"Kau bawa Rania naik atas. Amelia will treat your wounds and give some pill to your sister."arah Andrew.
Rayyan hanya mengangguk faham dan turun kembali setelah beberapa minit berlalu.
"Aron mana?"
"Kat luar kot. Kau nak apa?"
"Tak la. Dia yang suruh aku panggil dia tadi. And now tuan punya badan menghilang."terangnya ringkas.
"Anak haram ni, aku suruh kau rawat luka kau kan? Pergi naik balik!"
"Aww so caring! Hahaah sikit je ni. Kejap lagi la"
"Aisehh sikit konon... Tadi dah macam nak mati. Rania telan pill apa?"
"Entah la pill apa yang Amelia bagi"
Perbualan mereka terhenti apabila terdengar suara Aiden dari arah dapur.
"Kau dengar apa yang aku dengar?"tanya Andrew.
"Dengar wei... Ruang tamu ni tak ada lah jauh sangat dengan dapur. Kau ingat aku pekak?"
"Shuhh senyap-senyap. Tapi kenapa macam dengar dia cakap sensorang eh? Kau pikir apa yang aku pikir?"
Jarinya diletakkan ke bibir. Fokus dua orang makhluk itu mndengar perbualan Aiden.
"Cakap guna phone ke?"
Tanya Rayyan dengan bengapnya. Sungguh dia tidak mengerti apa yang cuba Andrew sampaikan.
"Bukan la bangang!"
"Woi korang buat apa fokus sangat tu? Skrin laptop tu gelap je. Korang cermin diri sendiri ke?"
Aron yang baru sahaja melangkah masuk ke dalam rumah bersama Michael hairan dengan tingkah dua jejaka itu.
"Prince! Senyap la... Tu try kau dengar."bisik Andrew.
"AHAHAHAH bodoh la kau ni. Membahan je kerja"gelak Aron kedengaran.
Michael dan Rayyan yang masih tidak dapat memahami situasi tersebut berpandangan sesama sendiri. Entah babi apa la adik beradik di hadapan mereka ini sedang lakukan.
"Korang tak faham lagi ke? Ahahahah lucu la babi"
Aron cuba menahan tawanya dari terhambur.
"Haa tunduk-tunduk. Jangan bagi nampak kepala kau."kata Andrew.
Dua orang itu hanya menurutinya saja. Mereka seolah-olah bersembunyi dari pandangan Aiden yang pastinya akan keluar dari arah dapur dalam hanya beberapa detik sahaja lagi.
"Wait and listen. 1, 2, 3.. Here we go"
Aron mula membuat countdown dan akhirnya...
"Dear, you dont want to talk with me at all? Ah letihnya nak pujuk budak ni"omel Aiden.
Langkah Adele terhenti. Badannya dipalingkan ke arah Aiden.
"Ada orang suruh pujuk ke? Siapa yang merajuk? Takde kuasa tau tak nak merajuk bagai. Ou letih,.. Habistu selama ni berlakon jadi dua orang berbeza tak letih? Bullshit"
Tangannya disilangkan ke dada. Masih dengan egonya walaupun dari mula-mula mereka sampai dirumah lagi Aiden memujuknya.
Hatinya sakit ditipu. Dia letih dengan semua yang jadi. Perasaannya bercelaru ketika ini. Aiden yang mendengar makian Adele di hujung ayatnya lantas menarik gadis itu dengan kasar."Laa ada suara rupanya. Ingatkan bisu dari tadi diam. And.. Marah sekalipun jangan sampai kurang ajar!,"
Tegas bicaranya. Adele juga tidak mahu kalah walaupun hatinya makin sakit dengan Aiden yang tiba-tiba menengkingnya.
YOU ARE READING
DEATHWISH AMOR
RomanceAdele florence Anderson Gadis kacukan Thai,Malaysia dan Spain.. Menjadikannya seorang gadis yang cukup sempurna. Kehidupan yang sering diburu mata-mata liar lelaki membuatkannya tekad untuk bersifat kejam sepanjang hidup. Assassin Headhunter Menjadi...