Kau Pun Samalah!!! - 10B

523 38 12
                                    

Lori menghantar Firas ke French Coffee House, last day untuk Firas bekerja dekat kafe ini. Tidak sabar rasanya Firas nak balik Malaysia. Aku rindu everything dekat Malaysia tu. Firas mula keluar dari kereta Lori itu.

Lori: Goodluck Firas..
Firas: Thanks...
Lori: Balik nanti mungkin Hunter yang ambil kot. Sebab dia beriya sangat nak ambil U.
Firas: Takyah pun takpe, grab ada. Tak nak menyusahkan.
Lori: Tapi still dia insist nak ambil juga.
Firas: Yer-yer.. tapi apa-apa suruh dia mesej jer.
Lori: No prob.. bye..

Firas melambai tangan ke arah kereta yang semakin jauh meninggalkan tempat itu. Last day ni banyak kerja yang nak kena settlekan. So lambat sikit kot balik. Better mesej Hunter takyah amik kot. Malas nak menyusahkan dia ambil malam-malam ni. Firas mula masuk ke kafe itu. Let's get work done Firas..

Roger turun dari tangga ingin menuju ke ruang tamu rumah yang terletak di kawasan perumahan Belair of Luxemberg City, France. Sedang dia menuruni anak tangga itu, dia terlihat anak lelakinya yang duduk di sofa ruang tamu itu, diperhatikan wajah anak lelakinya yang sugul sahaja. Kenapa ni?. Takkan masih tidak boleh melupakan Firas. Kan dia sendiri yang nak tolong. Ermm.. Roger menuju ke arah anak lelakinya itu. Entah apa yang ditenungnya itu. Dia mengambil tempat duduk bersebelahan Hunter.

Roger: Kenapa ni Hunter, muram jer. Masih tak dapat lupakan Firas ker?.

Hunter menggeleng kepala.

Roger: Habis.. sedih sebab Firas suka Kiser?.

Hunter menggeleng sekali lagi.

Roger: Kalau itu tak, ini tak. Habis apa?. Jaranglah papa tengok kamu muram macam ni. Selalu takdelah semuram ni. Ingat lagi daddy, masa kamu ada masalah dengan kawan baik kamu. Macam nilah muramnya tak pun masa kes kamu dengan komader itu. Itu lagi dashyat sampai setahun kamu ambil masa nak move on.

Bila Hunter mendengar kata-kata dari daddynya itu, Hunter terus memeluk Roger. Erat pelukannya. Air mata mula keluar dari kelopak matanya. Roger agak terkejut. Ah sudah.. takkanlah memori itu datang kembali.

Roger: Hei sayang.. kenapa ni. Tell me.. mana tahu papa boleh tolong?.
Hunter: Dia datang balik papa..
Roger: Siapa.. Nick atau Emmett.
Hunter: Emmett.
Roger: Ermmm.. kamu terserempak dengan dia ker tadi.. dekat mana.. dia tinggal sini ker?.
Hunter: Dia datang cari abang. Dia cakap dia rindu abang.
Roger: Ayah dah tahu ker?.

Hunter menggeleng kepala

Hunter: Baru jer abang jumpa dia (masih menangis).
Roger: Dia nakkan kamu semula?.

Hunter mengangguk.

Roger mengeluh. Aish... ingatkan masalah ini sudah selesai apabila Emmett itu sendiri decide untuk pergi dari hidup anaknya. Sudah lebih 10 tahun dah mereka tidak berjumpa. Tak tersangka pula boleh jadi begini.

Masakan Roger mahu anaknya itu kembali dekat lelaki yang mungkin hampir sama dengan umurnya itu. Disebabkan lelaki itu jugalah, anaknya hampir sahaja ingin membunuh diri kerana kecewa dengan cinta komandernya itu.

Mujur Hunter sempat diselamatkan. Kalau lambat, mahunya Roger dan John kehilangan satu-satunya anak lelaki dalam keluarga ini.

Banyak yang mereka usahakan dan korbankan demi ingin membesarkan 2 orang anak ini. Banyak dugaannya, dari kes surrogate, pencarian wanita yang sanggup mengandungkan anak-anak mereka, penerimaan ibu bapa mereka, sehinggalah hal membesarkan Lori dan Hunter. Namun, mereka yakin mereka boleh jaga Lori dan Hunter sampailah sekarang ni. Memang pantanglah anak-anaknya dilukakan.

Semua parents akan kecewa dengan orang yang menghancurkan hati anaknya. Sebab itu, kadang-kadang itu geram jer bila Roger melihat Kiser tu. Tapi bila dia sendiri tahu keadaan Kiser juga terdesak, perasaan marahnya mula pudar.

Kau Pun Samalah!!Where stories live. Discover now