WARNING! MATURE CONTENT DETECTED!
"Ace, kau keluar tak malam ni? Nanti kalau tak keluar take care duk rumah. Duduk je dalam bilik. Jangan nak ke mana mana. Kau dengar tak ni?"tanya Aron disebalik pintu.
Ketukannya hanya dihiraukan oleh Adele. Namun dia tahu adiknya sedang mendengar.
"Aku nak keluar." ringkas sahaja jawapan Adele sebaik sahaja pintu dibuka.
Dress singkat paras paha sudah elok tersarung di tubuhnya. Mereka hanya islam atas kad pengenalan. Agak susah bila difikirkan balik. Kehidupan mafia mereka sering mendorong diri mereka untuk membunuh. Jadi tidak mungkin mereka akan menjadi islam yang sebetul betulnya buat masa sekarang. Dahulu mereka pernah mencuba, namun setelah dilihat manusia manusia yang sememangnya lahir sebagai seorang muslim lebih teruk dari mereka, hasrat terkubur begitu sahaja.
"Wth you wearing this. Go and change."arah Aron.
Matanya memerhati pakaian Adele dari atas ke bawah. Sungguh menjolok mata. Memang tak la dia nak biarkan adiknya menjadi tatapan sebegitu rupa. Walaupun dia juga suka berfoya foya, namun Adele masih dijaganya. Dengan gadis gadis di club pun setakat ringan ringan saja.
Adele hanya melihat Aron dengan hujung mata. Sungguh dia serabut dengan semua benda. Tangannya disilangkan ke dada.
"What? Just mind on your business. Apa? Alex kan dah ada malaysia. So i think he can take care of me. Selagi dia tak muncul in front of me, selagi tu lah ..you will see me in danger situation. I'll put myself in danger situation! Remember that"
Aron hanya mampu menggelengkan kepala mendengar bicara adiknya. Begini lah Adele Florence yang sebenarnya. Dirinya akan menjadi sekeras keras manusia andai menyedari dirinya tertipu atau dikhianati.
"Apa yang bising bising ni? Sampai bawah dengar."tanya Andrew yang baru sahaja muncul di ruangan atas.
"Just look at your sister. So stubborn."
"You know me well. Dah la lambat dah ni. Nanti balik lewat kang bising!"
Adele cuba menolak Aron yang menghalangnya di pintu bilik. Namun apalah sangat kudratnya sebagai seorang wanita jika hendak dibandingkan dengan Aron.
Andrew mula menapak di depan Adele. Wajahnya didekatkan dengan muka Adele membuatkan gadis itu berundur ke belakang."My lovely Ace. You can go to the club but please change your outfit. That is too much. Terlalu menggoda lah sayang. Tak sayang ke dara kau? Otak ada tu guna selagi boleh."
Bicaranya lembut namun kasar bahasa yang digunakan. Andrew tahu tanya mengugut sahajalah dapat mematahkan sifat degil Adele. Kadang kadang tak boleh berlembut sangat. Naik kepala jadinya.
"Okay fine! Korang memang tak sayang aku kan. Semua benda aku buat semua salah. Semua benda nak rahsiakan dari aku."
Tutur katanya menyentapkan hati dan perasaan mereka sebagai seorang abang. Dilihatnya Adele yang sedang menahan tangisan. Adele berura ura mahu menutup pintu kamarnya namun sempat dihalang oleh badan Aron.
"Okay listen. Sebab sayang la kitorang tegur kau. Dah dah jangan nangis. Jom kitorang teman kau keluar malam ni."kata Aron sambil mengusap belakang badan Adele yang kini berada dalam pelukannya.
Matanya dikalih kepada Andrew.
'BABI KAU AKU NAK PERGI AMBIK FILE DEKAT PEJABAT LA SIAL!'
Andrew hanya berkata tanpa suara namun cukup difahami oleh Aron. Aron memejam matanya seketika sebelum menghalakan revolver ke dahi Andrew. Matanya dijengilkan.
YOU ARE READING
DEATHWISH AMOR
RomanceAdele florence Anderson Gadis kacukan Thai,Malaysia dan Spain.. Menjadikannya seorang gadis yang cukup sempurna. Kehidupan yang sering diburu mata-mata liar lelaki membuatkannya tekad untuk bersifat kejam sepanjang hidup. Assassin Headhunter Menjadi...