Kapitola dvacátá třetí

167 15 8
                                    

Stáli vedle sebe na travnatém terénu a sledovali, jak se k nim blíží Snoke i se svojí gardou. Rey se zdálo, že jí srdce každou chvíli prorazí díru z hrudníku, jak rychle bilo. Měla obavy, že Snoka neporazí. I bez své pojistky byl silný a pokud chtěli bojovat jako Jedijové, nesměli používat triky a Sílu Temné strany.

Byla ráda, že je Snoke ještě tak daleko, protože nemohl vidět, jak se jí třesou nohy. Ben si toho všiml a konejšivě ji vzal za ruku. S obavami se na něj podívala a nechápala, jak mohl vypadat tak klidně. Ben se však lehce usmál a stiskl jí ruku. ,,Porazíme ho. Jedijové vždycky poráželi Sithy a válku také vyhrajeme. Nemají Snokovu podporu."

V tuto chvíli už Odboj bojoval s flotilou Prvního řádu a v galaxii postupně docházelo na různých místech k povstání. Jejich cesty se rozdělily, jakmile se vrátili z Dwarxu, protože nebyl moc čas na žádné zdržování. Rey se povedlo pomocí Síly uzdravit zranění po blescích a Poe okamžitě dostal chuť zlikvidovat flotilu. Ben poslal zprávu Snokovi, aby se spolu utkali na život a na smrt na odlehlé planetě Gvayl. Štěstí bylo, že vyzvaný nesměl odmítnout, jelikož by tím přišel o právo velení a vlastní lidé by proti němu povstali a přidali se na stranu vyzyvatele.

,,Jsi si jistý, že tenhle plán vyjde?" zeptala se ho a Ben přikývl. ,,Máme něco, co on nemá." Stiskl její dlaň a pohladil jí palcem po hřbetě ruky. Rey pochopila, co tím myslel. Nedržel ji jen tak. ,,Máme jeden druhého," řekla nahlas a zesílila stisk své ruky.

Snoke od nich stál pár metrů. V Rey se probudila vlna hněvu směřovaná vůči němu. Nechtěla však, aby to na ní poznal a pokusil se její hněv opět obrátit proti Odboji. Soustředila se na teplo, které vycházelo z Benovy dlaně.

Snoke pohlédl na jejich spojené ruce a ušklíbl se. ,,Povstali jste proti mně po všem, co jsem pro vás udělal?" Rey pozvedla obočí. ,,Myslíte udělat z nás zrůdy? Je mi líto, ale tenhle plán vám příliš nevyšel. Světlo zničí temnotu."

Snoke se zachechtal. ,,Mluvíš, jako kdybyste snad už měli vyhráno." Z pobaveného výrazu přešel do rozhněvaného. ,,Jste jenom naivní děti, které věří na dobro a zlo. Přitom pořádně nechápete, jak vůbec Temná strana funguje a že dokážu mnohem víc, než hloupě mávat se světelným mečem."

Zdravý rozum Rey velel, aby si následující odpustila, ale nemohla. ,,Děkuji, že mi to říkáte zrovna vy, který jste mě mávat se světelným mečem naučil. Nebo jste to tvrdil, stejně jako všechny ostatní lži. Mrtvá sedmiletá sestra... Vím, kam jste tím směřoval. Měl to být nástroj pomsty."

Snoke se zasmál. ,,A fungoval dokonale. Ubozí piloti, které jsi zabila kvůli téhle lži... Darth Onägh byla tak mocná a silná, že by neodmítla žádný můj rozkaz, dokonce ani vydat mi své vlastní dítě."

Ben se napřímil a zamračil. ,,Mě byste k ničemu nedonutil. Nenechal bych Rey otěhotnět s vědomím, že mě každou chvíli necháte zabít a že by z toho dítěte vyrostla zrůda a byla by vaší loutkou."

Snoke přimhouřil oči. ,,Ale ano, donutil. A taky vám tohle odmlouvání k ničemu není, protože vás stejně zabiju. Ve skutečnosti mi stačí vaše DNA." Mávl rukou a rudí vojáci začali vytahovat zbraně. Rey pustila Benovu ruku a aktivovala světelný meč. Bojovala s mečem Anakina Skywalkera, protože nechtěla nic, co by jí připomínalo Onägh. Byla Jedi, ne Sith.

Stoupli si s Benem zády k sobě, protože tahle taktika se jim už osvědčila. Povedlo se jí proseknout hrudník prvnímu gardistovi, který se k ní blížil. Zároveň Silou odhodila jiného a ten se zřítil do propasti, která se rozprostírala pod nimi a vypadala opravdu hluboká. Třetí jí však dostal pryč od Bena a byl dost rychlý, aby ji kopl do břicha a Rey se zalapáním po dechu spadla na zem. Vstala rychle, ale ne dost rychle, aby se vyhnula druhému kopanci do hrudi. Napřímil se, aby ji zabil bodnutím kopím, avšak skrz žebra mu zazářila zelená čepel a on se mrtvý zhroutil do trávy.

Služebnice temnoty|Reylo ff|Kde žijí příběhy. Začni objevovat