FALEEQ'S POV
Selesai sahaja aku habis ber'WhatsApp'dengan Fira,badan terus dihempaskan di katil bersaiz king milikku.Mata tertacap memandang siling.
Nampaknya doa aku hari itu telah terjawab.Dialah jodoh aku.Dialah perempuan yang telah dicipta dari tulang rusuk kiriku.
Tidak lama lagi aku akan sah bergelar suami kepada Tengku Syafira.Rasa seperti dalam mimpi tetapi semuanya adalah realiti.
"Fira saya sayang awak"monologku.Nak cakap depan-depan segan pulak.Biarlah tersimpan dahulu.Bila aku dah berkahwin dengan dia nanti,aku akan lafaz perkataan itu setiap hari tanpa rasa jemu.
Mata yang tadinya segar kini kian kuyu.Melayan punya melayan mengantuk dan akhirnya aku tertidur.
END FALEEQ'S POV
😵😵😵
Selesai sahaja menunaikan solat maghrib,kaki diayun menuju ke dapur.Mata tertumpu kepada satu susuk tubuh yang sedang ligat memotong bawang.Sesekalinua tanganya itu mengacau-ngacau lauk di kuali.
"Mama masak apa tu?"mata terus memandang ke arah kuali.
"Masak ayam campur kicap jer.Juadah kita malam ni simple-simple sahaja"mama mengerlingku sekilas dan satu senyuman dihadiakan kepada mama.
"Tak lama lagi Fira akan berkahwin.Tak sangka"kataku lemah.
"Ya.Fira kena jadi isteri yang baik buat Faleeq.Jangan jadi isteri yang derhaka"
"Baiklah mama"kataku sayu.
😵😵😵
Selesai sahaja makan malam,aku terus masuk ke kamar.Nak tengok tv malas dah rasanya.Lagipun tak da cerita yang menarik.
Aku duduk di birai katil lalu novel Abang Mekanikku diambil.Sedang aku kusyuk baca novel,bunyi deringan lagu Wo Men Pu Yi Yang dari telefonku telah menyentakkan aku.Nama Faleeq tertera di skrin telefon.
"Assalamualaikum"sapa Faleeq dari corong telefon.
"Waalaikumussalam"salam Faleeq dijawab.
"Yang di sana dah makan ker?"ada ketawa halus di penghujung ayat Faleeq.
"Yang di sini baru habis makan.Yang disana pula dah makan ker?"tersengih-sengih aku.
"Yang sini sama juga baru habis makan"
"Yang di sana call yang di sini buat apa?"
"Tak da.Saje jer.Lagipun orang di sini tak tahu nak buat apa.Sebab itu nak call bakal isteri"aku dah mengulum senyuman dengar Faleeq cakap macam itu.
"Oooo"mulutku di buat bentuk 'o'.
"Okay lah.Selamat malam yang di sana.Jumpa awak di wedding day kita nanti.Assalamualaikum"
"Selamat malam juga yang di sana.Jumpa awak di wedding day juga.Waalaikumussalam"salam Faleeq tadi dijawab.
Setelah panggilan ditutup,aku terus meletakkan telefon di atas meja katil sebelahku.Aku terus berbaring dan comforter ditarik separas perut.Lampu ditutup terlebih dahulu.
😵😵😵
Hari yang begitu mendebarkan telah tiba.Hari ini majlis aku dan Faleeq berlansung.Hanya keluarga terdekat dan rakan-rakan sahaja di jemput.Majlis di buat serba sederhana tetapi nampak seperti meriah.
Aku berjalan mundar-mandir di kamar.Rasa nak kencing,berak semua bercampur baur sebab berdebar sangat.
"Fira pengantin lelaki dah sampai"aku mengangguk dan langkah mama diikuti.
Fuh!Machonya bakal laki aku.Nampak lebih handsome lagi bila dia menggunakan baju melayu.Cairrrrr!!
Aku terus duduk bersimpuh di sebelah mama dan buat kesekian kalinya mata aku dan Faleeq bertaut.Aku terus mengukir senyuman.
"Nampaknya pengantin perempuan dah sampai.Marilah kita mulakan majlis."kata tok kadi.Perkahwinan aku diwalikan oleh papa sendiri.
"Tengku Faleeq Iskandar bin Dato Rayyan Haikal"
"Ya saya"
"Aku nikahkan dikau dengan anakku Tengku Syafira Alexandre binti Dato Al-Hayyan Alexandre dengan mas kahwin sebanyak RM 10000 ringgit tunai berserta dengan senaskah Al-quran".
"Aku terima nikahnya Tengku Syafira Alexandre binti Dato Al-Hayyan Alexandre dengan mas kahwin sebanyak RM 10000 ringgit tunai berserta dengan senaskah Al-quran"
"Sah?"
"Sah"
"Sah?"
"Sah"Tangan terus diangkat untuk membaca doa.Alhamdullilah dengan sekali lafaz aku telah sah bergelar isteri kepada Tengku Faleeq Iskandar.
Faleeq terus berjalan ke arah sambil membaca kotak baldu yang berisi cincin.Cincin diambil dan Faleeq menyarungkan cincin pada terlunjuk jari manis aku.Seterusnya aku pula berbuat demikian kepada Faleeq.
Faleeq terus mengucup keningku untuk membatalkan air wudhuk aku.Bunyi kamera tidak henti-henti.Seakan-akan bunyi satu lagu.
Klikkk📸....klikkk📸
😵😵😵
Selesai sahaja majlis,aku dan Faleeq berjalan-jalan ke satu-satu meja untuk bersalam.Sampai di meja Bella dan Darwish,aku dan Faleeq terus mengambil tempat duduk.
"Congratstulations babe.Sekarang ni kau sah bergelar isteri kepada Faleeq.I'm hapy for you"Bella terus memelukku dan aku membalas pelukanya.
"Thank you babe"
"Wow.Congrats bro.Aku happy untuk kau"kata Darwish lalu memeluk Faleeq.
"Thanks bro"jawab Faleeq.
"Hah ni Faleeq,Fira hadiah untuk korang dari aku dan Faleeq.Semoga till jannah"hadiah dihulurkan kepada aku.
"Terima kasih korang"kataku pada Bella dan Darwish.
"No problem"jawab Darwish.
😵😵😵
Selesai sahaja majlis,aku terus masuk ke dalam bilik untuk menukar pakaian.Tiba-tiba pintu dikuak dari luar.Terlihat susuk tubuh Faleeq yang sedang menapak ke arah aku.Mujur aku sudah habis bertukar pakaian.Kalau tak,naya aku.
"Awak penat ke?"tanya Faleeq yang telah betul-betul di hadapan aku.Rasa nak terkeluaq dah jantung aku ni.
"Hmmm..Penat lah juga"jawabku.
"Kalau macamtu,awak rehat lah dulu.Saya nak mandi"Faleeq terus mengucup pipi sebelah kanan aku.Terpana seketika aku.Makkkkk tolongg Fira!
"Okay"Jawabku sepatah lalu aku membaringkan diri.Aku termalu sendiri.
Cane chap ni?🤣🤣Tak dak idea.nak dekat satu jam lebih aku fikir🤣🤣Jangan lupa votes tau.Sayang korang..Muahahah😚😚😚
YOU ARE READING
SETELAH ADANYA DIA(HIATUS)
Ficção AdolescenteTragedi hitam yang pernah berlaku di dalam hidupnya telah membuatkan dirinya membenci mana mana lelaki kecuali ayahnya.Ramai sahaja lelaki yang hendak dekat dengan dirinya tetapi tidak diendahkan sama sekali.Dia mempunyai wajah yang polos dan sepasa...