Kau Pun Samalah!!! - 8A

665 31 3
                                    

Kiser duduk di meja kafe itu, fikirannya masih melayang memikirkan tentang Firas dengan abang Lori. Sejak semalam dia tidak boleh tidur, runsing, risau dan marah masih bermain di dalam hatinya.

Pagi yang tidak tenang buat Kiser, sepatutnya dia risau dengan exam petang ni namun kerisauan dia terhadap Firas lagi merunsingkan jiwanya. Ah kacau betullah. Apa yang diorang buat yer.. semalam diorang blah berdua.

Tak tahulah sampai pukul berapa diorang keluar, tapi malam tadi Kiser pergi ke kolej Firas, namun biliknya masih gelap. Kiser hanya memerhatikan dari bawah kolej, tak berani pula dia ingin pergi ke apartment Firas nak ketuk pintunya, yelah punca semua ni berlaku disebabkan dia jugak.

Aku harap malam tadi Firas tidur awal. Hunter tu bahaya. Kalau diberi ruang sikit mesti dia akan cuba juga untuk menyelit. Takkan aku nak tanya pasal diorang dekat Lori. Harap-harap takde papelah. Argh!!!! Kiser....kau ade jer peluang, tapi kau bodoh nak cover sangat tengoklah sekarang ni kau juga yang melepas.

Dari jauh Lori melihat Kiser sedang duduk di kafe itu, Lori tidak tahu bagaimana hendak confront Kiser pasal gambar ni. Tapi dia nak explanation dari Kiser. Nak ker dia mengaku. Even benda dah kantoi sekalipun, dia tetap juga tak nak mengaku, pasti dia akan cari alasan untuk cover.

Lori faham dengan status rugby dia, takkan senang-senang dia nak mengaku tapi it hurt when you hide your feeling from me. Sepatutnya kau jujur supaya aku tidak terlampau kecewa.

But in the end, I have to accept this, ini semua untuk kebaikan aku, Kiser juga Firas. Please Kiser, don't be someone else. Don't you feel tired hiding all of those feeling from everyone.

Lori harap kalau Kiser sudah tidak menganggapnya sebagai seorang kekasih sekurang-kurangnya anggaplah Lori sebagai kawan yang boleh dia percayai. Lori yakin, deep inside your heart, U scream right now, wanted to get out.

Lori menuju ke arah Kiser lalu melabuhkan punggungnya di kerusi depan Kiser. Kiser membetulkan posisinya dan mula mengeluarkan sedutan air kotak di mulutnya.

Awkward jugaklah sebab masing-masing masih tidak tahu hendak berbicara pasal apa. Kiser masih diam. Aku dah buat salah semalam. Takkanlah aku buat tak tahu pula sekarang ni.

Lori: (Lori mengeluh, here he go again, silent like always). So Kiser. Takde benda nak cakap ker..
Kiser: (Kiser menghela nafas panjang). I'm sorry Lori.
Lori: Ya I know..
Kiser: Sepatutnya I siasat dulu bukan main terjah jer sesuka hati. I'm really sorry for hurt your feeling again.
Lori: That's ok.. but if I pregnant. U want to responsibility or not... jawab jujur Kiser.
Kiser: Although I didn't want to but I have to, because that my child. I will take responsible.
Lori: Thanks Kiser for being honest.
Kiser: Ya... dan minta maaf jugak sebab tinggalkan U semalam macam tu jer. I shouldn't leave you alone like that. Because I'm the reason U being worried about your pregnancy. I'm really sorry Lori.
Lori: Baguslah kalau kau dah sedar, but I'm telling you, jangan ulangi sikap ni lagi. It getting worst dan selalu akan bawak masalah baru. Please Kiser... untuk persahabatan kita.
Kiser: Ya I promise...
Lori: Good boy... so we still friend..
Kiser: Ya we still friend...
Lori: Oh yer ni dompet U, semalam jatuh.
Kiser: Oh jatuh ker.. tak perasan.
Lori: Serieslah dari semalam U tak perasan.
Kiser: Perasan tapi ingatkan ada dekat laci meja tu malas nak check.
Lori: Habis U beli air kotak ni duit siapa.
Kiser: Duit dalam poket.
Lori: So dari semalam pakai seluar sama.
Kiser: Hahahah, macam U tak kenal I ni macam mana..
Lori: (hanya tersenyum).

Lori masih ragu-ragu hendak bertanya tentang isi di dalam dompet itu. Rasa tidak perlu kot, tanya sekarang, baru berbaik, nanti melenting lagi Kiser ni. Aish...

Kau Pun Samalah!!Where stories live. Discover now