15- KILL

80 15 22
                                    

"Bila aku bercakap, pandang aku. Kau pandang lantai buat apa? Dia boss kau ke?"

Sekali lagi tembakan rambang dilepaskan. Terhinjut bahu Hailey yang berada di sebelahnya.

"Aron... Calm down okay?"ujar Hailey dengan penuh berhati-hati.

Risau sekiranya dirinya pula yang menjadi mangsa amarah lelaki itu.

"Im sorry Prince. Seriously Im sorry. Aku tak dapat kawal diri aku"kata Mattew.

"Its okay. Jangan ulang benda yang aku tak suka. Bawa dia naik ke bilik. Call Amelia. We need her right now"arah Aron.

"Si"kata mereka serentak.

Aron mengikut Mattew yang sedang memapah Rayyan naik ke bilik atas.

"Leave us alone"kata Aron sebaik sahaja Mattew meletakkan Rayyan di atas katil.

"Okay. Apa-apa hal aku ada kat luar"ujar Mattew.

Aron mengangguk faham. Pintu bilik ditutup. Rayyan yang sedang kesakitan dipandang sepi. Timbul perasaan kasihan kepada pemuda itu. Sekotak tisu dihulurkan kepada Rayyan.

"Im sorry. Lap darah kau. Kejap lagi Amelia datang"

"Kenapa kau nak bunuh aku?"tanya Rayyan.

"Sebab kau punca Adele masuk hospital. Kau dengan adik kau. Kan?"

"She's not my sister"

"What? Kau nak bodohkan aku ke apa?"

"Dia memang bukan adik aku. Cuma aku anggap dia adik"

"Kau terus terang boleh tak? Tak ada masa aku nak berteka teki dengan kau"

"Dia perempuan yang aku jumpa dekat lorong. Dia kena jual dengan ayah sedara dia sendiri. Aku tolong dia and aku anggap dia dah macam adik beradik aku sendiri"

"Oh asal perempuan lorong patutla perangai macam tu. Now tak kisah la apa hubungan kau dengan dia sekalipun... So explain what you want. In 5 minutes. Hurry up"tegas Aron.

Amboi Aron mulut bukan main...
Hehehw okay kita teruskan.

"Aku memang tak salah. Memang la aku pernah ada hati dekat Adele. Tapi memang tak pernah terlintas pun aku nak buat dia macam tu. Kalau kau? Sanggup buat orang yang kau sayang macam tu? Takkan? Tambahan lagi dia tu awek kepada boss aku sendiri. Sumpah memang aku tak terlibat langsung"

"Dah? Habis dah? Jangan gunakan nama Alex untuk backup diri kau. Kalau dia tahu benda ni, dia orang pertama yang akan bunuh kau. You know him right?"

Rayyan mengeluh perlahan. Sakit dan luka pada badannya masih ditahan. Dia tidak tahu macam mana lagi dia boleh jelaskan. Aron langsung tidak mempercayainya. Janjinya dengan Aiden pula masih disimpan rapi.

"Okay kau nak suruh aku buat apa untuk buktikan yang aku tak salah?"

Rayyan pasrah. Hanya itu yang mampu diluahkannya.

"Jangan buang masa aku please. Aku taknak kotorkan tangan aku"

"Okay fine! Aku bagitahu kau. Ya memang kemalangan Aiden and Adele pengsan apa semua tu memang dah dirancang. Tapi-"

Bunyi ketukan pintu bilik dari luar mengganggu fokus mereka berdua.

"Come in!"

"So what can I help you. OhMyGod! What happen to you, Rayyan?"tanya Amelia.

DEATHWISH AMORWhere stories live. Discover now