Kau Pun Samalah!!! - 11B

534 37 4
                                    

Kiser memeluk Khai dan Katalina yang menantinya di tempat parking kereta berdekatan dengan stadium Universiti Pierre & Marie-Curie itu.

Khai: Tahniah.. ayah bangga dengan kamu Kiser.
Katalina: Ibu pun.
Kiser: Thanks.. besok tolong Kiser yer, Kiser nak keluar rumah, barang-barang tu angkut bawa balik.
Khai: Boleh.. oh yer.. tadi kami bual dengan Lori.
Kiser: Oh.. ayah tanya apa..
Khai: Ayah tanya siapa orang yang kamu kejar tu. Sebab tengoklah macam sekarang ni, ayah still nampak kamu seorang, betul ke ni kamu dah ada pengganti.

Kiser diam sebentar.

Kiser: Sebenaryer Kiser putus dengan Lori bukan sebab Kiser ada orang lain, Kiser nak fokus dekat rugby, takut Kiser tak dapat bagi masa antara Lori dengan rugby.
Khai: Hahahahahahah.. baguslah kalau kamu fikir macam tu. Makin matang kamu ni.
Katalina: Ibu ok jer, tapi kalau boleh jangan lama sangat single, ibu nak cucu. Bosanlah takde budak-budak dekat rumah.
Khai: Dengar tu Kiser, cepat-cepat cari isteri, dapat cucu ramai-ramai.
Kiser: No prob yah.. takpelah Kiser nak balik dulu nak kemas barang.
Khai: Okok.. besok ayah call kamu.
Kiser: Ok..

Kiser memeluk dan mencium pipi ayah dan ibunya. Setelah kereta mereka pergi meninggalkan parking lot itu, Kiser mula menunggang motornya ke suatu tempat. Ke tempat yang sudah lama dia tidak jejak. Even aku tahu kau tiada dekat situ. Aku still mengharapkan kau.

Kiser memberhentikan motornya di depan dorm Firas. Dia masuk ke lif dan menekan button tingkat paling atas. Sampai di tingkat itu, dia menuju ke tangga dan menuju ke rooftop.

Angin dingin mula meniup lembut tubuh Kiser. Kiser duduk di bangku hanya memandang ke langit redup itu. Firas... aku masih menunggu kau, hati aku masih mengharapkan kau. Aku dah buat pilihan aku. Please Firas.. balik pada aku.. aku perlukan kau.. I need U Firas.

Kiser mengambil helaian kertas kecil yang berada di atas lantai itu. Nampak agak bersepah dekat atas ni, Firas dah lama tak lepak atas ni ker. Erm.. dia mengeluarkan pen di kocek jaketnya. Dia menulis sesuatu di atas kertas itu.

"Firas.. where are U.. I need U the most right now"

Kiser meremuk nota itu dalam genggamanya. Dia membuang kertas itu dan mula meninggalkan bangunan itu. Firas.. kalau kau tak muncul macam mana aku nak clearkan semua ni.

FUCK U FIRAS!!!!!!

*****************************

Firas menikmati pemandangan di pergunungan salji Les Trois Vallees, Firas ada cakap dengan Hunter sebelum ni yang dia nak pergi ke sini sebelum balik ke Malaysia. Tiket nak balik ke Malaysia pun dah beli, nasib tengah murah. Ceh.. aku kaya kan, beli tiket pun memilih. So, sebelum berangkat pulang, teringin Firas hendak bercuti dekat resort Courchevel.

Memang terbaik kalau musim sejuk. Cantik pemandangan dekat sini. Firas memerhati manusia-manusia yang memenuhi resort itu. Ada yang main ski, ada keluarga yang seronok bermain salji, ramai gak orang.

Firas memandang ke arah gondola yang begerak perlahan di atas chaletnya dan beberapa chalet yang lain. Hunter keluar sebentar, katanya ingin melihat sekitar resort ini.

Sejak kebelakangan ini nampak dia macam ada masalah, tapi malas Firas nak tanya, takut-takut masalah tu berpunca dari dia. Yelah, dia dah reject abang askar ni, lepas tu ajak dia kesini pulak. Ngada-ngada sangat aku ni. 

Kau Pun Samalah!!Where stories live. Discover now