Pin... Pin!
Bunyi hon kereta kedengaran.
"Your prince is here." Nadia tersenyum kecut. Dia berdiri Dan membetulkan dress dia.
"I wish you good luck." Kata Anis memberi dia semangat. Yang lain hanya tersenyum.
"Thanks tolong aku."
"It's not a big deal. Now go. Your prince is waiting." Ucap Airis.
Nadia menarik nafas dia. Uish. Nervous la tu.
Dia berjalan mendekati kereta Haikal. Haikal keluar dari kereta sebelum Nadia sampai ke keretanya.
Dia memandang Nadia tak berkelip. Nadia memandang Haikal atas dan bawah.
"Hoodie?"
"Dress?" Mereka terucap serentak mengundang tawa masing-masing.
"Haha. Sorry. I thought kau pakai something yang matang."
"And I thought you wearing your hoodie."
Mereka memandang satu sama lain. Rasa janggal wujud. Masing-masing menggaru belakang tengkuk sendiri.
"Eh jom la." Haikal membukakan pintu kereta untuk Nadia.
Nadia menurutinya. Tak lama kemudian Haikal masuk kembali kedalam keretanya. Keretanya melaju meninggalkan perkarangan rumah Nadia.
"We did it!" Jerit mereka serentak apabila melihat kereta Haikal melaju pergi.
"Jom! Nanti lambat pula kita sampai." Mereka mengangguk.
•••
"Woi! dah siap belum!" Jerit Haziq.
"Sabar la mangkok. Aku nak deco pon tak senang." Marah Harris.
"Tu pun lambat." Sindir Harris.
"Kau diam la! Kau buat apa je dari tadi. Pergi la tolong yang lain tu pasang lampu ke apa. Bising je kacau aku. Shuh sana." Halau Harris.
"Fine." Haziq melangkah mendekati yang lain.
"Cerewet gila mamat tu. Macam mana El tahan dengan dia kan." Kutuk Haziq.
"Watch your mouth dude. Kau pun asyik kacau dia dah kenapa? Buang tabiat?" Sindir Nazhan mengundang tawa Ikram dan Muzai.
"Takde lah. Lambat sangat. Konon nak perfect." Sindir dia lagi.
"Ada masuk wad kejap lagi ni kang. Dia kenal Nad tu macam mana kan. Of course la dia nak perfect. Nad tu mana boleh kalau barang terabur sikit. Nanti ada yang kena bebel. Haiyaaaa ini orang. Manyak complain woo." Dah loghat cina mana pula keluar ni.
"Better siapkan cepat. Haikal bagitahu dia on the way." Mereka mengangguk dan meneruskan kerja masing-masing.
•••
YOU ARE READING
That Nerd Is Mine ✓
Teen Fiction[TeenFiction] Triple N? Sekumpulan gadis nerd yang sering dibuli kerana gaya pemakaian mereka yang agak serabut ditambah kaca mata bulat yang mereka kenakan. Dan mereka mempunyai rahsia gelap yang terpaksa mereka sorokkan. Kini gadis nerd itu hanya...