„Je mi hrozná zima..." vzlykala som.
„Vydrž, nejako to vymyslíme. Zohrejem ti vodu vo fľaši a dám ti ju do spacáku." radil mi Ven.
„D-d-d-obre."
„Vy dvaja spite už, ešte máme pred sebou dva týždne cesty." kričal po nás Peter, Venov brat.
„To sa ti ľahko povie, veď ona v tejto zime ledva dýcha. Nie je ako my, nemá ohnivý živel, koľkokrát ti to už mám hovoriť?"
„Dobre veď buď už ticho Ven!"
„Prestaňte! Takto sa nikdy nikam nedostaneme! Aj tak o pár dní zomriem na prechladnutie a potom sa tu môžete hádať koľko chcete vy idioti!"
„Prepáč Lilia, ja len že... Nechcem byť zodpovedný za tvoju smrť." povedal Ven.
,,Ja viem, ale..."
Vetu som nedokončila, pretože som sa začala dusiť. Nedostávala som vzduch. Hrdlo sa mi odmietalo otvárať a končatiny mi znecitliveli.
„Lilia, ja neviem, ja neviem..."
Ven len kľačal na snehu a pozeral sa na mňa. Pozeral sa na moju bezmocnosť. Bol v šoku a ani sa nepohol. Jeho strach v modrých očiach prevažoval nad všetkým.
Pohľad som zamerala na Petra.
„Prosím..." vyslovila som čo najtichšie.
Chlapci nevedeli, ako ďalej. Za ten týždeň sa mi toto stalo prvýkrát. Musíme rýchlo nájsť element vody, inak to pre mňa neskonči dobre.
„Ja ťa zomrieť určite nenechám!" zakričal Peter.
Videla som, ako si rozopol spacák a namieril rovno ku mne. Priložil svoje ohnivé pery na môj krk a ja som zacítila neskutočnú úľavu. O minútu na to som zatvorila oči a klesla do spacáku. Ešte predtým som uvidela Venov nahnevaný výraz. Presne som vedela, kedy sa hnevá. Oči mu zmenili farbu na bordovú.
„Lebo živly môžu existovať iba v jednote."
Nápis na kamennej soche v strede mesta Moralis hovoril za všetko. Stále cestou do a zo školy som si tento nápis prezerala a chcela som cítiť jeho hlbší význam. Nič som však necítila. Cítila som len samotu a pokoj. Dve protikladné vlastnosti.
Mesto Moralis sa pýšilo tým, že bolo obývané ľuďmi s mocou všetkých živlov – oheň, vzduch, zem a voda. Tomuto mestu vládla kráľovská rodina, ktorá udržovala celkový chod krajiny Nisk a ochraňovala vzniknutý mier vo všetkých troch okrskoch – Moralis, Abda a Farley. Abda je tvorená masívnymi rastlinami a miliónmi druhov zvierat. Odtiaľ pochádzajú zásoby pre celý Nisk. Obyvatelia Abdy ovládajú hlavne živel zeme – starajú sa o rastliny a hovoria so zvieratami. Farley je typickým trhovým mestom s továrňami. Zoženiete tam všetko, dokonca aj to, o čom ešte neviete. Továrne a komíny obkolesujú okrsok a vyrábajú stroje a zariadenia potrebné ku každodennému životu.
Niečo som zabudla spomenúť... Štvrtý okrsok sa nazýva Solem. Tu sa nachádzajú vyvrheli a vrahovia, kriminálnici a bytosti, o ktorých sa hovorí, že existujú len v knižkách pre deti. Krajinu pokrýva masívna tundra, v ktorej sa nedá prežiť.
YOU ARE READING
Úryvky z príbehov,ktoré nikdy nedopíšem
Cerita PendekAhojte chcela som sem pridať niečo úplne iné ako klasický príbeh. Rozhodla som sa opísať krátke útržky z mojich snov a nejaké krátke príbehy, ktoré ma občas napadnú.Budú to jednodielovky, témy môžu byť rôzne. Dúfam,že sa vám to bude páčiť. Ľubka