Fuh!Lega rasanya bila selamat sampai dekat rumah.Mata ni pun dah semakin layu.Melangkah pun terasa malas sudah bila rasa mengantuk menguasai diri.
Keluar sahaja dari kereta,aku terus masuk ke bilik.Lagipun tak da seorang pun dalam rumah ni.Mama pergi kerja.Papa pula pergi outstation.Boring duduk rumah sorang sorang.Baik tidur jer.
Sampai sahaja di bilik,aku terus merebahkan diri di katil bersaiz king.Tanpa sedar aku hanyut dalam lena ku.
😵😵😵
"Fira bangun.Sekarang dah masuk waktu magrib dah.pergi solat.Tak tidur time time macamni"mama mengejutkan aku yang lena tidur.
"Okay ma"jawabku yang masih dalam mamai.Tanpa berlengah lagi aku terus mengambil wudhu lalu menunaikan solat magrib.
Selesai dengan itu,aku terus masuk ke dalam bilik air untuk mandi.
😵😵😵
Meja makan
Aku terus melabuhkan punggungku di kerusi yang berhadapan dengan mama.Dengan itu aku melihat papa juga ada di meja makan.Aku terus menanyakan bila papa sampai di rumah."Bila papa sampai?Fira tak tahu pun papa balik dari outstation?"soalan ditujukan kepada papa,Dato Al-hayyan Alexandre yang sedang mengambil aroma masakkan mama.
"Petang tadi papa sampai.Fira mana nak tahu Fira masih lending kat atas katil tadi"jawab papa.Aku hanya membuat mulut bentuk 'o'.Selesai sahaja makan,aku menolong mama mengemas lauk yang terhidang di atas sebentar tadi.
😵😵😵
Ting!!
Bunyi tersebut menandakan ada satu notification yang masuk.
Aku yang tadi sibuk dengan novel terus mendapatkan telefonku yan berada di meja make-up.
Tanpa berlengah aku terus membuka aplikasi whatsaap.Yang peliknya yang WA aku tu aku tak kenal pun.unknown number.
+60123456789
Hye awak🤗🤭TengkuSyafira
Kau sape hah nak WA aku memalam camni?Hah hambik kau!bukan aku kenal kau pun.Buat ape nak cakap baik baik.Buang masa aku lah layan orang yang tak kenal ni.Rimas.
Tak lama selepas itu datang satu nofication.Tertera lagi number yang tak dikenali.
+60123456789
Wuishhh!garang naw ehh?aku lah ni Tengku Faleeq.😆🤪Nak terbeliak biji mata aku bila mamat sengal tu WA aku time time camni.Siapa pula bagi number telefon aku kat dia ni?Setahu aku aku tak da bagi number telefon aku kat mamat sengal ni.
TengkuSyafira
Mana kau dapat number aku sengal?MamatSengal
Aku dapat dari Bella.Aku suruh Darwish minta number kau dari dia.TengkuSyafira
Suka hati mak bapak kau ehh nak minta number orang tanpa izin.😡😡Mamatsengal
Jangan lah marah cik adik.Tak manis lah🤣TengkuSyafira
Tak payah lah nak pujuk pujuk.Kau tetap salah.Muka handsome tapi perangai tak handsome.Mamatsengal
Ok aku tahu aku salah.Aku minta maaf dekat yer Cik Syafira Oii..😏TengkuSyafira
Hmmmmm..Mamatsengal
Hmm jer?TengkuSyafira
Habistu nak apa?🙄MamatSengal
Cakaplah aku maafkan kau.Sweet sikit😂TengkuSyafira
Sweet kepala hotak kau.Ehhh aku malas lah nak layan orang macam kau ni.Baik aku layan novel aku jer.Mamatsengal
Yelah😌.Selamat malam minah sewel.Aku terus bluetick jer mamat sengal tu.Malas ah nak layan orang camtu.Baik aku feeling feeling sikit layan novel kat wattpad.Hilang sikit sakit di hati ni.
Siap kau esok Bella.Sesuka suki kau ehh bagi number aku kat mamat sengal tu.Tau lah kau kamcheng dengan si Darwish tu.
😵😵😵
Aku mengerling jam seketika.Pukul 11:00 p.m.Baik aku tidur.Esok nak pi sekolah lagi.Kalau tidur lewat,memang tempah eyebags lah jawabnya.
Sebelum tidur,aku mencuci kaki terlebih dahulu.Selesai dengan itu kunci bilik dikunci supaya tak da siapa yang boleh masuk bilik ganggu tidur aku.
Lampu bilik ditutup dan serta merta bilik yang terang menjadi gelap dan hanya ditemani dengan bias bias lampu jalan sahaja.
Aku terus baring di katil saiz king ku yang bercadarkan gambar kereta.Maklum lah aku minat kereta katakan.Tanpa sedar aku lena dan dibuai mimpi indah.
MAAF KALAU HAMBAR.JANGAN LUPA VOTES😘😍
YOU ARE READING
SETELAH ADANYA DIA(HIATUS)
Teen FictionTragedi hitam yang pernah berlaku di dalam hidupnya telah membuatkan dirinya membenci mana mana lelaki kecuali ayahnya.Ramai sahaja lelaki yang hendak dekat dengan dirinya tetapi tidak diendahkan sama sekali.Dia mempunyai wajah yang polos dan sepasa...