Bunyi deringan alarm dari telefonku telah mengejutkan lena aku.Aku terus bingkas bangun dan memadamkan alarm tersebut.Mata aku terus tertacap ke arah encik suami yang sedang lena tidur diulit mimpi.
Aku terus bangun dan bathrobe diambil lalu meloloskan diri ke dalam bilik air.
Selesai sahaja mandi,aku terus menyarungkan pakaian sekolah.Seusai dengan itu,kaki terus diayun menapak ke arah katil bersaiz king.
Tanpa berlengah lagi,Faleeq yang sedang nyenyak tidur terus dibangunkan.
"Hubby bangun"Faleeq hanya menyeringai kecil.
"Hubby bangunlah.Nanti lambat datang sekolah"Faleeq tidak mengendahkan malah dia terus menyambung tidurnya semula.
"Sayang kira sampai 3 hubby tak bangun,satu baldi air sayang simbah dekat hubby nanti"nak kena ugut juga baru bangun.
"Satu"
"Dua"Faleeq cepat-cepat bingkas bangun dan mata terpisat-pisat memandang aku.
"Garang sungguh sayang hubby ni"perli Faleeq.
"Mana taknya.Kalau tak dengar cakap memang nak kena lah jawabnya"aku membebel seperti mak nenek.
"Dah hubby cepat mandi.Selesai mandi turun bawah kita breakfast"arahku.
"Okay sayangku intan payung pengarang jantung"aku tersengeh-sengeh bila perkataan tu meluncur dari bibir mungil milik Faleeq.
"Tapi kena kiss dulu baru hubby nak pergi mandi"Faleeq menunjukkan bibirnya.
"Perlu ker kiss dekat situ?"Faleeq mengangguk laju.
Tanpa membantah aku terus mencium bibir Faleeq dan kami seakan-akan berada di dunia kami sendiri.Setelah beberapa saat berlaga bibir,ciuman dileraikan dan Faleeq terus meloloskan diri ke dalam bilik air manakala aku terus mengatur langkah menuju ke dapur untuk menyediakan breakfast khas untuk aku dan Faleeq.
😵😵😵
Selesai sahaja breakfast,aku dan Faleeq berjalan beriringan keluar dari daun pintu rumah utama lalu meloloskan diri masuk ke dalam perut kereta.
Enjin kereta dihidupkan oleh Faleeq lalu meluncur laju meninggalkan rumah agam milik kami berdua.
Keadaan di dalam kereta agak sunyi sepi dan hening seketika.
"Hubby?"aku memecah kesunyian.
"Hmm"mata Faleeq masih fokus ke arah jalan raya.
"Bila exam sebenar sekolah kita berlangsung?"
"X silap hubby 2 bulan lagi kot.So maknanya dari sekarang kita kena struggle dan berjuang.Dua bulan tu bukannya lama.Pejam celik,pejam celik dah tiba masanya"aku mengangguk setuju.
"Yelahkan.Tak sangka tinggal dua bulan lagi.Aduh berdebarnya"Faleeq menoleh aku seketika.
"Tak payah lah nak berdebar sangat.Sayang kan selalu dapat tempat pertama dekat sekolah"ujar Faleeq.
Tidak lama selepas itu,kereta aku dan Faleeq selamat sampai di perkarangan sekolah.Dari jauh aku nampak Bella dan Darwish sudah menunggu di pondok tidak jauh dari parking kereta.
Setelah enjin kereta dimatikan,aku terus melangkah keluar dari perut kereta lalu langkah diatur menuju ke arah Darwish dan Bella.Faleeq hanya membuntuti aku dari belakang.
"Assalamualaikum Darwish,Bella"sapaku girang.
"Waalaikumussalam"jawab Darwish dan Bella serentak.
"Lama ke korang dah tunggu kami dua?"soalan laju meluncur dari Faleeq.
"Boleh tahan lama jugak lah"jawab Darwish.
"Sorry lah korang kalau tunggu lama.Ni salah Faleeq lah.Bangun lambat sangat"Faleeq di sebelah buat muka tidak bersalah.
"Biasalah kan orang lelaki.Memang liat sikit nak bangun"kata Bella.
"Okay jum lah kita masuk kelas.Dah lambat dah ni.Sampai kelas nanti korang sambung borak"ajak Darwish.Kami terus berlalu pergi dan Kelas 5 Heroic dituju.
😵😵😵
Setelah sampai di kelas,kami terus duduk mengikut kedudukan yang telah ditetapkan oleh guru kelas.
Tidak lama selepas itu,cikgu yang mengajar subjek AddMath masuk ke dalam kelas.
"Morning class"
"Good morning teacher"satu kelas serentak mengucapkan 'selamat pagi'.
"Okay you all may sit down"arah Cikgu Juliana.Kami sekelas pun duduk dan buku teks AddMath dikeluarkan.
"Okay class today we move to new chapter.This chapter is about triangle and have a bit complicated"terang Cikgu Juliana.
Semua mata fokus ke arah papan putih dan setiap jalan penyelasaian dihadam dan difahami satu per satu.
Tidak lama selepas itu,datang seorang pelajar lelaki yang wajahnya familiar dengan Syed Adham.
'No.Itu bukan dia'aku menenangkan hati sendiri.
"Selamat pagi cikgu.Saya merupakan murid baru di sekolah ini dan saya telah ditempatkan oleh pihak sekolah di kelas ini"terang students tersebut.
"You may come in"students tersebut terus melangkah masuk ke dalam kelas.
"Please introduce yourself"arah Cikgu Juliana.
"My name is..............."
NAK TAHU APA YANG BERLAKU SETERUSNYA.NANTIKAN DI NEXT CHAP.SAJA NAK BUAT KORANG TERTUNGGU-TUNGGU🤣🤣APA-APA PUN KEEP VOTING, COMMENTS AND SUPPORT AUTHOR...SAYANG KORANG...MUAHAHHAAH😚😚😚😚
YOU ARE READING
SETELAH ADANYA DIA(HIATUS)
Teen FictionTragedi hitam yang pernah berlaku di dalam hidupnya telah membuatkan dirinya membenci mana mana lelaki kecuali ayahnya.Ramai sahaja lelaki yang hendak dekat dengan dirinya tetapi tidak diendahkan sama sekali.Dia mempunyai wajah yang polos dan sepasa...