Vrchní vůdce Snoke byl mnohem lepší učitel, než jaký byl Kylo. I když trval na tom, že Kylo ji bude učit bojovat, souhlasil, že Sílu ji naučí používat a pochopit on. Rey od něj chápala vysvětlování o Síle mnohem lépe, poskytl lepší ukázky a nakonec ji začal učit o umění Sithů. Ačkoliv se Rey nejdřív Temné strany obávala, protože byla přesvědčená, že za tím není nic dobrého, nakonec se bát přestala.
,,Nesmíš se bát využít moc, kterou máš," řekl jí, když pod jeho dohledem zkoušela pomocí Síly vytvarovat vodu do tvaru, do kterého chtěla. Mračila se na sklenici, ve které voda byla, natahovala směrem k ní ruku a soustředila se, jak to jen šlo. Zatínala svaly a snažila se z vody vytvarovat ,,hada". Voda však byla mnohem náročnější, než kameny, které dovedla zvednout hned na začátku. Skoro jako by si její instinkty vzpomněly a dovedla to už dřív...
Ten kratičký had, který se jí z vody povedl, se opět zhroutil a rozpleskl se o hladinu zpět na obyčejnou vodu. Rey vydechla a otřela si dlaní pot, který jí stékal po čele. Zkoušela to už dlouho a cítila se vyčerpaná. Byla chyba přestat se soustředit, ale už dál nemohla.
,,Nezvládnu to," zavrtěla hlavou a podívala se na Snoka, který seděl na trůnu před ní. ,,Jistě že dokážeš," trval na svém Snoke. Podíval se na sklenici a voda se okamžitě zvedla do válcovitého tvaru, který se pokoušela celou dobu tak pracně vypracovat ona. A jemu stačil jen pohled, aby dovedl to, k čemu ona potřebovala veškeré soustředění.
Vstala ze země a dlaněmi si oprášila kalhoty. Sice podlaha nebyla nijak špinavá, ale na její nové černé oblečení se prach usazoval snadno. Líbilo se jí - měla dlouhou tuniku s páskem, pohodlné přiléhavé kalhoty a vysoké boty. Černý plášť nechávala v pokoji. Už za sebou měla jeden trénink se ,,světelným mečem" (přesněji řečeno jen s replikou) a poznala, že její oblečení není však pro parádu, ale pro praktické využití.
Rey zabloudila pohledem k oknu a vyhlédla ven. Bylo tam tolik planet a hvězd, které by mohla poznat a navštívit. A i kdyby tohle nešlo, přesto se vždycky dychtivě dívala za stíhačkami TIE, které odlétaly a přilétaly v pravidelných vlnách a říkala si, jak úžasné musí být takový stroj řídit.
,,Naučíte mě létat se stíhačkami?" zeptala se a otočila hlavu na Snoka. Ten pozdvihl hlavu. ,,Přála by sis to?" Rey horlivě přikyvovala. ,,Ano, přála." Snoke pokynul rukou. ,,Nevidím v tom problém. Avšak je to podřadné, necháme to na jindy."
Rey se na okamžik usmála a byla si jistá, že jí oči musí zářit nadšením. Chtěla poděkovat, ale najednou se loď otřásla a spustily se sirény. Zmateně se otočila kolem své osy a rozhlížela se po místnosti. Zvuk sirén byl nepříjemný a pokud měl za účel vyvolat poplach a paniku, u Rey se to dařilo výborně. Hlasité kvílení jí trhalo uši.
,,Pane!" Nějaký muž se zrzavými vlasy se přihnal do místnosti a ukázal z okna. ,,Povstalci útočí!" Rey otočila hlavu k oknu a skutečně na jejich loď pálila spousta stíhaček. Malých stíhaček. Při slově povstalci jí přeběhl mráz po zádech.
Snoke vstal a zamračil se. ,,To vidím. Zahajte okamžitě palbu a vyšlete naše stíhačky, ať je zničí! Měl jsem o vás vyšší mínění, generále Huxi..." Hux se v rychlosti uklonil, pak se na okamžik podíval na Rey pohledem, který mluvil za všechno a vyběhl z místnosti.
Jdou si pro mě. Ví, jak jsem silná a chtějí mě pro sebe. Někdo na téhle lodi je zrádce, určitě. Jinak by nevěděli, kde jsem.
Dívala se, jak stíhačky povstalců ničí jejich TIE. Přála si být tam venku, aby mohla opětovat palbu a zničit je. Pomstít se za smrt své rodiny, za to, že si na ní nepamatuje i za odpor proti Prvnímu řádu, kde s ní zacházeli jako s člověkem.
,,Nejvyšší vůdce, je to jen spousta x-wingů, ale jejich křižníky v nedohlednu." Rey se nemusela ani otáčet, aby věděla, že je to Kylo. ,,Ovšemže ano. Oni nás nemají zničit - mají odsud unést ji."
Otočila se a dívala se přímo do Kylových očí. Už se v nich pomalu učila číst a teď v nich viděla konflikt. Nedovedla ale poznat, co dalšího se v něm odehrává.
,,Myslíš, že je to pravda?" zeptala se ho a hlas se jí třásl. Kylo přikývl. ,,Takhle povstalci obyčejně nepřemýšlí. Jsou tu pro tebe."
Ta slova se jí odrážela v mysli a zněla jí v uších. Na okamžik pomyslela na svou sestřičku, kterou nikdy neuvidí a na kterou si ani nevzpomíná...
Začal se v ní pomalu uvolňovat hněv. Ona rozhodně nehodlá povstalcům sloužit jako loutka. Ne takovým bestiím. Někdo říkal, že rebel, který prostřelil tvé sedmileté sestře hlavu, se u toho smál.
Se zavrčením se obrátila proti sklu a x-wing, který letěl kolem a pronásledoval TIE, zastavila pomocí Síly. Tepna na krku jí pulzovala, čelo měla nakrčené a zdálo se jí, že odněkud zevnitř proudí jen energie, která jí dodávala sílu. Začala myslet na to, jak ten malý povstalecký stroj drtí. Čím víc k sobě přibližovala prsty, tím víc se stroj ničil, zmenšoval a kroutil. Na pár místech začal dokonce hořet a oheň spaloval bílý lak. Napadlo ji, že ten pilot uvnitř by klidně mohl být ten člověk, který tak lhostejně a chladnokrevně zabil její rodiče. Nebo dokonce její sestru, malou, nevinnou holčičku.
Z nitra se jí vydral řev, jako kdyby byla zvíře a zatnula pěst pevně k sobě. X-wing explodoval. Dívala se na zbytky, které se vznášely v prostoru. Dýchala hluboce a cítila, jak jí nově nabytá síla opouští. Zhroutila se na kolena a hlavou jí problesklo, že pokud teď zemře, protože ztratila svou vlastní sílu, aspoň se pomstila.
V Rey se tedy začíná probouzet temná stránka... Co si o tom myslíte vy?😊
ČTEŠ
Služebnice temnoty|Reylo ff|
FanfictionGalaxií zmítá válka. Dvě strany proti sobě vedou dlouhý boj. Nejvyšší vůdce Snoke se rozhodne válku ukončit tím, že vyšle svého učedníka, Kylo Rena, zabít mladou jedijskou učednici Rey, která se stává čím dál silnější. Kylo Ren, který neodmítá žádný...