Firas: Oi.. anjing.. seronok ker kahwin..
Fattah: Kuang ajar kau.
Firas: Hahahhahahahah... seronoklah tu dapat romen dengan Izhamkan.
Fattah: Bapak mulut takde insurans.
Firas: Ala sekali sekala, btw congrats guys..aku sentiasa doakan kebahagian korang.
Fattah: Thanks kat kau jugak sebab tolong kitaorng. You're the best Firas. Always be my little brother.
Firas: Yer abang Long. Lepas ni jangan gaduh-gaduh. Turunkan ego tu sikit. Mengalah. Paling penting, faham kehendak masing-masing, jangan pentingkan diri sendiri. Aku dah usaha macam-macam untuk korang, kalau gaduh besar lagi lepas ni, aku takkan tolong.
Fattah: Yer Firas....abang long kau ni ikut cakap kau. Bila nak balik sini.
Firas: Puasa aku balik. Sekarang nak habiskan exam dulu, buzy. Eh aku dah tolong kau ni, takde hadiah ker.
Fattah: Oh yer.. aku luper.. nanti aku masuk duit. Jangan risau.
Firas: Yes!!!! terbaik. Banyak sikit. Penatlah kerja ni.
Fattah: Ah takde-takde, kau jangan nak cabut pulak kerja. Kalau tak aku cut terus allowance kau.
Firas: Yer!!!!...
Fattah: Kiser mane... tak nampak pun.
Firas: Dia dengan awek dia lah kot. Semalam dah mabuk same-same. Mesti tengak fucklah tu. Ah peduli apa aku. Hal dia.
Fattah: Macam marah jer.. jealous ker.
Firas: Pundek ape nak jealous-jealous, takde mase aku.
Fattah: But I think, he kind likes you.
Firas: Ah takdo-takdo, takdo maknonyo. Kalau dia suka, aku tak suka dia. Tak ingin aku.
Fattah: Okok.. we'll see.
Firas: Dah aku nak sambung kerja ni. Jaga Izham elok-elok, dah bercampur air manikan.. so jaga dia baik-baik.
Fattah: Shiallah kau.. yer-yer. Bye..Firas menyimpan handphonyer ke dalam poket belakang seluar jeansnya. Dia kembali ke kaunter bar untuk mengambil order customer yang sedang menanti bartender di bar kaunter itu. Firas membetulkan topinya. Seraya itu, Firas tersenyum ke arah customer yang duduk menanti untuk dilayan.
Firas: Welcome to the French Coffe House. (bahasa France).
Customer: I'm sorry, can u speak English. I'm not a France. I'm from the US.
Firas: Oh sorry. I thought your citizens here.
Customer: Nope.. just a tourist. That's okay.
Firas: Ok.. can I have your order?.
Customer: I want Iced Caramel Latte less sugar but more cream k.
Firas: Anything else?.
Customer: Ya.. give me some French Toast.
Firas: Ok beautiful lady.
Customer: Thanks handsome boy.Mereka ketawa kecil. Ya inilah hobi Firas selain kerja jadi bartender dan waiter di hadapan bar kaunter dia juga tak lepaskan peluang mengusha customer wanita yang berdahi licin yang datang untuk makan atau lepak disitu. Well, I'm kinda hot in here ok. So trylah test kehandsomeman aku ni kan. Ala bolehlah cari makan.
Walaupun aku ni takdelah series sangat nak perempuan tapi aku nak gak test tahap ketampanan aku ni. Still laku ker dekat perempuan. Hohohohoho... tapi still aku akan cari boyfriend gak. Aku nak juga dibelai, disayang, dijaga macam mana Fattah jaga Izham. Siallah Izham. Dapat belaian Mr. Perfect tu. Akhirnya aku yang rugi. Aku usha dia dari kecik kot. Tapi takpelah asalkan diorang bahagia.
Aduh.. rugilah tak dapat tengok diorang kahwin. Apa lagi rugi, tak dapatlah dia pasang CCTV dekat bilik Fattah, manalah tahu kalau dia pasang CCTV dapatlah dia tengok live siapa bottom siapa top, takpun diorang flip flop. Pergh bapak ar. Nak-nak buat cum face. Pergh!!! lagilah. Kalau live blued ni konferm aku jadi top viewers kot. Huhuhuhu.... dah-dah keje-keje, ni order air perempuan tadi tu pun kau tak buat lagi. Aish...
Firas mula membuat air. Sambil dia buat air sambil tu dia berangan lagi. Alangkah bagusnya aku dapat pakwe macam Fattah, takpun macam Grey. Ish.. kalau dapat, hari-hari dia mintak pun aku sudi bagi derrr. Eh.. mintak apa yer.. hehehehe... faham-faham jelahkan.. dasar otak grindr, tapi misi aku sekarang ni, nak mengusha perempuan-perempuan yang datang makan dekat sini barulah aku boleh jual mahal sikit kalau ada lelaki yang macam Fattah nak mengusha aku, biar dia rasa yang dia kena compete dengan peminat-peminat aku. Hahahaha.. ok.. stop it Firas.. buat kejelah. Kang tersalah buat air, habis kena maki dengan bos tu.
YOU ARE READING
Kau Pun Samalah!!
RomansaSide Story 2 : Bila 2 jiwa berbeza status mula mempunyai perasaan cinta yang sama. Mereka cuba membuang perasaan ini dan membiarkan ego menguasai kedua jiwa itu. Namun.. semakin hari semakin mereka terseksa dengan perasaan itu. Rindu + Sayang = wuj...