FALEEQ'S POV
"Sayang?Sayang dah siap ke tu?"laungku dari ruang tamu.
"Sekejap lagi hubby"laung Fira pula dari bilik kami berdua.
'Lama sungguh perempuan ni nak siap.Nak dekat 30 minit aku tercongok duduk di sofa ni'aku terus mengambil telefonku yang berada di atas meja.Aplikasi YouTube dibuka dan cerita Captain America Civil War ditonton buat semetara waktu.
Tidak lama selepas itu,muncul sang bidari yang ditunggu sekian lama dari tadi.Aku terpegun buat seketika melihat keanggunan sang isteri.
"You look so beautiful tonight my dear"perkataan itu terus meluncur laju dari mulutku.
"Thanks my lovely hubby"tangan Fira terus digenggam erat oleh aku dan kami berdua berjalan beriringan keluar dari rumah agam milik kami berdua.
Sampai sahaja di parking kereta,daun pintu terus dibuka untuk isteri tercinta.Apa salahnya layan isteri seperti melayan seorang puteri en?
Fira terus meloloskan diri masuk ke dalam perut kereta.Aku juga berbuat demikian dan enjin kereta dihidupkan.
"Sayang kena ikat mata guna ni"penutup mata tidur ditayangkan di hadapan muka Fira.
"Ala perlu ke pakai tu hubby?"Fira merengek manja.
"Perlulah sayang.Sebab hubby nak buat surprise untuk sayang"penutup mata tidur tersebut terus dipakaikan kepada Fira.
"Hubby nak bawa sayang pergi mana?"tanya Fira.
"Kalau hubby bagitahu sayang,bukan surprise lah namanya cik bini oii"selorohku.
Pedal gear kereta terus ditekan dan kereta meluncur laju meninggalkan perkarangan rumah agam.Beberapa minit kemudian,aku dan Fira telah sampai di destinasi yang dituju.
"Dah sampai ke hubby?"Fira mula meraba-raba beg tangannya.
"Dah sayang.Sayang tunggu tau.Hubby bukakan pintu kereta untuk sayang"aku terus meluru keluar dan pintu kereta dibuka.
"Tangan hubby mana?"aku terus menghulurkan tanganku.
"Sayang jangan buka dulu tau penutup mata tidur tu.Hubby bawa sayang ke tempat yang paling menarik"Fira terus diiring berjalan bersamaku.
"Okey sayang boleh buka dah penutup mata"arahku.
"Wow!Candle light dinner"Fira dah teruja tahap dewa.
"Do you like this surprise dear?"Fira terus mengangguk laju.
"I really really like this surprise hubby"Fira terus memelukku dan aku membalas pelukkanya lalu aku mengambil kesempatan itu untuk mencium ubun-ubun Fira.
"Jum lah kita duduk"pelawaku setelah pelukkan dileraikan.Kerusi milik Fira terus ditarik.
"Thanks hubby"
"Welcome dear"aku terus melabuhkan punggung di hadapan isteri yang tercinta.
😵😵😵
Hari semakin lewat.Aku dan Fira berhasrat untuk pulang ke rumah setelah menghabiskan waktu bersama.
Kami berdua terus berjalan ke arah kereta dan meloloskan diri ke dalam perut kereta.
"Thanks hubby for tonight"Fira menghadiahkan senyuman manis kepadaku.
"Most welcome my dear"jawabku.
"So sayang suka tak surprise dari hubby?Sorrylah kalau tak berapa cantik"mata terus tertacap ke arah Fira.
"Ofcourse lah suka.Sebab ni first time sayang candle light dinner dengan orang tercinta"aku mengulum senyuman.
Tanpa berlengah lagi,kereta terus memecut laju meninggalkan tempat aku dan dia mengulit kenangan indah pada kali pertama.
Tidak lama selepas itu,kami berdua telah sampai di perkarangan rumah agam.Kereta terus diparkirkan dan enjin kereta dimatikan.
Aku dan Fira bersama-sama masuk ke dalam rumah.Kaki terus diayun naik ke dalam bilik.
Pintu dikuak dan kami berdua meloloskan diri masuk ke dalam bilik.
"Hubby mandi dulu lah"arah Fira.
"Tak nak.Hubby nak mandi dengan sayang"aku sengaja merengek manja dan buat muka cute.
"Jangan nak mengada eh"Fira membolakkan matanya le atas.
"Ala please..Hubby nak mandi dengan sayang"suara sengaja dimanjakan lagi.
"Tak nak!"Fira dah menyilangkan tangan.
'Tak nak eh.Siap kau nanti'getusku dalam hati.
Aku terus mengambil tindakan drastik dan mengangkat Fira gaya ala-ala bridal style.
"Lepaslah hubby.Orang cakap tak nak,tak nak lah"teriakkan Fira tidak diendahkan sama sekali.
"Orang ajak baik-baik tak nak en.So hubby kenalah pakai tenaga hubby untuk angkat sayang"pintu bilik air terus dikunci.
END FALEEQ'S POV
😵😵😵
"Ala sayang masih merajuk dengan hubby ker?"soalan Faleeq diendahkan.
"Sayang?Janganlah merajuk lama-lama.Tak baik tau isteri merajuk dengan suami lama-lama"aku terus menghadap Faleeq.Takut jadi isteri derhaka.
Buat kesekian kalinya,mata aku dan Faleeq kian bertaut.
Mata Faleeq yang berwarna coklat dan wajahnya yang kacak membuat aku semakin hanyut.Tidak semena-mena Faleeq terus mencium bibirku dan aku membiarkan sahaja perbuatan dia itu.
Buat beberapa saat ciuman itu dileraikan.Muka aku dah berbahang.Faleeq tersenyum gembira.
"I love you Tengku Syafira Alexandre"ucap Faleeq dengan penuh ikhlas.
"I love you more Tengku Faleeq Iskandar"ucapku.
Kepala aku terus ditarik oleh Faleeq ke atas bidang dada sasa milik Faleeq.Aku terus memejamkan mataku yang kian lama kuyu.
HAMBAR EN?🤣🤣TAK DA IDEA SEBENARNYA.JENUH AUTHOR FIKIR SKRIP NI🤣🤣APA-APA PUN KEEP VOTING AND COMMENTS..LOVE YOU ALL.MUAHHHH😚😚😚😚
YOU ARE READING
SETELAH ADANYA DIA(HIATUS)
Novela JuvenilTragedi hitam yang pernah berlaku di dalam hidupnya telah membuatkan dirinya membenci mana mana lelaki kecuali ayahnya.Ramai sahaja lelaki yang hendak dekat dengan dirinya tetapi tidak diendahkan sama sekali.Dia mempunyai wajah yang polos dan sepasa...