Bab 5

154 7 2
                                    

Fuh.Indahnya alam ciptaan Tuhan.Bersyukur ke hadrat Ilahi kerana memberi aku satu peluang lagi untuk menikmati indahnya dunia pada hari ini dan diberi peluang untuk bertaubat atas kesilapan yang dilakukan sepanjang hidup di dunia.

Angin yang sepoi sepoi dan matahari belum meninggikan diri di dada langit membuatkan aku lebih teruja untuk berjoging setiap pagi.

Sedang aku ralit memerhati alam sekitar dan menikmati suasana pagi,Bella datang dari belakang lalu menyapa aku yang sedang menunggunya di bangku taman berhadapan dengan rumah agam milik keluargaku.

"Morning sahabatku Tengku Syafira"
"Morning too babe"sapa ku sambil memberi segaris senyuman yang manis kepada Bella.
"Lama kau dah tunggu aku?"tanya Bella sekadar berbasa basi.
"Tak lah lama sangat.Dalam 20 minit macamtu.Kau asal lambat?"soalan diaju kepada Bella yang sedang membuat warming up.
"Owh.Sorry lah babe aku lambat bangun tadi"jawab Bella dengan suara yang mendatar.Mungkin dia kesal kot sebab biar aku tunggu dia lama.
"Owh.Tak per lah babe.Macam tak biasa"jawabku lalu bangun dari kedudukan aku tadi.Kini aku berdiri menghadap Bella dan joinnya sekali buat warming up.

Setelah membuat warming up,aku dan Bella mula berjoging mengelilingi taman tersebut.Bukannya kecik kecik taman tersebut nak naik semput walaupun setengah round dah berlari inikan nak buat lima round mati katak jawabnya.

Setelah aku dan Bella melengkapkan lima round berjoging mengelilingi taman tersebut,kami berdua balik ke tempat asal perjumpaan kami berdua tadi.Kami berdua membuat cooling down terlebih dahulu sebelum pulang.Kalau tak buat cooling down memang sakitlah seluruh badan jawabnya.Silap silap hari bulan tak dapat turun tangga kaki sebab kekejangan otot apabila lama tak bersenam.

Selesai membuat cooling down,aku mengajak Bella pergi ke rumah aku alang alang dia dah ada kat area kat sini.Kalau tak susah tengok dia pergi rumah aku kalau tak da hal penting sangat atau ajak aku pergi shopping.

"Babe,alang alang kau kat area rumah aku ni meh lah ikut aku balik rumah.Kita makan sama sama"pelawaku.
"Hmmmm..Boleh jugak.Lagipun aku dah lapar dah ni"Bella buat muka macam nak minta kaki.
"Tch..asyik asyik lapar jer kerja kau kan"Bella terus buat muka merajuk.
"Dah aku tak sempat nak sarapan pagi tadi.Aku cuma makan bread dan milo je."Jawab Bella dengan muka yang masih monyok.
"Yelah yelah.Kalau macam tu aku masak makanan favourite kau iaitu nasi goreng kampung"
"Wow.Terima kasih sangat sangat babe.Aku sayang kau"lalu Bella memeluk aku.
"Sama sama babe.Tak da hal punya lah.Kau kan kawan baik aku.Aku kena lah buat kau happy"aku pun membalas pelukan Bella.
"Ok jum kita pergi rumah aku"sambil aku menarik tangan Bella.
"Ok jum".

Bukan main gembira lagi muka Bella bila aku nak masakan dia makanan favourite dia.Aku pun tumpang gembira sekali.

😀😀😀

Kami berjalan beriringan masuk ke dalam pintu rumah.Terlebih dahulu aku memperlawa Bella supaya duduk dahulu sementara menunggu aku masak nasi goreng kampung untuk kami berdua.

Sepanjang di rumah hari ini tidak pula aku nampak muka mama.Mungkin dia ada urusan kat luar kot.

😃😃😃

Selesai sahaja aku masak makanan untuk kami dua,aku terus menghidangkan makanan tersebut lalu memanggil Bella yang sedang duduk di sofa sambil melayan telefonnya.

"Babe makanan dah siap ni.Jum makan"pelawaku lalu mengambil tempat duduk di meja makan.
"Ok babe"jawab Bella lalu mengambil tempat bertentangan dengan aku.
"Dipersilakan merasa air tangan sahabatmu ini Cik Tengku Arabella."Tersenyum senyum Bella bila aku cakap macamtu kat dia.
"Baiklah.Aku cuba sebentar ya"jawab Bella lalu menyuapkan makanan ke dalam mulutnya.
"Acane babe?Boleh tahan ka?"tanyaku dengan keadaan gelisah.
"Tip top babe.Air tangan kau memang tak pernah mengecewakan"kembang seinchi hidung aku bila Bella puji aku macamtu.
"Tengok kaki arhh babe"kataku dengan riak.
"Tchh.Tak payah nak lebih lebih.Cepat nikmati makanan kau tu"marah Bella bila aku terlebih puji diri sendiri.

😃😃😃

Selesai sahaja mengemas hidangan di atas meja dan semua pinggan mangkuk dicuci,Bella terus meminta izin untuk pulang ke rumahnya.

"Babe terima kasih untuk hari ini.Aku hargai sangat sangat jasa kau"kata Bella padaku.
"Sama sama"jawabku sepatah.
"Lain kali aku suruh kau masak untuk aku lagi.Rasa tak puas lagi makan air tangan kau"kata Bella hanya berseloroh.
"Aku okey je masak untuk kau.Janji kau beli bahan bahan untuk aku masak..haha"kataku pada Bella.
"Ok lah babe aku minta diri dulu.Thank You for today"kata Bella sambil bersalaman dengan aku.
"My pleasure"jawabku.

Aku hanya mengiringi kepulangan Bella dengan anak mata sehingga keretanya jauh dari pandangan dan tidak kelihatan lagi.

Setelah itu,aku pergi naik ke bilik aku untuk merehatkan diri.Walaupun penat berjoging tapi aku berasa gembira sekali kerana dapat berjoging setelah sekian lama tidak pergi berjoging.

AUTHOR MINTA MAAF SANGAT SANGAT KALAU CHAP NI HAMBAR.IDEA SUSAH NAK DATANG.BEKU RASA OTAK NI.JANGAN LUPA VOTE YER READERS KESAYANGAN.SAYANG KORANG😙😍

SETELAH ADANYA DIA(HIATUS)Where stories live. Discover now