Bab 2

277 10 2
                                    

Setelah sampai di rumah,aku terus masuk ke bilik ku untuk beristirahat...Aku melihat siling dan memerhati kipas yang berpusing..Semakin lama semakin layu kulit mataku dan untuk kesekian kalinya aku tidur dengan baju sekolahku yang tak ditukar..Sedang aku hanyut lena  dibuai mimpi indah satu deringan telefon telah mengejutkan tidurku.Aku melihat screen Iphone ku dan nama Bella terpapar di screen telefon ku.Aku menyahut panggilan tersebut.

"Assalamuailaikum babe"sapanya dengan girang.
"Waailaikumsalam.Ada ape kau call aku time time camni?"tanyaku dengan keadaan yang masih mamai.
"Tak de.Saje je.Nak call sahabat sendiri tak leh ker?"tanya Bella dengan suara merajuknya.
"Takda lah.Aku gurau je tu."
"Yelah.Kau free tak esok babe?"
"Free lah kot.Kenape"?
"Memandangkan esok hari Sabtu,aku nak ajak kau pergi shopping kat AEON.On tak on?"tanya Bella padaku.
"On lah babe"jawabku dengan girang.
"Ok kalau macamtu,pukul 9 kita gerak.Aku pick kau"Kata Bella.Suara Bella girang semacam jer bila aku nak ikut dia pi shopping.
"Ok"jawabku sepatah.
"See u tomorrow"kata Bella dalam talian.
"You too"jawabku lalu mematikan talian telefonku.

Setelah menamatkan panggilan dari Bella,aku terus pergi ke bilik mandi untuk mandi dan bersiap sedia untuk jamuan malam nanti.


"Fira meh turun bawah makan"laung Datin Aufiyah dari bawah.
"Okey ma".

Aku hanya memakai T-shirt dan jooger pants(author tak tau eja jooger..jadi hantam sajalah🤣).Aku lebih selesa pakai dua tu bila malam..Tidur pun senang sebab seluar tu tak ketat sangat.

Skip!

Di meja makan,aku mengambil tempat di sebelah mama.Aku terus mencedokkan nasi ke dalam pinggan papa dan mama terlebih dahulu,barulah aku mencedokkan nasi ke dalam pinggan ku sendiri..Seusai membaca doa aku terus menyuapkan nasi ke dalam mulutku.

"Macam mana sekolah harini Fira"tanya papa untuk memulakan bicara.
"So far good.but Fira ada kena marah dengan cikgu sebab tidur dalam kelas"lalu aku menayangkan sebaris gigi kepada papa.Papa hanya menggelengkan kepalanya.
"Apa nak jadilah dengan kamu ni?Asyik tidur jer dalam kelas.Bertuah punya budak"bebel papa.

Aku hanya berdiam diri sahaja.Malas lah hendak menjawab soalan papa.Aku terus menikmati masakan mama.Memang tak dinafikan masakan mama yang paling sedap.Seusai mengemas meja dan mencuci pinggan mangkuk,aku lantas masuk ke bilik untuk rehatkan diri.

Tinggg!

Bunyi yang menandakan ada notification yang masuk.Aku terus mencapai telefonku yang berada di birai katil.Aku membuka telefon dan nama Bella tertera di screen tersebut.

TengkuArabella🤗
Assalamuailaikum sahabat.

TengkuSyafira😁
Waailaikumsalam .Kenapa mesej aku memalam begini?🙄😅

TengkuArabella🤗
Saje nak ingatkan kau untuk program esok.🤣

TengkuSyafira😁
Aku tau ler.Aku belum lupa ingatan lagi ni🤪

TengkuArabella🤗
Manalah tau kau ni.Kalau aku tak ingatkan,memang kau lupa punya.🙄

TengkuSyafira😁
Heheh.Jangan risau lah aku ingat punya.siap set alarm lagi.🤣

TengkuArabella🤗
Kalau macamtu okey.Selamat malam sahabat😆🌃

TengkuSyafira😁
Selamat malam juga sahabatku🤣🌃

Seusai sahaja aku dan Bella bermesej,aku terus menutup telefonku dan ready untuk melelapkan mata.Sebelum itu,aku mencuci kaki sebelum naik ke atas katil.Lampu bilik ditutup terlebih dahulu sebab aku lebih selesa lagi tidur dalam gelap.




HYE READERS KESAYANGAN.AMACAM CHAP 2 NI?KALAU ADE MASALAH KOMEN JER.SAYA TERIMA JER PENDAPAT KORANG.JANGAN LUPA VOTE YER😆

SORI KALAU HAMBAR.🤣BUDAK BARU KATAKAN

SETELAH ADANYA DIA(HIATUS)Where stories live. Discover now