om några dagar synas på stan tillsammans. Ni kommer posta mycket bilder på varandra och tillslut när jag säger till kommer ni officiellt ut i media."

"Vadå ska de leva lyckliga i alla sina dar sen eller?"

Frågar Omar med en ironisk stämma.

Det är en bra fråga. Jag har inget emot att leva med Oscar, vi är ju nära vänner men det skulle bli pinsamt och obekvämt.

Intervjun som avslöjade alltWhere stories live. Discover now