9

2.3K 154 3
                                    

Merasakan terpijak sesuatu Nadia melihat kebawah. Dia tersenyum sendiri.

"Weh bagi phone aku kejap." Arah Nadia. Anis hanya memandangnya pelik lalu memberikan iPhone Nadia ke tuannya.

Nadia lalu memasang flashlight di iPhone nya dan menyuluhnya kebawah. Anis hanya memerhati kelakuan Nadia hingga dia memandang kearah Nadia menyuluh cahaya iPhone nya.

"Dah dapat agak dah." Mereka berdua tergelak bersama. Weh Nurin guna kuasa teleport dia weh!

"HAHAHAHHA!" Mereka berdua tergelak sakan. Nurin masih tak menyedarkan diri.

"Dah la aku mandi dulu pandai-pandai la kau kejut dia. Hahah." Nadia berlalu kebilik air dengan sisa ketawa melihat Nurin yang lena dibuai mimpi di bawah.

•••

"Hahahah." Tergelak Tengku Nadla mendengar cerita Anis. Nurin memuncungkan bibirnya.

"Dah banyak kali jadi pun tetap kelakar hahahah." Tiada henti mereka gelak. Nurin membuang muka.

"Hahah rilek la kitaorang gurau je." Pujuk Anis namun masih tak berhasil.

Nadia lalu tersenyum dan mencapai iPhone nya. Dia meletakkan nya ditelinga.

Kelakuannya dipandang pelik oleh mereka.

"Hello Haziq. Nak minta tolong kau pujuk Nurin ni. Dia merajuk payah nak pujuk ni." Membulat mata Nurin. Nadia mulakan lagi lakonannya.

"Kitaorang ejek dia sebab dia tidur ja.." belum sempat habiskan ayat Nurin merampas iPhone yang sedari tadi berada di telinga Nadia.

Nadia tergelak puas. Nurin memandang ke skrin iPhone Nadia. Gelap!

"Eii kau sengaja kan!" Marah Nurin.

"Hahaha. Kalau suka cakap suka." Terus pipi Nurin naik merah mendengar ayat yang disampaikan oleh Nadia. Dah macam ketam rebus dah!

"Mana ada la." Sekali lagi mereka bertiga tergelak tengok si Nurin ni dah malu sangat. Satu muka merah.

"Kalau tak suka asal muka merah dah nak sama macam ketam rebus je." Tanya Anis. Namun usikkan mereka terhenti apabila seseorang membuka pintu depan.

Adrian yang melihat mereka berempat terus naik keatas tanpa sebarang kata.

"Eh dah makan cepat nanti lambat pula kamu semua sampai sana." Arah Tengku Nadla yang sedari tadi perasan akan perubahan wajah Nadia.

"Okay mama. Lepasni kitaorang gerak." Jawab Anis.

•••

"Anis baik-baik drive tu. Jangan jadi macam Nad ni. Penakut!" Ujar Tengku Nadla dibalas dengan gelakkan dari mereka semua.

"Bukan takut la ma. Trauma." Jawab Nadia.

"Hmm yelah. Cukup la dua kereta je dekat sana. Nanti Nad tumpang je la. Tak pun jalan kaki serentak. Dekat je pun dengan sekolah." Ujar Tengku Nadla kembali.

"Of course la jalan kaki. Tak payah nak bazir minyak takat 1 km apalah sangat." Ujar si Nurin.

"Ok lah ma. Kami pergi dulu. Assalammualaikum." Ucapan mereka dibalas oleh Tengku Nadla. Mereka bersalaman. Nurin dan Anis masuk dahulu kedalam kereta.

"Ma cakap dekat abang Happy birthday. Takut nanti Nad tak boleh nak datang je. Lusa kan birthday dia. Lagipun Nad dengan homework lagi." Ucap Nadia dibalas dengan senyuman Tengku Nadla. Mereka berpelukan sebelum Nadia berlalu pergi.

•••

"Yang ni ke rumah dia?" Tanya Anis. Setelah menghantar Nurin tadi mereka terus gerak ke rumah Anis untuk mengambil pakaian dan keperluan Anis. Selesai semuanya baru la mereka bergerak ke rumah yang akan jadi tempat tinggal mereka bertiga.

That Nerd Is Mine ✓Where stories live. Discover now