10

2.3K 150 1
                                    

End Anis p.o.v

"AHHH!" Jerit satu suara.

Bug!

Selamat bantal kecil yang dipeluk Nadia mendarat tepat di muka Nurin.
Nurin mengadu kesakitan.

"Kau asal jerit macam pontianak mengilai?" Tanya Nadia tenang.

"Ish kau ni. Merah hidung aku. Takde la aku just terkejut je."

"Kau ingat kau sorang la." Sindir Nadia.

"Kau pun Anis. Oh patut la selama ni kau diam je. Ada makna rupanya." Sambung Nadia lagi.

Anis menggaru belakang kepalanya yang tidak gatal. Senyuman tidak bersalah dia tayangkan.

Nadia teringat akan satu hal.

"Weh! Esok Kal ajak pergi birthday party adik dia." Ucap Nadia namun belum sempat Nurin bertanya, satu suara deringan telefon seseorang berbunyi.

Nadia melihat ke nama si pemanggil. Terus dia mengangkat panggilan.

"Hello." Sapa Nadia.

"Keluar kejap. Aku nak bagi something."

Nadia berlari keluar sebelum dia mematikan panggilan. Terpampang muka Haikal di depan pagar rumah mereka. Nadia berjalan mendekati Haikal.

"Apa?" Soal Nadia.

"Nah." Haikal menghulurkan sebungkus kotak yang agak besar saiz nya.

"Apa ni?" Tanya Nadia lagi setelah mengambil kotak tersebut.

"Pakai esok tau. Bye. Assalammualaikum!" Haikal berlari meninggalkan Nadia disitu.

"Waalaikummussalam." Nadia masuk semula kedalam rumah mereka.

"Siapa tadi?" Baru sahaja menapak masuk kedalam rumah dia ditanya oleh Nurin.

"Haikal."

"Apa tu?" Giliran Anis pula bertanya. Nadia hanya mengangkat bahu tanda tak tahu.

Dia membawa kotak itu dan meletakkannya di atas meja ruang tamu. Perlahan dia membuka kotak itu.

Serentak mereka terkejut.

"HOODIE!" Jerit mereka teruja. Pantang betul la dapat hoodie.

Dengan cepat mereka mengambil seorang satu hoodie tersebut. Semua warna pink.

"Wait. Kenapa dia bagi?" Tanya Nurin.

"Maybe dia suruh pakai untuk birthday adik dia."

Nurin dan Anis hanya meng'ohh'kan sahaja.

•••

Malam hari tiba. Nurin dan Anis sudah tertidur di bilik masing-masing. Kini tinggal Nadia yang masih mencuba untuk tidur.

Sedang dia mencuba untuk tidur, satu notification masuk dari iPhone nya. Dia melihat nama yang tertera di skrin iPhone nya.

Haikal
Dah tidur ke?

Nadia membuka application WhatsApp nya.

Belum.

On call jom. Aku tak boleh lelap la.

👌

Terus berdering iPhone Nadia.

"Hello." Sapa Haikal.

That Nerd Is Mine ✓Where stories live. Discover now