Nadia menunggu kedatangan Haikal. Jacket Haikal diambil. Hidungnya terbau sesuatu.
'This smell. Ni bukan perfume tu ke.' teka dia. Dia masih berfikir sampai dia terdengar suara petikan gitar.
Nadia keluar dari khemah untuk mencari arah petikan gitar tersebut. Dia berjalan kebelakang khemah.
Terkejut dia melihat Haikal yang memegang gitar. Haziq bermain keyboard.
Tiba-tiba Nazhan datang membawa wireless mic ditangannya.
"Sit here princess." Ucap Haikal. Suaranya bergema. Nadia duduk dikerusi yang disediakan dihadapan Haikal.
"Apa ni?" Ucap dia kedengaran terharu bunyi nya.
Haikal tersengih.
"Just for you, princess." Haikal mula memetik gitar.
"I like your eyes, you look away when you pretend not to care
I like the dimples on the corners of the smile that you wear
I like you more, the world may know but don't be scared
'Cause I'm falling deeper, baby, be prepared." Nadia terharu. Haikal memanjangkan irama lagu tersebut.'Oh no. My favorite song.' Ucap dia dibenak hatinya. Tiba-tiba Nurin datang membawa satu lagi wireless mic dan diberikan kepada Nadia.
"Together with him." Bisik Nurin. Nadia tersenyum. Nadia memberi isyarat kepada Haikal.
Dan...
"I like your shirt, I like your fingers, love the way that you smell
To be your favorite jacket, just so I could always be near
I loved you for so long, sometimes it's hard to bear
But after all this time, I hope you wait and see." Nadia menatap lekat mata Haikal begitu juga Haikal."Love you every minute, every second
Love you everywhere and any moment
Always and forever I know I can't quit you
'Cause, baby, you're the one, I don't know how
I love you 'til the last of snow disappears
Love you 'til a rainy day becomes clear
Never knew a love like this, now I can't let go
I'm in love with you, and now you know." Gabungan suara mereka menceriakan suasana malam."I like the way you try so hard when you play ball with your friends
I like the way you hit the notes, in every song you're shining
I love the little things, like when you're unaware
I catch you steal a glance and smile so perfectly.
Though sometimes when life brings me down
You're the cure, my love
In a bad rainy day." Nadia mengambil alih."You take all the worries away." High not mereka mengharmonikan lagu tersebut.
"Love you every minute, every second
Love you everywhere and any moment
Always and forever I know I can't quit you
'Cause, baby, you're the one, I don't know how
In a world devoid of life, you bring colors
In your eyes I see the light, my future
Always and forever I know, I can't let you go
I'm in love with you, and now you know." Bunyi gitar semakin perlahan."I'm in love with you.... And now you know." Suara Nadia menamatkan lagu tersebut. Mereka memandang satu sama lain.
"Wohoo!" Suara tepukan dan bunyi mini fireworks kedengaran.
"Happy birthday to you... Happy Birthday to you..." Senyuman Nadia mengembang melihat yang lain juga hadir. Anis membawa kek kearah Nadia.
"Happy birthday to Nadia... Happy birthday to you! Blow the candle!" Jerit semua.
Nadia tersenyum gembira.
"Thank you semua. Ni the best birthday ever!" Ucap dia. Senyum tak langsung mengendur.
"Blow the candle!" Jerit Haziq kuat.
Nadia menilik setiap muka dihadapannya. Lilin ditiup dengan senyuman yang masih tak kendur.
"Thanks again." Ucap dia.
"No need to thank us. Thank Haikal." Ucap Nurin. Nadia memandang Haikal.
"Dia plan semua ni. Sampai kitaorang pun jadi mangsa. Haha." Sambung Anis. Terbuntang mata Nadia.
"Really!"
"Yep. Dia la mastermind. Kau kira untung tau dapat boyfriend macam Haikal." Nadia memandang Eliana bingung.
"Hah?"
"Bukan macam kitaorang..." Sendu kedengaran suara Aisya.
Boyfriend masing-masing dah cuak dah dekat belakang tu. Yang mengucap pun ada.
"Ada boyfriend tapi mengintai orang dating. Bukan nak ajak kitaorang pergi date pun." Airis pula yang menyambung.
"Wait what? Apa maksud korang?" Tanya Haikal.
Ah sudah. Haikal bunyi dah tu. Dah pasti kena marah kejap lagi. Prince, Haziq dan Nazhan dah mengucap awal-awal dah.
'Mampus.' Seolah mereka membaca fikiran masing-masing.
"Diorang intai korang tadi. Oops... Terlepas." Kata Nurin membuat gaya menutup mulut. Padahal memang sengaja nak cakap.
Haikal menaikkan keningnya.
"Ouh macam tu." Pandangan Haikal perlahan-lahan memandang mereka.
"Tapi takpe la. Diorang dah kena marah tadi." Kata Eliana. Sengaja je diorang nak ungkit tadi. Saja nak balas balik la katakan.
"Haah. Dah kena marah dengan kitaorang tadi." Airis menyampuk.
Haikal mengangguk. Mukanya merah menahan geram.
"Okay takpe. Aku lepaskan korang. Tapi jangan ingat aku takkan ungkit okay." Ucap dia marah.
Haikal memandang wajah tenang Nadia yang sentiasa tersenyum.
"Sabar." Haikal membaca gerakkan mulut Nadia. Dia tersenyum.
"Dah la. Aku nak makan kek ni." Ujar Haziq. Dia ni kalau tak kacau memang tak sah.
"Nurin. Kau tarik telinga dia. Mana tau dia diam." Tersembur mereka tergelak melihat muka merajuk Haziq.
'This is all that I want. I have all of my friends. Laughing together. This is all I've ever dream. Terima kasih pun tak mampu nak balas jasa korang.' Ucap Nadia di hatinya.
Haikal memandang Nadia.
'Now I know you happy.' Tiba-tiba Nadia memandang Haikal.
Haikal dengan pantas melarikan pandangan dan tersenyum menghadap yang lain.
Nadia mendapat satu idea. Mic ditangannya dibawa mendekati bibirnya.
"I catch you steal a glance and smile so perfectly." Nadia menyanyikan kembali salah satu lirik dari lagu yang mereka nyanyi tadi. Yang lain memandang Haikal yang sudah mulai memerah pipinya.
"Hahaha Haikal blushing!" Gelak Nadia. Haikal terlihat sesuatu yang kecil berdekatan dengan bibir Nadia.
Satu idea muncul untuk membalas Nadia.
"I like the dimples on the corners of the smile that you wear." Nadia terdiam. Kini dia pula yang blushing.
"Hahaha Nad blushing!" Haikal pula yang tergelak.
Itulah yang selalu mereka buat untuk membalas perlakuan masing-masing.
"The best day ever!"
•••
END...
Epilog coming...
YOU ARE READING
That Nerd Is Mine ✓
Teen Fiction[TeenFiction] Triple N? Sekumpulan gadis nerd yang sering dibuli kerana gaya pemakaian mereka yang agak serabut ditambah kaca mata bulat yang mereka kenakan. Dan mereka mempunyai rahsia gelap yang terpaksa mereka sorokkan. Kini gadis nerd itu hanya...