17.

13 1 0
                                    

Kĺzali sme sa po ľadovej šmýkačke, ktorá by nás mala zaviesť k dreveným schodom. Obzrela som sa. Za mnou sa kĺzali ďalší agenti - moji kolegovia, ale hlavne moji najlepší priatelia: Lizi, George, Emily, Rock a Vein. Naším cieľom bolo nájsť posledný existujúci diamant na Zemi.

Táto jaskyňa bola úplne iná ako klasické jaskyne. Cencúle boli na niektorých miestach dlhé až päť metrov a mali zelenú farbu. Pozrela som sa vedľa seba. Bola tam priekopa. Nevidela som, aká je hlboká. Telo som mala už poriadne zmrznuté. Na rukách som mala omrzliny, pretože som sa nimi pridŕžala okraja šmýkačky. Nenávidím všetko, čo ide rýchlo. Vedľa mňa prefrčal v plnej rýchlosti Rock. Kričal od radosti. 

,,No nie je to supééér?"

,,Nie, nie je!" zakričala som naňho.

O malú chvíľu vedľa mňa presvištali aj Lizy, George a Emily. Nakoniec sa ku mne pripojil Vein. Aspoň ma v tom nenechal samu. Na pohľad to bol celkom pekný chalan. Má svetlohnedé vlasy, modré oči ako oceán a nosí čierne okuliare s hrubým rámom. Och a nesmiem zabudnúť na jeho vypracované ruky. Zoznámili nás v agentúre a odvtedy sme na každej misii spolu. Je mojím snom byť jeho jedinou, ale to sa asi nestane. Preňho som len jeho super kamarátka, ktorá mu pomáha s výberom obleku na každoročný Ples agentúry a rieši problémy s frajerkami, ktoré na mňa často žiarlia. Nikomu som nepovedala, čo k nemu cítim. Ani jemu to nepoviem. Zas až taká odvážna nie som.

Každý v našom tíme má nejakú schopnosť. Rock má veľmi rozšírené silové schopnosti. Dokáže zdvihnúť auto pomocou jednej ruky. Lizi, svetlovláska s hnedými očami a vysokým čelom, vie nádherne kresliť. Väčšinou navrhuje plány budov a miest, do ktorých sa chceme dostať. Emily je macherka do počítačov a rôznych strojov. Výbavu ako pištole alebo univerzálne laná a hodinky nám vždy vyrába ona. Mám ju rada, pretože sa nebojí povedať svoj názor a je veľmi svojská. George je strašne inteligentný. Už neraz nám zachránil krk, keď vymýšľal, ako nás vysekať z maléru. Vein má schopnosť hýbať predmetmi. Hodí sa to najmä vtedy, keď vás chce zabiť nejaký ozrutný chlap a vy mu hodíte na hlavu džíp alebo niečo také. A nakoniec som tu ja. Mám až dve schopnosti. Nikto doposiaľ nevedel prísť na to, prečo mám aj tú ďalšiu. Dokážem vyhľadávať bomby a míny pod zemou. Myslím, že je to super. Viac ma však baví moja druhá schopnosť - rozprávanie sa s ľuďmi pomocou myšlienok. Je to super vtedy, keď sa s niekým chcem rozprávať o niečom tajnom. Aspoň nás nikto nepočuje.

Kĺzali sme sa ďalej a o pár minút sme zahliadli koniec šmýkačky. Bol tam otvor. Prešli sme ním a vyzeralo to akoby sme prišli do iného sveta. Všade boli stromy a všelijaké rastliny, dokonca aj majestátne vysoké hory. V diaľke som uvidela drevené schody.

,,Na čo čakáte? Ideme!" zvolala zrazu Emily.

,,Počkajte!" rýchlo som skríkla na ostatných.

Pod zemou sa ligotali červené svetlá. Niektoré žiarili slabšie, iné silnejšie. 

,,Sú tu bomby," zdelila som priateľom.

Na ich tvárach som videla zdesenie. 

,,Vidíš kde sú?" opýtal sa ma Rock.

,,Áno, sú tu svetielka. Veríte mi?"

,,Jasné!" odpovedali všetci jednohlasne.

,,Tak ma nasledujte."

Úryvky z príbehov,ktoré nikdy nedopíšemWhere stories live. Discover now