Tom, Çatlak Kazan'da son 3 yıldır kaldığı dairesinin duvarlarındaki ezbere bildiği desenlere göz gezdirdi. Eskimiş duvar kağıtlarının her söküğünü, her izini ezberlemişti yatağında uzanıp düşünürken. Tom bazen saatlerce aynı noktada uzanırdı asla başka bir şey yapmadan. Düşünürdü, düşünürdü, düşünürdü...
Çatlak Kazan'a ilk yerleştiğinde Hogwarts'tan yeni mezun olmuştu. Altıncı sınıftan yedinci sınıfa geçeceği yaz tatilinde yetimhanedeki tüm eşyalarını toplamış ve Hogwarts'a onlarla birlikte seyahat etmişti. Zaten 31 Aralık'ta 17'sine gireceği için mezun olduktan sonra sırf kalan eşyalarını almak için bile o kokuşmuş yere uğramak istemiyordu. Mezuniyetinin ardından ise yıllar evvel ilk kez Dumbledore ile birlikte gittiği Çatlak Kazan'da bir daireye yerleşmişti bir süre kafa dinleyip ne yapmak istediğine karar vermek için. Fakat daha bir hafta olmadan para suyunu çekmişti. Yine de Tom bu kısa zamanda ne yapacağını düşünmüştü. Lestrange ve Black bahsettikten sonra gidip gördüğü Borgin ve Burkes'te işe başlamak ve yadigar kovalamak mantıklı bir seçenek olacaktı. Böylece burnunu dahi Muggle Londra'sına çıkarması gerekmeyecekti. Yaşadığı yer Diagon Yolu'nda, iş yeriyse Knockturn Yolu'nda olacak biçimde. Yine de Profesör Slughorn ona birkaç kez Bakanlık'ta iş ayarlayabileceğinden söz etmişti ve basit bir antika dükkanında çalışmasına karşı çıkmıştı. Ancak Tom bunu kibar bir dille reddetmişti.
Çatlak Kazan'a yerleştikten 2 yıl sonra dairesini su basmıştı ve şimdi kalıyor olduğu en üst kattaki yırtık duvar kağıtlarının olduğu ama nispeten daha ferah ve daha geniş odaya geçmişti. Ayrıca yeni odasının Diagon Yolu'na bakan bir penceresi vardı. Güzeldi.
Sonuç olarak 18 yaşından beri son 5 yıldır bu binayı evi olarak benimsemişti. Ne var ki ev dese bile asıl yuvası burası değildi. O gizem, büyü, heyecan ve bilgi dolu şato kendisinden yüzlerce kilometre uzaktaydı.
Aptal, Dippet... diye düşündü. Eğer Dippet onu zamanında işe alsaydı şimdi Hogwarts'ın kollarında olabilirdi. Koridorlarında dolaşıp bin bir sırrı keşfedebilir, şatonun hiç gitmediği odalarını ziyaret edebilir, karanlık ormanın derinliklerine ulaşabilirdi. Belki şimdi Diagon Yolu yerine Kara Göl'e doğru bakıyor olurdu. Ne var ki Tom yirmisine bastığında ikinci kez iş istemeye gitmeden önce Dippet emekliye ayrılmış ve yerine Albus Dumbledore geçmişti. Eski Biçim Değiştirme hocası ona asla Karanlık Sanatlara Karşı Savunma profesörlüğünü vermezdi. Sadece KSKS değil, hiçbir dalda öğretmenlik yapmasına izin vermezdi. Boşuna nefesini ve yol parasını harcamasına gerek yoktu. Adam Tom'a güvenmiyordu. Özellikle de Myrtle'a olanlardan beri. Myrtle'ın tuvalette olması büyük talihsizlikti. Ama en azından bunu avantaja çevirmişti. Gerçekten birini öldürmesine gerek kalmadan, en azından öldüren laneti kullanmadan ilk Hortkuluğunu yapmıştı. Kirli işi Basilisk halletmişti.
Başını çevirip komidindeki çekmeceye baktı. Günce hala oradaydı. Seneler önce Flourish ve Blotts'tan aldığı, satan cadının sağ alt kenarına ismini altın yaldızlı harflerle işlediği, siyah deri günce. Ruhunun bir parçası...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tomione - Işıltı ve İhtiras
Fanfic---WATTYS 2020 KAZANANI--- Hermione Granger, Karanlık Lord'u öldürme amacıyla geçmişe gider. Fakat kendini Hogwarts'tan mezun, 23 yaşında Borgin&Burkes'te çalışmakta olan Tom Riddle'ın zamanında bulur. Güce giden yolda yükselme mücadelesindeki h...