Kapitola dvacátá

156 17 4
                                    

Planeta Dworx byla potemnělá, zahalená mlhou a vládla na ní ponurá atmosféra. Rey se dívala z paluby Falcona, jak klesají k černé zemi. Když se pokusila pomocí Síly zjistit, jestli je na planetě nějaký život, ucítila přítomnost temnoty.

,,Dojdi ho prosím vzbudit," řekl Poe, který pátral očima po tmavém prostoru pod nimi a hledal vhodné místo na přistání. Rey se otočila a vyšla z pilotní kabiny. Dostala se přes úzkou chodbu do místnosti, kde spal Ben. Zastavila se ve dveřích, opřela se rukou o stěnu a podívala se na něj. Ve spánku vypadal tak uvolněně a klidně, že jí bylo až líto ho budit. Černé vlasy mu padaly do čela a obličej měl zcela uvolněný.

Došla k němu, vzala ho za rameno a párkrát s ním jemně zatřásla. Ben se nadechl silněji, párkrát se zavrtěl a otevřel pomalu černé oči. Rey cítila, jak se jí srdce zrychlilo a že bije rychleji než obvykle.

,,Už jsme tady?" zeptal se rozespale a Rey přikývla. ,,Dworx," odpověděla stručně a uvědomila si, že má stále ruku na Benově rameni. Chtěla jí rychle stáhnout, ale Ben jí v půlce pohybu za ní chytl a lehce jí stiskl. ,,Porazíme ho," ujišťoval ji a hladil ji palcem po hřbetu dlaně. Rey byla paralyzovaná nenadálým gestem tak moc, že nebyla schopna odpovědět víc než: ,,Já vím."

Ben se pak zvedl, pustil Reyinu ruku a vyšli společně za Finnem a Poem, kteří čekali u dveří. Společně s nimi tam stál ještě malý oranžovo - bílý droid kulatého tvaru. Rey se na něj užasle dívala, když droid zapípal a Poe odpověděl: ,,Nebuď tak pesimistický, BB-8." Pak se podíval na Bena, který stál za Rey. ,,Můžeme jít? BB-8 má v sobě souřadnice, které vedou přímo k tomu místu."

Rey s Finnem naráz přikývli. ,,Buďte opatrní," nabádala je Rey a cítila, jak se jí po rukou plazí husí kůže. ,,Je tady něco divného. A vůbec se mi to nelíbí." Ben se na ni podíval a přikývl. ,,Máš pravdu. Musíme se držet pohromadě. Ať na nás čeká cokoliv, bude se to bránit zničení." Finn přikývl a otevřel dveře. ,,Budeme se bránit taky."

Ben vyšel ze dveří do tmy jako první, za ním šel Poe s BB-8, následovaný Rey a jako poslední šel Finn. Rey se rozhlédla s přimhouřenýma očima po okolí. Neviděla nic než načernalý vzduch a černý prach, do kterého se jim trochu bořily nohy. Neviděla nikde žádné rostliny, jen černé a šedivé skály. Necítila přítomnost života. Planeta byla mrtvá.

Ticho okolo bylo strašidelné. Slyšela jen svůj vlastní dech a měla pocit, že v ohlušujícím tichu slyší každý pohyb prachu, když do něj někdo vytvořil stopu. Cítila, že všichni okolo jsou neklidní a že není jediná, kdo má strach. Málem začala ječet, když BB-8 zapípal. Přes záda jí přeběhl mráz a probodla Poea pohledem. ,,Musí pípat tak nahlas?" obořila se na něj šeptem a Poe obrátil oči v sloup. ,,On nepípá nahlas, to jen je okolo moc ticho," zasyčel na ni.

,,Fajn, zachytil něco?" zeptal se Finn a stoupl si mezi ně. Poe přikývl. ,,Jsme zhruba kilometr od místa, kde se schovává ta Snokova věcička." Rey si oddechla stejně jako všichni ostatní. Představa, že by takhle šli ještě dlouho, byla nepříjemná. Takhle by mohli být do dvaceti minut u cíle.

,,Musíme ale jít," napomenul je Ben a vyrazil vpřed. Ostatní se rozešli za ním a Finn pro jistotu vytáhl blaster. Rey měla krátce otočenou hlavu na něj a proto nestihla včas zastavit a narazila Poeovi do zad, když se nečekaně zastavil. Stejně tak do ní narazil Finn, který taky nevěnoval pozornost cestě a Rey se zamračila. Ben musel zastavit, takže se něco dělo. Něco nebylo v pořádku.

,,Co se děje?" Natahovala krk, ale přes Benovu vysokou postavu neměla šanci nic vidět. Ben se rozešel dál bez odpovědi a teprve, když vyšel zpoza skal, odstoupil na stranu. Rey se zarazila. Před nimi se rozléhaly trosky města. Zřejmě bylo zničené a mrtvé už hodně dlouho, ale přesto tady cítila přítomnost Temné strany Síly.

Udělala pár kroků vpřed, aby se podívala blíž a uslyšela, jak jí pod nohama něco křuplo. Sklonila oči a posunula nohu stranou. Přímo pod chodidlem měla lidskou lebku a pár kostí. Kulila oči a zalapala po dechu. ,,To ne," zašeptala a cítila, jak ji Benovi svalnaté paže stahují k sobě. Finn se na objevenou lebku zamračil a Poe si klekl k podivnému černému prachu a promnul si ho mezi prsty.

,,To vypadá, jako kdyby je to pohřbilo zaživa, ať je to cokoliv," uvažoval Finn a Ben dodal: ,,S pomocí Síly." Poe, který klečel v prachu, polknul a přelétl po nich pohledem. ,,Uhelný prach." Rey si přála umět létat a nemuset chodit po zemi, když v půdě pod nimi byl hřbitov.

Finn na ně mávl rukou. ,,Musíme dál." Poe a BB-8 se drželi hned za ním, ale Rey váhala. Věděla, že kosti jí nemohou ublížit, ale přesto se necítila dobře, když věděla, že pod jejíma nohama je tolik mrtvých. Popadla Bena za ruku a když se na ni udiveně podíval a chtěl něco namítnout, rychle vyhrkla: ,,Nepouštěj mě." Věděla, že zní jako dítě, ale potřebovala vědět, že tady skutečně není sama.

Ben stisk Reyinu malou dlaň ve své a Rey se cítila klidněji. Bez dalších slov se rozešli dál, aby se jim ti tři i se souřadnicemi neztratili z dohledu. Rey se soustředila jen na jejich spojené ruce a myslela na teplo, které vychází z Benovy dlaně. Procházeli mrtvým městem se spojenýma rukama a nechávali rozpadlé budovy za sebou. Kdykoliv Rey ucítila, že šlápla na něco tvrdého, snažila se uklidňovat myšlenkou, že je to jen kámen z rozpadlých domů a ne další kosti.

Z města do dostali do další pouště uhelného černého prachu. Šlo se jim obtížně, ale i tak se nepouštěli a Ben v jeden moment propletl své prsty s jejími. V ten moment Reyino srdce udeřilo rychleji než obvykle a byla klidnější.

Museli jít ještě dlouhé minuty, než se Poe zastavil a ukázal před sebe. Nechtěl křičet, takže počkal, až k němu dojdou. Pak s výrazem plným úlevy promluvil. ,,Támhle to je." Rey uviděla další tmavě šedý kamenný dům, tentokrát větší a zdálo se, že to byl spíš chrám a ne obydlí.

Chtěla si oddechnout, ale najednou to ucítila. Silnou přítomnost Temné strany. Podívala se na Bena, který měl stejný výraz jako ona. ,,Taky to cítím," přikývl, pustil její ruku a sáhl po světelném meči. Rey zpoza opasku vytáhla svůj a zažhnula rudou čepel. Poe s Finnem si připravili blastery. Rey svírala svůj meč pevně a postavili se s Benem zády k sobě, aby se mohli lépe krýt.

Chvíli se nic nedělo a Rey se se zrychleným dechem, bušícím srdcem a přimhouřenýma očima dívala do temnoty před sebou. Pak ve tmě zazářil rudý záblesk.

Služebnice temnoty|Reylo ff|Kde žijí příběhy. Začni objevovat