Bab 22

80 9 2
                                    

Aku terpisat-pisat bangun apabila ada cahaya kecil menembusi kamar aku dan Faleeq.Hari ini juga hari pertama aku dan Faleeq dan menunaikan solat subuh bersama-sama.

Tanpa berlengah aku terus membangunkan Faleeq yang sedang nyenyak tidur di sebelah.Comel semacam muka dia bila tidur.Tak pe lah kan puji suami sendiri..heheh!

"Awak bangun"Faleeq menyeringai kecil.

"Bangunlah wak.Dah pukul 7:00 dah sekarang ni"Faleeq terus bangun dari tidurnya.Mata digosok-gosok supaya penglihatan jelas.

"Awak dah mandi ker?"tanya Faleeq yang masih dalam keadaan mamai.

"Belum lagi"

"Kalau macam tu kita mandi sama-sama jom"nak terbeliak biji mata aku bila dia pelawa aku mandi bersama.No!Aku belum sedia lagi kot.

"Ermmm..A..Awak mandi dulu lah"jawab ku gagap.

"Tak payah lah nak malu-malu.Kita kan sah suami isteri.Semua benda halal.Mandi bersama jer kot.Jom lah awak"rayu Faleeq.

"Tapi...tapi saya belum ready lagi lah"Faleeq dah senyum-senyum dah lihat muka aku.

"Belum ready ehhh..Meh saya dukung awak"Faleeq terys semena-sema mendukung aku gaya bridal style lalu dibawanya ke dalam bilik air.

"Awak turunkan saya lah"

"Tak nak"

Bushhhhh!!!

Aku terus dihempaskan di tab mandi.Sejuk mateyy bhaii.Aku membuat mulut muncung seinchi.

"Alololo..Sayang kita dah merajuk lah"perli Faleeq

"Tak nak kawan awak"aku membuat muka ala-ala merajuk gitew.

"Alaaa..Sorry lah awak.Siapa suruh tak nak ikut mandi sama.Orang ajak baik-baik tak nak.Nak juga kena cara kasar"Faleeq memicit-mimit pipi aku.

"Awak sakit lah pipi saya"pipi diramas-ramas.Faleeq dah gelak sakan dah.Sakit hati kiter.

😵😵😵

Selesai sahaja mandi dan berpakaian lengkap,aku dan Faleeq bersama-sama menuruni anak tangga.Tangan aku dipimpin erat oleh Faleeq.Rasa kekok juga.

"Wow!Pengantin baru dah turun dari mahligai"kata mama.Aku tersipu-sipu malu.Faleeq?Dia tu tak ada malu langsung tersenyum manis lagi.

"Morning semua"sapa Faleeq.

"Morning"jawab mereka serentak.

"Wah wah wah.Pengantin baru kita ni.Berseri-seri muka.Senyum pun tak lekang"kata Mama Faleeq.Aku dan Faleeq hanya tersengih-sengih.

"Dah-dah lah tu menyakat mereka berdua ni.Meh lah makan dulu.Lapo dah perut ni"kata papa.

😵😵😵

Sebaik sahaja habis makan,kami sekeluarga terus berkumpul di ruang tamu.

"Mama,papa,mummy,daddy?Faleeq dan Fira ada bercadang untuk duduk rumah sendiri.Jadi dengan kesempatan ini kami nak minta izin dekat mama dan papa untuk bawa Fira duduk sebumbung dengan Faleeq"semua mata tertumpu ke arah Faleeq.

"Boleh jer Faleeq.Kami izinkan.Lagipun Fira tu kan isteri Faleeq.Dia dah jadi tanggungjawab kamu dah Faleeq"kata papa.

"Thank You papa"jawab Faleeq dengan riak yang gembira.

"Sama-sama"

"So plan kamu berdua nak pindah bila?"tanya papa Faleeq pula.Kami yang perempuan hanya berdiam diri sahaja.

"Ikutkan hati nak pindah petang ni daddy"

"Boleh juga lah tu.Lagipun memang suami isteri digalakkan duduk sebumbung"kata papa Faleeq.

"Fira okey ker duduk dengan Faleeq nanti?"semua mata pula tertumpu ke arah aku.

"Boleh jer pa.Lagipun tempat seorang isteri di sisi suami"jawabku tanpa segan pilu.Faleeq yang sebelah dah tersenyum.

"Baguslah kalau macam tu"sampuk mama pula.Aku hanya tersenyum manis.

😵😵😵

"Semua barang awak dah packing ker?"tanya Faleeq.

"Dah"jawabku sepatah.

"Awak tak packing barang ker?"tanyaku pada Faleeq.

"Tu kan rumah saya sayang.Semua barang saya ada kat rumah tu.Lagipun saya dah lama duduk seorang sebab nak berdikari katakan"terang Faleeq.

"Apa awak panggil saya tadi?"tanyaku untuk kepastian.Takut-takut salah dengar.

"Sayang?Salah meh saya nak guna perkataan tu?"tersengih-sengih Faleeq.Aku terus membuat mulut bentuk 'o'.

"Saya nak mulai hari ini kita tukar cara panggil diri masing-masing dengan perkataan lain.Saya tak nak berawak-saya."sambung Faleeq lagi.

"Habistu nak panggil ape?"aku mengerutkan dahi.

"Saya nak awak panggil saya hubby,sayang panggil awak sayang.Okey tak?"tanya Faleeq.

"Hubby?"

"Yuppz.Salah ke?"tanya Faleeq.

"Tak lah.Saya akan cuba sesuaikan diri"kataku.

"Okey sayang.Tapi sayang juga kena bahasakan diri dengan sayang juga tau.Tak nak saya-saya lagi"aku mengangguk.

"Okey hubby"jawabku kekok.Faleeq dah tersenyum gembira bila dengar sahaja perkataan 'hubby' meluncur keluar dari mulut aku.

"Macam tu lah sayang hubby"Faleeq terus mencium ubun-ubun aku.

"Okay.Jum lah turun.Nanti lambat sampai rumah"aku terus mengambil luggage.

"Jom kita"aku dan Faleeq berjalan beriringan keluar dari kamar.

MAAF KALAU HAMBAR DAN LAMA TAK UPDATE.TAK DAK IDEA SEBENARNYA SEBAB AUTHOR BARU SAHAJA RECOVER DARI DEMAM.DEMI READERS KESAYANGAN AUTHOR PERAH OTAK🤣🤣🤣JANGAN LUPA VOTES DAM COMMENT OKAY.SAYANG KORANG.MUAHAHHAH😚😚😚





SETELAH ADANYA DIA(HIATUS)Where stories live. Discover now