BAB 11

384 21 1
                                    

Pemanduan diteruskan ke penthousenya setelah berhenti di sebuah restoran berdekatan rumah keluarganya. Makanan yang dibungkus dan diletakkan di tempat duduk penumpang sebelahnya dikerling sekilas.

Dia tahu gadisnya lapar di rumah. Dengan bahan basah tiada kerna sudah lama dia tidak menyuruh bodyguardnya membeli. Jadi dia tapau makanan untuk gadisnya. Kesihan pulak dia rasa mengurung gadisnya di situ. Pasti kebosanan.

Fon yang berbunyi ditekan selepas panggilan yang tertera di screen sebelum dijawab. Mukanya yang tadi senyum terus menjadi tegang. Kerana geram, dia terus terjah tanpa memberi salam terlebih dahulu.

" Kau pergi mana? Hah? Aku call tak angkat. "

" Sorry bos, saya sakit perut tadi. Tak dan nak jawab call bos. "

" Haish, buat hal lah kau. Jangan lupa. Aku nak kau siasat pasal orang tua tak guna tuh. "

" Orang tua tak guna? Siapa? Dato' Kamal? "

" Yelah, sape lagi kalau bukan dia yang buat aku marah sangat ni. "

" Hm okeh lah bos. Pape saya roger bos. "

Fon ditutup dan diletak ke tempat asal usai panggilan dimatikan. Tidak sampai 15 minit, dia sudah sampai ke penthousenya tepat jam 8 malam.

Masuk sahaja ke dalam penthouse itu, dia mencari gadisnya. Pelik melihat tv tak terbuka. Dia tak tengok tv ke? Haish mana pulak budak ni? Rayyid bergerak ke dapur. Makanan diletakkan. Masih juga tiada gadisnya di situ.

Tempat terakhir dicari adalah bilik tidurnya. Di balkoni bilik, kelihatan gadisnya memeluk tubuh memandang kepekatan malam. Terangkat sedikit keningnya melihat gadis itu tidak memakai tudung. Dia pasti gadisnya terlupa.

" Ehem-ehem! " sengaja dia berdehem untuk menghentikan lamunan gadisnya.

" Eh awak, bila awak sampai? Saya tak perasan pon. "

Badan Aira pusing ke arah Rayyid yang sedang membuka baju kemeja itu dengan selamba sahaja. Pipinya kemerahan menandakan dirinya malu.

" Mana kau nak perasan kalau dah mengelamun tuh. "

Baju yang telah dipakai dicampak ke dalam bakul di biliknya. Kemudian tuala diambil dan dililit ke pinggangnya. Seluar dibuka tanpa segan di depan Aira yang sedang menutup mata. Dia tahu gadisnya malu. Tapi dia kesah ape.

" Kau tunggu sini. Aku nak mandi jap. Jangan pergi mana-mana! "

Pintu yang kendengaran sudah ditutup membuat dirinya menarik nafas lega. Segera mata dibuka. Panas mukanya kerana malu. Tiba-tiba baru dia teringat dia tidak memakai tudung. Pantas dia mencari tudung sarungnya lalu dipakai.

Hampir 15 minit Rayyid mandi. Pintu dibuka. Aira yang melihat keadaan Rayyid seperti tadi, pantas menutup matanya kembali. Tersengih sinis Rayyid dibuatnya. Tidak mengapa. Dia akan buat gadisnya terbiasa dengannya lepas sudah sah nanti. Heh.

" Siapa suruh kau tutup mata? Bukak mata kau sekarang sebelum aku buat kau menyesal ! "

Mendengar arahan Rayyid terus dibuka matanya. Terkedu melihat Rayyid hanya memakai seluar pendek tanpa baju. Mahu sahaja dia menutup matanya kembali tetapi ugutan Rayyid mematikan niatnya.

" Siapa suruh kau pakai tudung depan aku? Bukak sekarang! "

" T-ttapi s-sa.. "

" Bukak sekarang Aira! Jangan cabar kesabaran aku. Ada aku suruh kau bukak baju ke? "

Terus dibuka tudung sarungnya dengan muka tercebik ditunduk ke bawah. Masih malu dengan Rayyid yang separuh bogel itu.

" Tch, pandang aku Aira. Aku tengah bercakap dengan kau sekarang ni. "

MR.RAYYID ( On-going )Where stories live. Discover now