17.

2.7K 135 26
                                    

Felix:

Det är nu dags för min och Oscars första dejt. Jag är rätt nervös, tänk om någon ser?

Igår var jätte pinsam och obekväm för oss båda. Vi pratade knappt och Daffs "Larry" exempel känns inte helt uteslutet längre. Jag måste fixa det här. Jag tänker inte förlora The Fooo och Oscar, glöm det. Dock är alla kommentarer från sociala medier som jag läste igår fast i min näthinna. Jag vet att Oscar läst dem också för han gick från jätteglad till jätte ledsen på två sekunder. Så höll vi båda på hela dagen. Fram och tillbaka. Bra laddning inför idag eller hur?

Tanken är att vi ska vara diskreta och gömma oss lite grann på Cafét. Vi ska också pussa på varandra när vi tror att ingen ser. Vara diskret kärleksfulla alltså." För de är ni ju så bra på" som Daff sa. Jag förstår inte alls hur det ska gå till. Hur ska jag lyckas vara kärleksfull mot en av mina bästa vänner? Det är pinsamt och stelt bara jag tänker på det.

Oscar verkar allt annat än redo där han sitter och klämmer sina lår med sina händer så att de vitnar. Vi sitter nämligen i bilen som ska dumpa oss i köpcentrumet. Åh shit nu stannar den.

Jag tar ett djupt andetag och drar ner min mössa. Sedan öppnar jag dörren och hoppar ut. Oscar verkar inte klara av att komma ut själv så jag går runt och öppnar dörren för honom. Jag sträcker sedan ut handen och han tar den tacksamt. Vi är ute ur bilen och jag håller Oscar stadigt runt midjan för att han inte ska falla mot marken då han snubblade på vägen ur bilen.

Då hör jag Daff säga med en glad och uppmuntrande ton.

"Bra grabbar fortsätt så! Det var väl inte så svårt? Jag hämtar er klockan två då, ring om det är något."

Jag tittar förvirrat efter bilen när den gasar iväg. Vadå "det var väl inte så svårt?"? Jag har ju inte börjat än.

------

Jag vill bara säga tack till er som har kommenterat och röstat! Det gör mig jätte glad! Ha en toppen kväll:) Xx, M.

Intervjun som avslöjade alltWhere stories live. Discover now