Firas mengilap meja panjang bar kaunter itu. Baru pukul 8 malam, time-time macam ni takde orang sangat dekat kafe. Lagipun hari ni hari rabu, memang jarang ada customer. Firas terus fokus membuat kerja bartender dia. Kedengaran juga riuh rendah di meja hujung kafe yang berdekatan dengan tingkap besar kafe itu. Biasalah geng rugby dengan geng cheerleader lepak, memang macam tulah keriuhannya, acah BBNU. Lori dengan Kiser pun ada dekat situ.
Selain diorang, ada juga beberapa customer yang masih berada di kafe ini, cuma jarak customer lain ke customer yang lain memang agak jauh. Nampaklah kafe ni lenggang hari ini. Pekerja kafe pun ramai cuti hari ni. Tinggal 3 orang pekerja. 1 bartender, 1 waiter dan 1 kitchen helper. Nasib besok tak kerja, kelas pun takde, bolehlah dia rehat.
Keriuhan suara geng-geng yang Firas mengangap BBNU masih kedengaran di kafe. Yelah.. memang kafe ni mak bapak atuk nenek korang punya kan. Annoy gak kalau dengar, citer nak gebang siak. Gebang dia sampai kilang pun boleh terbang. Acah hebat sini, acah pro sana, memang macam nilah dak-dak hot. Acah semua bagus. Walhal indah khabar dari rupa. Well, itulah Firas dulu. Sejibik macam diorang tu. Firas tersenyum apabila mengenang sikapnya yang dulu. Banyak transition yang dia hadapi. Ok done #mengutuk kat dak-dak BBNU tu.. k, sambung kerja.
Dalam keriuhan perbualan rancak geng rugby dan geng cheerleader tu, mata Kiser hanya tertumpu pada Firas. Memerhati setiap gerak geri Firas yang sedang membuat kerja-kerja di kaunter bartender. Fikirannya masih mengingati ciuman itu. Ciuman balas dari Firas, sampai kesaat ini ciuman itu menggangu di benak hatinya.
Perbualan yang berlaku di meja Kiser masih tidak diendahkan Kiser. Matanya terus menatap gerak geri Firas. I want to kiss you again. I want taste your lip again Firas. I really want. Seketika itu, satu tangan menampar bahu Kiser yang sejak tadi memandang ke tempat lain, tak fokus langsung. Kiser terkejut.
Kiser: Kau pehal sial...
Brian: Kaulah pehal, barangan lebih.. hahahahahahaha...
Chris: Chillah bro, Brian gurau jer. Leklah. Dari tadi kitaorang perasan kau pandang tempat lain. Cari siapa?.. Lori kau ni ade dekat sebelah kau ni.
Camila: Pandang perempuan lainlah tu.
Lori: Camila jangan nak tambah-tambah ok.. (merenung tajam).
Camila: Ok sis.. (mencebik muak).
Lori: U kenapa ni, sejak dari pagi tadi macam tak fokus jer.. (menggedik di bahu Kiser).
Jet: Sahlah Lori, dia ade perempuan lain. Hahahhahahaha...Sambil Chris, Brian dan Jet ketawa terbahak-bahak menghadap Lori, Kiser dan Camila. Kiser hanya memandang malas. Bodoh punya kawan, benda macam ni pun dibuat joke ker. Kiser memandang kembali ke arah Lori.
Kiser: Penat sikitlah sayang. Sorry k.
Lori: It's ok honey.Kiser dan Lori mula bercumbuan, Jet memandang malas. Suasana bertukar menjadi agak awkward, Chris mula memeriahkan keadaan. Aish.. nak cium tempat lainlah..
Chris: Ok guys... jom sambung minum. Camila sayang... ni I tuangkan untuk U jugak.
Camila: Eeeee... gatal.
Chris: Ala, come onlah Camila, date with me. I single lagi.
Camila: Taknak I, U minggu lepas baru broke up. Silap-silap hari bulan, next week, U pulak mintak broke up dengan I. Please ok... I ada orang lain.
Chris: Fine.. U pun baru broke-up kan, nak cakap orang...
Brian: Hahahahaha.. lelaki mana yang malang dapat kau ni Camila..
Camila: Shiallah..Kiser dan Lori hanya tersenyum. Camila dah menyenggol-yenggol bahu Lori. Mereka mula berbisik-bisik. Kiser, Chris, Brian dan Jet tidak mengendahkan perbualan bitch-bitch itu. Biasalah gossip malas nak masuk campur.
Chris: Kau ok Jet.. senyap jer..
Jet: Aku ok.. tapi sakit mata tadi.
Kiser: Ala leklah kiss jer pun. Nothinglah.
Jet: Ya.. fine (muka malas, Chris dah perasan perubahan muka Jet lalu kaki Chris mula menyepak kecil kaki Jet dibawah meja).
Chris: Slow down Jet..
Jet: I know Chris..
YOU ARE READING
Kau Pun Samalah!!
RomanceSide Story 2 : Bila 2 jiwa berbeza status mula mempunyai perasaan cinta yang sama. Mereka cuba membuang perasaan ini dan membiarkan ego menguasai kedua jiwa itu. Namun.. semakin hari semakin mereka terseksa dengan perasaan itu. Rindu + Sayang = wuj...