Kau Pun Samalah!!! - 3

801 40 2
                                    

"Hello!! dan selamat pagi semua warga Universiti Pierre & Marie-Curie. Hai.. macam biasa, saya Firas the Alarm Machine, DJ anda pada hari ini yang akan menceriakan pagi anda dengan lagu-lagu yang best, lawak pagi dari beberapa channel yang saya telah download semalam dan berita-berita yang terjadi di Universiti kesayangan kita ini.

Sebelum itu, saya ingin mengucapkan tahniah kepada Voice Out Chorale Youth Choir kerana telah memenangi tempat kedua dalam Youth Competition Challenge semalam. Tahniah guys di atas kejayaan kamu semua. Dan hari ni, marilah kita warga universiti baik pelajar atau pun pensyarah juga kakitangan yang berkhidmat di Universiti Marie-Curie ini, sama-samalah kita beri sokongan padu terhadap pemain-pemain Hockey universiti kita yang akan mewakili Universiti Pierre & Marie-Curie di Regional Competition Ice Hockey National States University. So, trendingkan pasukan kita dengan #IceHockeyMarieCurie ok guys.

Saya akan buka kata-kata ucapan untuk pasukan kita di talian yang telah dipaparkan di buletin berita setiap kampus. Sebelum kita ke segmen lawak pagi. Saya, DJ anda, akan mainkan lagu Sing My Song dari penyanyi Korea ini. Semalam, lagu ini mendapat permintaan paling tinggi untuk dimainkan di corong-corong radio. Wah... popular jugaklah lagu ni. ok guys dengarkanlah lagu Sing My Song"

Firas memainkan lagu itu, melodi lagu Sing My Song mula bermain di corong-corong radio di setiap bangunan yang ada di universiti ini

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Firas memainkan lagu itu, melodi lagu Sing My Song mula bermain di corong-corong radio di setiap bangunan yang ada di universiti ini. Ya.. inilah kerja Firas, selain jadi barista dia juga ambil kerja part time jadi DJ kampus. Lumayan gaklah pendapatan, tapi tak sebanyak gaji dia dekat kafe. Bolehlah buat hidup. Lagipun dia terima offer ni sebab dia nak fasihkan lagi percakapannya dalam France. At least tak kekok bila berbual.

Dah setahun gaklah dia jadi DJ, walaupun tak ramai tahu siapa Firas the Alarm Machine, tapi ramai student enjoy dengan keselesaan DJ misteri itu apabila bercakap. Kalau boleh Firas tak nak ramai yang tahu siapa dirinya. Populariti bukan yang dia nak. Lori, Kiser dan beberapa staff stesen radio Marie Curie sahaja yang tahu.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Kau Pun Samalah!!Where stories live. Discover now