Kau Pun Samalah!!! - 8B

543 31 5
                                    

Kiser duduk di deretan kerusi penonton stadium, dia terus kesini selepas sahaja tamat menjawab exam tadi, jam ditangan dikerling sekilas, pukul 6 petang dah.

Fikirannya terus memikirkan ungkapan Firas sebelum exam bermula tadi. Ayat tu, apa yang dia maksudkan. Dia dengan Hunter sex ker malam tadi... argh!!! serabutlah fikir. Kiser memandang ke langit.

Cuaca mulai mendung. Mungkin salji kecil akan turun malam ni. Kiser menghembuskan nafasnya, kelihatan asap kecil keluar dari mulutnya. Dia sangat letih hari ni. Kalau boleh dia nak terus balik tidur. Tetapi.. dia kena dengar pejelasan dari Firas dahulu.

Awal juga Kiser keluar dari dewan exam, demi nak tunggu Firas keluar dari dewan. Dari jauh Kiser perasan kereta hitam milik Hunter berdekatan dewan. Masakan dia tunggu Firas juga. Giler determine Hunter ni. Yang penting aku kena bawak Firas ke tempat lain.

Exam tadi memang dikira agak susah, tapi Kiser tidak berapa sangat menghiraukannya asal boleh jawab sudah. At least aku target CGPA aku 3 above even tak dapat dekan pun, aku tak kisah. Dah memang aku tidak pernah dekan.

Lama juga Kiser menunggu Firas keluar. Dia menggosok-gosok tapak tangannya kerana keadaan yang semakin sejuk. Tidak lama selepas itu, kedua-kedua pintu dewan terbuka, berpusu-pusu pelajar keluar dari kedua-dua dewan itu.

Kiser nampak Firas keluar, baru sahaja dia nak grab lengan Firas, Lori tiba-tiba menarik Kiser. Excited Lori nak keluar makan dengan Kiser selepas jawab exam. Tapi, sempat Kiser menepis, tujuannya hanya 1, FIRAS.

Namun malang, sekelip mata Firas dah hilang dan sekelip mata jugalah, kereta Hunter mula bergerak keluar dari parking depan dewan itu. Aduh.. terlepas.

Lori: Hei.. Kiser apsal ni..
Kiser: Sebab kaulah!!!..

Kiser meninggalkan Lori terpinga-pinga disitu. What the hell is going on. Kenapa aku kena marah tiba-tiba ni. Fuck U Kiser.

Kiser menghidupkan motornya lalu berlalu pergi meninggalkan dewan itu. Kiser kasihan juga dekat Lori tidak pasal-pasal kene sembur tapi tulah, kalau bukan kerana dia mesti dia dapat tarik Firas tadi. Diorang keluar pergi mana pula ni. Tolonglah jangan buat apa-apa. Tolong Firas tahan demi aku.

"I'm going under and this time I fear there's no one to save me
This all or nothing really got a way of driving me crazy

I need somebody to heal
Somebody to know
Somebody to have
Somebody to hold
It's easy to say
But it's never the same
I guess I kinda liked the way you numbed all the pain"

Bahu Kiser di sentuh dari belakang. Kiser menoleh ke belakang.

Lori: Hei sup bro.. kenapa ni.. muram jer dari start exam lagi I perasan?.
Kiser: Takde pape.

Lori duduk di sebelah seat Kiser. Rasanya ini masa yang sesuai. Lori mengambil nafas panjang.

Lori: Macam mana exam tadi ok.. cepat betul keluar. Mesti dapat jawab ni. (Sambil tersenyum, saja mahu menyakatnya).
Kiser: Ok jer.. ade yang susah ade yang senang. (masih muram).
Lori: Hei.. kenapa ni.. cuba beritahu, bad mood jer. Pasal exam ker?.
Kiser: Bukan..
Lori: Habis..
Kiser: Takde papelah.
Lori: Tak bagus pendam sorang-sorang. Just tell me. I'm your friends right?.
Kiser: (Mengambil nafas).. entahlah..
Lori: Pasal Firas ker..

Kau Pun Samalah!!Where stories live. Discover now