Kapitola čtrnáctá

170 21 4
                                    

Celý ten rituál byl nesmysl. On nic takového podstupovat nemusel. Jenom odříkal přísahu věrnosti, dostal nové jméno a bylo hotovo. U Rey však šlo především o efekt, aby Snoke ukázal, jaká je Temná strana.

Stál opodál s rukama spojenýma za zády. Světlá strana ho volala čím dál tím více. Věděl, že pokud nebude loajální Snokovi, stane se z něj nepřítel. Ale teď, když viděl, co se stává z Rey, pochopil, proč ho nazývala zrůdou. Pochopil, co se s ním stalo. Neviděl to, protože byl příliš horlivý stát se Sithem, byl pyšný na své nové schopnosti a znalosti. Bez váhání plnil rozkazy a zabíjel, porážel nepřátele, protože nepochopil, že ho to neudělá silnějším, ale změní v monstrum.

Zaměřil pohled na Rey, která stála v pozoru s pohledem soustředěným na Snoka před jeho trůnem. Oči měla opět žluté a šel z ní chlad. Ačkoliv si nechala svůj původní účes - tři malé drdůlky -, nezbylo na ní jinak nic, co by mu připomínalo Rey, kterou znal. Na které mu záleželo.

,,Odříkej svou přísahu," vyzval Snoke Rey a ta poklekla. Sklopila hlavu. ,,Já, Rey, skládám dnes svou přísahu, že se stanu právoplatnou mistriní sithského učení. Budu loajální, věrná a oddaná Temné straně Síly. Budu sloužit se ctí a beze studu, jako sloužili předci v našem řádu. Pomohu zničit Povstání a mé služby budou náležet Prvnímu řádu, tak jako slavný a mocný Darth Vader sloužil Impériu."

Kylo slyšel upřímnost v jejím hlase. Až sem Rey dovedl, jen proto, že nepoznal včas, že Temná strana je pro ni příliš nebezpečná. Pro ni i pro něj. Byl tak sobecký, když si myslel, že zůstane stejná. Kdyby aspoň trochu myslel na následky, pochopil by, že Reyina čistá duše není stavěná na takové zlo.

,,Povstaň," přikázal Snoke a Rey se elegantně zvedla na nohy. Snoke pokynul jednomu ze svých gardistů, který před Rey předstoupil s tácem, na kterém leželo kožené pouzdro. Rey ho otevřela a vytáhla světelný meč. Snoke pro ni nechal sestavit její vlastní, i když Kylo měl pořád schovaný ten, který měla u sebe a který patřil rodině Skywalkerů. Jeho rodině. Jediům.

,,Můj mistře, je to pro mě neskutečná čest," řekla Rey a její hlas poprvé nezněl chladně, ale bylo v něm i nadšení. Snoke přikývl a roztáhl rty do úsměvu. ,,Součástí rituálu je ještě jeden úkol, kdy budeš mít příležitost ho vyzkoušet."

Mávl na stormtroopery, kteří stáli u dveří. Ti je otevřeli a další dva za nimi vlekli dovnitř mladou ženu. Byla špinavá od krve a potu a Kylo odhadoval, že už nějakou dobou je jejich vězněm. Na potrhaném a zašpiněnén rukávu rozeznal Kylo znak Odboje. Došli s ní až k Rey a tam ji shodili na kolena. Žena zalapala po dechu a dívala se po nich pohledem plným nenávisti a znechucení. Pak se povídala před sebe a vykukila oči. ,,Rey?"

Rey pozvedla hrdě bradu. ,,Tak mé jméno si pamatuješ, výborně," řekla a žena se trochu zamračila. ,,Neměla bych snad? Vždyť jsme si tolik rozuměly..." Rey se krátce zasmála. Temně, bez jakékoliv stopy pobavení. ,,Skutečně? A ty jsi kdo?"

Žena se krátce s udiveným pohledem se podívala na Kyla a pak zpět na Rey. ,,No přece Jessika... Jessika Pava!" Naklonila hlavu ke straně. ,,Copak ty si na mě nepamatuješ?" Rey se zablesklo v očích. ,,Ne a jsem za to ráda. A co ty? Pamatuješ si mou matku? Otce? Nebo sedmiletou sestru, nevinné malé dítě, které když zemřelo, tak se jeho vrah smál?"

Teprve teď Kylovi došel význam vymyšlené sestry. Byla dalším důvodem, proč se pomstít a proč nenávidět Odboj. Ještě ke všemu, když podle Snokových slov to bylo teprve dítě, které dost možná neumělo ještě ani číst, natož tak se bránit. Byl to od Snoka geniální tah.

Jessika přimhouřila jedno oko. ,,Rey... Nevím, co s tebou udělali a jak ti vymyli mozek, ale ty jsi nikdy neměla rodinu. Pocházíš z písečné planety Jakku, kde tě rodiče nechali jako malou a kde jsi se poprvé potkala s-"

Rey udeřila Jessiku do tváře. Bylo vidět, jak se třese vzteky. ,,Já jsem měla rodinu," zasyčela a aktivovala čepel světelného meče. Byla rudá a perfektní, takže se jim nějakým způsobem povedlo získat neporušený krystal.

Jessika propalovala Rey pohledem. ,,Jsi teď na jejich straně, jo? V tom případě nevím, proč jsme riskovali, abychom tě zachránili." Rey se k ní sklonila. Z očí jí sršely blesky. ,,Zachránili?! Chtěli jste mě odvést a zneužít mé schopnosti. Byla jsem hrdá, když jsem rozdrtila vaši stíhačku a s ní i toho bídáka uvnitř!" Mladá pilotka kroutila hlavou. ,,Dostala jsem se kvůli tobě dovnitř, riskovala svůj život, jen abych tě zachránila! A co z toho teď mám?" Rey se nebezpečně blýsklo v očích a temně se usmála. ,,Smrt."

Jessika si už uvědomila, že teď přišel konec, protože začala na Rey křičet informace. ,,Oni jsou tví nepřátelé! Najdi Leiu, Finna nebo Poea a vrať se domů! Rey, poslouchej mě! Vždyť Kylo Ren tě už podruhé unesl! Nejsi tady dobrovolně a je v tobě světlo! Můžeš to zachránit a stát se Jed-"

Rey jí s nenávistí v očích vrazila meč do srdce. Mladá odbojářka se zhroutila mrtvá na zem. Rey se pak obrátila na Snoka. Ten uznale kýval hlavou. ,,Nyní jsi ukázala, že jsi hodna nosit nové jméno. Celá galaxie tě bude znát jako... Darth Onägh."

Rey se potěšeně usmála. ,,Je to pro mě nevýslovná čest a jsem hrdá. Stávám se oddanou služebnicí temnoty." Snoke se poprvé za celou dobu podíval na Kyla na pokynul, aby přistoupil.

,,Darth Onägh, nyní ti svěřím úkol, na který ovšem budeš potřebovat pomoc zkušeného pilota. Vím, slíbil jsem, že tě naučím řídit stíhačky, ale tvůj výcvik byl důležitější... Zítra ráno dostanete trasovač, který se nám podařilo získat a který vede k Luku Skywalkerovi. Má nová učednice, zabij posledního Jedije a uhas plamen povstání. Kylo Ren tě doprovodí jako pilot a jako člověk, který přežil pokus o vraždu Skywalkerem."

Rey se poklonila. ,,Ano mistře, s radostí zabiju posledního Jedije." Následně se otočila a když se Kylo ohlédl, viděl,jak se jí kolem těla vlní černý plášť. ,,Je tak mocná. Tak odhodlaná... Jako ty." Kylo se obrátil na Snoka s lehce nechápavým výrazem. Tohle neříkal jen tak. ,,Mistře?" Snoke si podepřel hlavu klouby prstů. ,,Víš dobře, o čem mluvím. Dítě, které by z vás dvou vzešlo, by byla ta nejsilnější a nejmocnější bytost v galaxii. Jakmile se vrátíte z výpravy a zabijete tvého strýce, splodíte spolu potomka. A až ho Onägh porodí, přejde do mé péče a já ho budu učit a vychovávat ve správné víře Sithů."

Kylo nakrčil čelo. Tohle se mu ani trochu nelíbilo. ,,Co když nebude chtít dítě?" Snoke se krátce zasmál. ,,Je tak nadšená z Temné strany, že uposlechne jakýkoliv úkol. A neříkej, že bys nechtěl strávit jednu noc s tak krásnou dívkou." Kylo se na poslední chvíli zastavil, protože už chtěl začít kroutit hlavou. Nechtěl. Ne takhle.

,,Co se pak s námi stane?" Snoke bezvýznamně mávl rukou. ,,To už není tvá starost. Teď odejdi."

Když vyšel z místnosti, opřel se zády o zeď a hluboce vydechl. Tahle bezbarvá odpověď se mu ani trochu nelíbila. Snoke mu v podstatě odpověď dal. Až Rey porodí dítě, nebudou mu k ničemu dobří. Naopak by mu překáželi... Zabije je.

Praštil pěstí do kovu, který ho studil do zad a skousl si spodní ret. Tohle se stát nesmí. Teď byl za výpravu za Lukem rád, protože měl naději. Luke měl moc Rey přesvědčit a když bude během volných chvil s ní mluvit i on, dostane ji nakonec na Světlou stranu. On to dokázal, když poznal pravdu, co dělá s lidmi temnota - cítili se silní, všemocní a pyšní a netušili, jaké zrůdy ve skutečnosti jsou. Proto musel Rey ukázat, kdo doopravdy je.

Služebnice temnoty|Reylo ff|Kde žijí příběhy. Začni objevovat