Kringggg!!!
Bunyi deringan alarm dari telefonku telah mengejutkan lenaku.
Aku terus bangkit dari perbaringanku dan kaki terus menapak ke dalam bilik air.
Selesai sahaja mandi,aku terus menuju ke walk closet untuk mengambil pakaian yan sesuai untuk jog.Aku hanya memakai track suit baju t-shirt under armor dan dipadankan dengan tudung shawls warna hitam.
Sebaik sahaja siap dengan berpakaian lengkap,aku melangkah menuruni anak tangga untuk menuju ke dapur.
Sarapan pagi aku hanya sepinggan nasi goreng dan segelas air V Soy.
Selesai sahaja menjamah breakfast,aku terus menapak keluar dari daun pintu rumah untuk menuju ke taman yang berhadapan dengan rumahku.
😵😵😵
Cantiknya cuaca pada pagi ini.Memang sesuailah untuk melakukan aktiviti berjoging.
Aku terus melabuhkan punggungku di kerusi simen yang telah disediakan di sekitar Taman Damai.
Sedang aku tengah syok menikmati permandangan pada waktu pagi dengan udara yang segar,ada satu suara dari belakang telah menyentakkanku.
"Morning babe"sapa Bella lalu memelukku.
"Morning too babe"jawabku lalu pelukan dibalas.
Pelukan aku dan Bella dileraikan lalu Bella mengambil tempat di sebelahku.
Keadaan di taman pada masa ini masih sunyi sepi dan hanya derapan kaki manusia yang berjoging mengelilingi taman tersebut kedengaran.
"Lambat juga mereka dua nak sampai"Bella memecahkan kesunyian.
"Entah.Mybe on the way kot mereka dua"kataku dan memandang muka Bella sekilas.
"Hah!Itu pun mereka dua"jariku ditundingkan ke arah dha lelaki yang sedang menapak ke arah aku dan Bella.
"Sampai pun.Ingatkan masih dalam mimpi tadi"kata Bella sebaik sahaja Faleeq dan Darwish memberhentikan langkah mereka berdua di hadapan aku dan Bella.
"Jalan jem lah tadi.Banyak songeh lah kau.Rumah aku dan Faleeq jauh dari taman ni.Janji aku dan Faleeq sampai sudah"terang Darwish panjang lebar.
"Okey lah jum kita warming-up.Aku lead"kata Faleeq.Kami bertiga hanya menganggukan kepala.
Selesai sahaja warming-up,kami berempat memulakan pusingan pertama sehinggalah sampai ke pusingan yang terakhir.Iaitu 10 pusingan.
Sebaik sahaja sampai di tempat kami berkumpul tadi,sekali lagi Faleeq lead untuk cooling down.
"Weh korang?Alang-alang korang ada sini,jum lah ikut aku pergi rumah aku.Kita lepak sana"pelawaku.
"Aku okey jer"jawab Faleeq.
"Aku pun"jawab Darwish dan Bella serentak.
"Kalau macam tu.Jom kita"kataku dengan girang.Tak lah aku bosan dok sorang -sorang kat rumah.
😵😵😵
Sampai sahaja di ruang tamu aku terus mempelawa mereka bertiga duduk di sofa.
"Korang duduk sini dulu.Aku nak buatkan kita makanan tengahari nanti."kataku.
"Babe aku tolong kau siapkan"pinta Bella.
"Ok jum"aku dan Bella berlalu pergi meninggalkan Faleeq dan Darwish di ruang tamu.
Sampai sahaja di dapur,aku terus membancuh air sirap untuk Faleeq dan Darwish sementara menunggu makanan tengah hari siap dimasak.
"Bella.Kau pergi hantar air ni kat dua orang tu"jag air dan gelas disuakan kepada Bella.
"Ok"
😵😵😵
Makanan tengah harintelah siap dihidang di atas meja.Menu harini hanya asam pedas,kari ayam dan sotong kering.
"Bella tolong panggilkan Faleeq dan Darwish untuk makan"pintaku.
Bella terus berlalu pergi untuk memanggil Faleeq dan Darwish untuk makan tengah hari.Aku duduk terlebih dahulu sementara menunggu mereka bertiga sampai.
"Fuh!Makanan favourite aku doh asam pedas tu"kata Faleeq dengan girangg.
"Behave sikit boleh tak Leeq"marah Darwish.
"Dah makanan favourite aku terhidang di atas meja.Kalau boleh melompat aku"kata Faleeq pada Darwish.Aku hanya mengulum senyuman melihat telatah dua sahabat tu.
"Ok dah dah.Jum kita makan.Kang tak makan layan karenah kamu dua ni"kata Bella.
Faleeq terus membaca doa makan dan diikuti oleh kami bertiga.
Tanpa berlengah lagi aku terus mencendokkan lauk ke dalam pingganku dan mulut dingagakan lalu makanan disuapkan ke dalam mulut.
"Fuh!Sedapnya masakan asam pedas ni."Faleeq bersuara dengan mulut yang masih penuh dengan makanan.
"Telan habis dulu lah makanan kau tu.Baru kau becakap.Tak senonoh betullah kau ni"marah Darwish lagi.Faleeq hanya memberi jelingan tajam lepada Darwish.
😵😵😵
Selesai sahaja makan tengah hari,Faleeq dan Darwish terus minta diri dahulu untuk balik ke rumah.
"Fira.Kami berdua balik dulu.Terima kasih tau masak untuk kita orang.Buat susah-susah jer.Dah lah makanan favourite aku yang awak masak"kata Faleeq lalu dia senyum kepadaku.
"Sama-sama.Korang kan kawan aku.Tak der lah susah sangat masak.By the way aku tak tahu asam pedas tu favourite awak"kataku dalam sengihan.
"Jalan dulu"kata Faleeq dan Darwish lalu berjalan ke arah pintu.Aku hanya mengangguk dan menghantar pemergian mereka berdua dengan anak mata.
"Aku pun dah nak pergi ni babe.Thank you untuk harini"Bella terus memelukku.Aku pub membalas pelukannya itu.
"Sama-sama.Thanks you juga sebab tolong aku masak"pelukan dileraikan.
"Tak der hal lah.Dah aku cau dulu"pinta Bella.
Aku menghantar Bella sampai di pintu utama rumah sahaja.Sebaik sahaja kelibat Bella tidak kelihatan,aku terus menutup daun pintu lalu masuk ke dalam bilik aku.
KALAU HAMBAR MINTA MAAF SANGAT-SANGAT.OTAK TEPU DAH.JANGAN LUPA VOTES.😚
YOU ARE READING
SETELAH ADANYA DIA(HIATUS)
Teen FictionTragedi hitam yang pernah berlaku di dalam hidupnya telah membuatkan dirinya membenci mana mana lelaki kecuali ayahnya.Ramai sahaja lelaki yang hendak dekat dengan dirinya tetapi tidak diendahkan sama sekali.Dia mempunyai wajah yang polos dan sepasa...