Bab 18

69 11 2
                                    

FALEEQ'S POV

"Faleeq lepas makan ni papa dengan mama ada benda nak bincang dengan kamu"aku tayang muka pelik.

Seusai sahaja makan,aku terus berjalan ke ruang tamu dan duduk bersebelahan dengan papa.

"Papa nak bincang dengan Faleeq?"tanyaku.
Wajah papa dipandang sekilas.

"Tunggu mama kamu siap kemas meja,kita bincang"jawab papa.Aku menjongketkan sebelah bulu kening.

Tidak lama selepas itu,mama pun datang dari arah dapur dan duduk berhadapan dengan aku dan papa.

"Ok papa dan mama sebenarnya nak kahwinkan kamu dengan anak kawan mama."aku terlopong seketika.

"No pa.Faleeq belum ready lagi nak pikul tanggungjawab sebagai seorang suami.SPM pun belum.Macam mana Faleeq nak sara anak dara orang?"aku membangkang habis-habisan cadangan papa dan mama.

"Faleeq,perkahwinan kamu ini untuk mengeratkan lagi silaturahim kita dengan kawan mama tu.Lagi pun anak dia tu baik orangnya"celah mama.

"Tapi Faleeq belum kerja lagi ma.SPM pun Faleeq tak lepas lagi.Faleeq nak bagi anak dara orang makan apa?"

"Pasal belanja Faleeq jangan risau.Papa akan kirim duit setiap bulan ke account Faleeq."jawab papa.

"Papa dengan mama harap sangat Faleeq setuju dengan keputusan ini"rayu mama.

"Okey.Faleeq setuju."Wajah mama dan papa terlihat sangat gembira.

Aku tak sampai hati buat mama dan papa sedih.Nak tak nak aku terpaksa juga terima.Lambat laun nanti kahwin juga aku.

"So sapa nama anak kawan mama tu?"tanyaku dengan suara mendatar.

"Tengku Syafira Alexandre binti Dato Al-Hayyan Alexandre"aku memandang muka mama dengan riak yang terkejut.

😵😵😵

Selesai sahaja bincang pasal perkahwinan aku dengan Fira,aku terus masuk ke dalam bilik aku.

Macam tidak percaya bila umur aku 17 tahun,aku dah mendirikan rumah tangga.Sungguh tidak sangka.

"Tapi okey lah kalau aku kahwin dengan Fira."monologku.

Dah macam dalam novel pulak cerita aku ni.Unur 17 tahun dah disuruh berkahwin.Nasib badan Faleeq.

Aku terus menjapai telefonku yang berada di birai katil.Nama Fira dicari dan aku terus whatsapp dia.
Agaknya dia belum tahu kot dengan siapa dia nak kahwin.

End Faleeq's POV

😵😵😵

Aku yang dari tadinya masih ligat berfikir tentang perkahwinan aku tersentak bila ada satu bunyi notification dari telefonku.

Aku terus mengambil telefonku dan tertera nama mamat sengal a.k.a Faleeq Whatsapp aku malam macam ni.

Mamatsengal🤪
Hye awakk.🤗

TengkuSyafira😎
Hye gak.Kenapa awak WA saya malam-malam macam ni?

MamatSengal🤪
Tak da.Saje je.Awak dah makan ker?

TengkuSyafira😎
Awak ni okey ke tidak?Tiber je ambil berat pasal saya?🤔🤔

MamatSengal🤪
Saya okey lah wak.Sebenarnya saya ajak awak jumpa esok boleh tak?😊

TengkuSyafira😎
Buat apa awak nak jumpa saya?🙄

MamatSengal🤪
Adelah.Boleh lah ehhh?😁Plishhhh🙏

"Ceh mamat sengal ni.Siap buat pakej merayu lagi kat aku.Entah pape lah dia ni."aku mengeluh.

TengkuSyafira😎
Kenapa awak nak jumpa saya?Kat sekolah kan boleh nanti.

MamatSengal🤪
Tak nak lah.Masih lama lagi tu.Saya nak jumpa awak esok juga.Tak de alasan yer🤣

TengkuSyafira😎
Masih lama konon.Sedangkan lusa kita dah sekolah.Itupun awak cakap lama😏

MamatSengal🤪
Lama lah tu.48 jam nak tunggu.Lama nak mampuih tu.
Please lah.Esok saya nak jumpa awak.Saya ada benda nak cakap dengan awak esok.Sebab tu saya nak jumpa.

TengkuSyafira😎
Bolehlah.Benda apa lah yang awak nak cakapkan sangat ni.

MamatSengal🤪
Okeh.Esok saya hantar location kat awak.

TengkuSyafira😎
Yelah.

MamatSengal😅
Terima kasih sebab sudi keluar dengan saya esok😁😁

TengkuSyafira😎
Sama-sama.

MamatSengal🤪
Selamat malam Cik Syafira Alexandre a.k.a MINAH SEWEL🤣🤣🌃

TengkuSyafira😎
Selamat malam juga Encik Faleeq Iskandar a.k.a MAMAT SENGAL🌃🤣

Selesai sahaja menamatkan coversation aku dan Faleeq,aku terus meletakkan telefonku di atas meja lampu.

'Kenapalah Faleeq tu beria-ria nak jumpa aku esok.Tah pape tah dia nak cakap dengan aku esok'getusku dalam hati.

Aku terus menarik comforter aku separas perut sahaja supaya perut aku tidak masuk angin.Semakin lama semakin layu terasa kulit mata.Aku terus menutup lampu dan mata terus dilelapkan.

How guys?🤣Maaf ehh tak menarik sangat.Jangan Lupa Vote😘😁

SETELAH ADANYA DIA(HIATUS)Where stories live. Discover now