BAB 30

145 8 2
                                    

DUMMMM!!!

RASA seperti kilat menyambar dan bunyi guruh berdentum kuat.Dengar sahaja dia menyebut namanya aku terus berteka teki sendiri.

'Kenapa aku tak cam muka dia?Kenapa appereance dia tidak sama seperti dulu?Dia buat pembedahan plastik ke apa?'aku mula berteka-teki sendiri.

Seriously memang aku tak kenal pun dia.Cuma gaya dia bercakap sama macam Syed Adham Aiman.Dan instinct aku betul.Itu dia.

'Kenapa dia perlu datang kembali ke sekolah ini?Apa yang membawanya dia ke sini lagi?'pelbagai soalan menguasai diri ini sekarang ini.Aku pening memikirkannya.

"Are you okay dear?"tanya Faleeq yang jelas kelihat risau pada riaknya.

"Yah.I'm okay.Don't worry"aku menghadiahkan secalit senyuman kepada Faleeq.

"Habistu kenapa asyik termenung jer lepas pelajar baru tu intro tadi?"tu dia soalan cepumas dari encik suami meniti keluar dari mulutnya.

"Nothing.Sampai rumah nanti sayang akan cerita kepada hubby.Kat tak sesuai"aku mengelak untuk menjawab soalan Faleeq.Mujurlah Faleeq memahami orangnya.

Terasa seperti kerusi aku ditendang dari belakang.Aku menoleh ke arah seketika.

"Babe asal dia pindah sini?"tanya Bella persis bercakap di dalam kelambu.

"Manalah aku tahu"gigi sengaja dikatup rapat supaya tidak menggangu orang lain belajar.

"What's going on behind there?"suara Cikgu Juliana lantang kedengaran.Aku pelahan-lahan pusing ke hadapan semula takut kena marah punya pasal.

"Not...nothing teacher"jawabku gugup.

"Teacher please continue our lessons"pinta salah seorang pelajar dari kelas kami orang.Tanpa membantah  Cikgu Juliana terus menyambung sesi pembelajaran.

Selamat aku.Thank you kepada sang penyelamat.Mata aku terus tertacap ke arah Syed Adham a.k.a Am.

Dia tersenyum manis kepada aku.Aku hanya menghiraukan senyuman itu dan buat-buat tidak nampak.

Kringggggg!!!

LOCENG tersebut menandakan waktu Cikgu Juliana habis dan masa untuk balik ke rumah masing-masing.Kami berempat terus berjalan beriringan keluar dari kelas.

"Tengku Syafira Alexandre!"aku terus menoleh ke arah belakang apabila nama aku dilaung hebat sehingga Faleeq,Darwish dan Bella turut memandang ke arah belakang.

Alangkah terkejutnya aku bila si pemanggil ialah Syed Adham.Aku terus memberi arahan kepada mereka bertiga supaya menunggu aku di car parking.

"Korang pergilah dulu.Tak lama lagi aku menyusul"mereka bertiga mengangguk tanda faham.

"Sayang jangan lambat eh?"Faleeq menggosok-gosok kepalaku.

"Okay hubby don't worry"aku menghadiahkan secalit senyuman kepada Faleeq.

Selepas mereka bertiga berlalu dari tempat itu,aku terus mendekati Am yang sedang tercegit berdiri sambil tangan sebelah masuk ke dalam kocek seluar.Acah-acah macho lah katakan.

"Kau nak apa dari aku?"hambik kau.Tak de saya-awak lagi.Terus berAku-kau.Peduli apa aku.

"Fira lain lah sekarang.Tak macam dulu lagi"Am seperti cuba berlembut dengan aku.

"Hahah.Jawapan soalan kau tu ada dekat kau sendiri."aku tak betah dah berlama-lama dengan malaun ni.

"Tak faham"dia mengerutkan dahinya.

"Abaikan.So apa yang kau nak katakan ni.Kalau tak der apa-apa aku cau dulu.Kawan aku dah tunggu lama"kaki mula melangkah untuk pergi dan terasa tanganku direntap dari belakang.

"Woi!Lepaslah.Tak ada adab langsung pegang-pegang tangan orang ni"Am terus melepaskan pegangannya.

"Okay sorry.Saya minta maaf"dia buat muka simpati.Sikit pun tidak cair dengan muka tembok tak sedar diri.

"Cakap cepatlah.Aku dah tak da masa dah ni nak berborak panjang dengan kau!"suara aku naik saru oktaf.

"Sebenarnya aku nak cakap....."dia berjeda seketika.

"Cepatlah cakap.Aku dah tak da masa nak layan karenah kau ni!"

"Aku masih sayangkan kau"aku terpempan buat kesekian kalinya.

"Sayang?Tch!!"soalan sinis meniti keluar dari bibir mungil milikku.

"Eh kau dengar sini ya.Aku nak cakap dengan kau.For your information aku dah tak suka kau dah.Aku benci kau.Perasaan cinta dan sayang aku dekat kau yang dulu aku dah buang jauh dah.Jauh sangat.Sampai kau tak mampu meraihnya lagi.Secubit atau pun sekelumit pun perasaan cinta dan sayang aku pada kau tidak lagi.Faham?"perkataan faham itu sengaja ditekankan.Biar si bebal ini faham sikit.

"Tapi..."

"Tak der tapi-tapi.Fullstop!From now on kau jangan kacau aku lagi.Aku ada life aku sendiri"kaki terus laju melangkah ke arah car parking.Malas aku nak layan budak tak faham bahasa.

"Fira!Fira!"laungan dari Adham tidak dihiraukan sama sekali.

😵😵😵

SYED ADHAM'S POV

"CIS kau Fira.Kau buat aku macam sampah sudah"tangan digempal untuk mengurangkan sedikit rasa geram.

"Kalau aku tak dapat kau.Orang lain pun tak dapat kau juga si*l.By hook or by crook aku akan dapatkan kau"senyuman jahat ditayangkan.

END SYED ADHAM'S POV




FIRST OF ALL AUTHOR MINTA MAAF SEBAB LAMA TAK UPDATE.AUTHOR DAH JADI GAMER BALIK SEKARANG NI🤣🤣SUSAH NAK UBAH DIRI DARI TIDAK MAIN GAME🤣🤣TULAH AUTHOR LAMA TAK UPDATE.

PENAT AU AUTHOR FIKIR CHAP NI.JANGAN TAK VOTES EH..MUAHHHH CIKEDDD😚😚😚

SETELAH ADANYA DIA(HIATUS)Where stories live. Discover now