Hari ni kecoh satu sekolah dengan desas desus yang ada mengatakan ada dua orang pelajar lelaki baru nak masuk sekolah sini.
Menurut mereka,dua orang pelajar tersebut dari Australia dan kedua dua pelajar tersebut merupakan anak anak orang ternama.
Kalau bukan orang kaya tak kan lah mereka dua tu nak pindah sini.
Aku hanya buat muka selamba sahaja sebab pasal lelaki lelaki ni aku tak berapa minat sangat.
Walaupun orang kata macam bidadara dari syurga ka tetap aku tak pandang.Bukan sebab benci lelaki tetapi satu kisah silam yang membuatkan aku dibuang macam sampah telah menyebabkan hati aku tertutup untuk mana mana lelaki.
Sedang aku berjalan menuju ke kelas aku,aku terasa ada tangan yang menyentuh bahuku.Aku cepat cepat memusingkan badanku dan melihat Bella berada di belakangku.
"Kau pahal ni?terkejut tau aku kau buat macamtu tadi"marahku pada Bella.
"Ya ehh?sori lah babe.Aku panggil kau dari tadi kau tak dengar.sebab tu aku buat macam tu"kata Bella padaku untuk meredakan kemarahanku padanya.
"Aku tak dengar pun kau panggil aku banyak kali?"
"Sah sah kau ni pekak"jawab Bella dengan muka rajuknya.Aku hanya membiarkan jawapan Bella itu dibawa angin lalu.Aku dan Bella terus menapak pergi ke kelas.
😵😵😵
Sampai sahaja di kelas aku terus duduk di tempat kerusi kosong yang berada di hadapan meja guru.
Kelas 5 HEROIC ni pun kecoh dengan kedatangan dua pelajar baru itu.Naik rimas pulak aku.Menurut mereka pelajar tu masuk kelas ni.
Haih!Alamatnya banyaklah orang kat kelas ni.Tapi tak lah banyak sangat kalau ditambah dengan dua orang tu.Kira kira ada 28 orang macam tu lah.
Kelas tiba tiba sunyi bila Cikgu Zulkarnain masuk kelas.Maklukmlah Cikgu Zul ni garang.
"Good morning class"sapa Cikgu Zul lalu berdiri di hadapan kami semua.
Kami sekelas pantas berdiri lalu mengucapkan selamat pagi kepadanya.
"Good morning teacher"lantas kami sekelas duduk setelah memberi salam kepada Cikgu Zul.
Semua orang sibuk mengeluarkan telefon pintar masing masing.Maklumlah sekarang ni Abad ke-21 semua benda dalam talian.Tak payah susah susah bawa buku teks pergi sekolah.
😵😵😵
Tiba-tiba datang dua orang lelaki memasuki kelas kami dan kami sekelas memandang sesama sendiri.
"Bella"aku menyiku Bella yang berada di sebelahku yang dah terngaga melihat kekacakan dua orang pelajar itu.Tapi bagi aku tak der lah handsome mana.Biasa je aku tengok.
"Kacak doh pelajar baru kelas kita ni.Macam bidadara jatuh dari syurga babe."jawabnya dalam keadaan yang masih leka melihat kedua dua pelajar tersebut.Aku mencebik bila Bella cakap macamtu.Kini giliran Cikgu Zul untuk bercakap di depan lalu mengizin kedua dua pelajar tu introduce diri sendiri.
"Okay class this is our new classmates from Australia.Please introduce yourself?"kata Cikgu Zul lalu salah seorang mula memperkenalkan dirinya.
"First of all my name is Tengku Faleeq Iskandar bin Dato Rayyan Haikal.I'm from Australia.You all can call me Faleeq.Don't worry I can speak Malaysian very well because my mom is from Malaysia"katanya dengan confident sekali lalu menghadiah senyuman manis kepada semua.
"My name is Syed Darwish bin Dato Syed Alwi.I'm from Australia too.You all can call me Darwish or Syed.I can Malaysian too because my mother and dad from Malaysia.Faleeq is my best friend"katanya lalu menepuk nepuk belakang Faleeq.
"So any question from you all"tanya Cikgu Zul kepada kami semua.Kami hanya menggelengkan kepala menandakan tiada soalan yang hendak ditanya.Cikgu Zul terus memberi arahan kepada Faleeq dan Darwish supaya duduk di tempat kosong.
"So,you two can sit behind Bella and Syafira".
Nak keluar biji mata aku bila cikgu tu suruh duduk di belakang kami berdua Bella.Dahlah aku tak biasa bila orang lelaki kat belakang aku.
Mereka berdua terus menapak ke meja belakang dan duduk di kerusi kosong tersebut.Sebelum itu sempat lagi Faleeq menghadiahkan senyuman kepadaku.Aku buat muka selamba je.
KRINGGGGG!!
Bunyi loceng tersebut menandakan waktu rehat.Waktu yang dinanti nantikan untuk seisi kelas mengisi perut yang kosong.
Dengan kesempatan itu,ramai murid perempuan mengerumuni meja Faleeq dan Darwish.Ada pula yang mengedik gedikan diri depan mereka.Ishh tak kuasa aku.
Wait?Aku jeles ke?Takde masa arh nak berjeles jeles ni.Baik aku pergi makan kat kantin sekolah dari melihat drama yang menjadi jadi tu.
Aku terus menarik tangan Bella untuk pergi ke kantin.
"Boleh tahan kacak juga Faleeq dan Darwish tu kan"tanya Bella padaku.aku hanya memandang Bella sekilas jer.
"Hmm"jawabku sepatah.Bella hanya memandang aku tanpa riak.Mungkin dia terkejut kot dengan jawapan aku.Aku apa lagi buat blur je lah sambil makan makanan yang aku beli sebentar tadi.
😵😵😵
Selesai sahaja sesi persekolahan tamat,aku dan Bella terus balik ke rumah masing masing dengan menaiki kereta yang berlainan.
Aku melambai lambaikan tangan kepada Bella.Begitu juga Bella.
Tanpa berlengah lagi aku terus memandu kereta untuk balik ke rumah.
MAAF KALAU HAMBAR.TAK DAK IDEA😆Vote Jangan Lupa😙
YOU ARE READING
SETELAH ADANYA DIA(HIATUS)
Teen FictionTragedi hitam yang pernah berlaku di dalam hidupnya telah membuatkan dirinya membenci mana mana lelaki kecuali ayahnya.Ramai sahaja lelaki yang hendak dekat dengan dirinya tetapi tidak diendahkan sama sekali.Dia mempunyai wajah yang polos dan sepasa...