16

1.8K 132 0
                                    

"Lepaskan dia." 

Semua memandang kearah Haziq. Kelihatan mukanya merah menahan marah.

"Kau lagi."

Haziq memandang tajam ke arah anak mata Emer.

"Lepaskan dia selagi aku masih terkawal." Ucap Haziq dengan nadanya menahan marah.

"Kalau aku tak nak?" Jerit dia.

"Kau lawan aku!" Jerit satu suara. Semua mencari-cari arah kedatangan suara tersebut.

Emer memandang kearah seseorang yang menjerit kearahnya tadi. Nadia!

'Kenapa dia ada dekat sini? Kenapa tadi aku tak nampak pun dia?'

Nadia p.o.v

Aku berjalan laju kearah kantin. Panggilan Eriq tidak aku jawab. Rasa tidak sedap hati wujud secara tiba-tiba.

Sampai dikantin, aku melihat tangan Nurin digenggam Emer.

Setiap perbualan mereka aku dengar.

"Kalau aku tak nak?" Jerit Emer. Aku menggenggam penumbuk dan menjerit menjawab pertanyaan nya.

End Nadia p.o.v

Nadia tersenyum senget sambil berjalan menghampiri. Emer mati kata-katanya. Mana tak nya Nadia orang pertama dapat kalahkan dia.

"Remember me?" Kata Nadia selamba. Malaun dan Triple N memandangnya pelik.

'Nampaknya dia dah ingat aku siapa.'

"Silent hah?" Nadia berdiri tepat di hadapannya. Dia menjeling kearah pegangan tangan Emer.

"Let... Her... Go." Satu-satu perkataan itu disebut. Dengan pantas Emer melepaskan genggamannya.

Nadia memerhati pergerakkannya. Orang sekeliling tidak dipedulinya.

"Go." Emer memandang Nadia sekilas sebelum beranjak pergi.

"One more thing..." Ucapan Nadia menghentikan langkah Emer.

"Sekali lagi aku nampak kau dekat dengan kawan aku... Aku tak teragak-agak untuk masukkan kau dekat hospital untuk jangka masa panjang." Ucap Nadia. Jari telunjuknya diarahkan tepat kearah Emer.

Emer pergi meninggalkan kantin. Eriq memandang sekilas kearah Nadia sebelum pergi mengejar langkah adiknya.

Nadia memandang Nurin. Seketika pandangannya terhala ke pergelangan tangan Nurin. Perlahan tangannya mengangkat tangan Nurin.

"Sakit tak?" Tanya dia lembut. Nurin menggeleng perlahan. Nadia mengangguk dan perlahan melepaskan tangan Nurin. Pandangannya beralih kearah Haziq.

"Follow me." Tanpa kata lagi Nadia berjalan meninggalkan kantin. Haziq memandang Nurin meminta penjelasan.

"Just follow her." Dengan pantas dia mengangguk dan turut pergi mengejar langkah Nadia.

Rooftop

Nadia duduk di bangku kosong yang terdapat dua tempat untuk diduduki. Haziq berdiri kaku.

"Duduk la." Haziq menggeleng. Dia menyilangkan tangannya dan menyandarkan dirinya kearah palang yang terdekat.

"Aku nak minta tolong kau." Ucap Nadia.

"Tolong apa?"

Perlahan Nadia menghembus nafas nya.

"Kau suka Nurin tak?" Terbeliak mata Haziq.

"Kenapa kau tanya? Merepek la." Gelak dia tak bersalah.

That Nerd Is Mine ✓Where stories live. Discover now