12- EGO

100 14 36
                                    

Baju yang dipakai dimasukkan ke dalam bakul dan tuala yang tersangkut diambil. Tubuhnya yang dibasahi dengan air keringat dilap. Letih badan melayan karenah Adele yang tidak sudah-sudah dengan rajuknya. Sedangkan kesalahannya tidaklah terlalu besar. Aisehh kau Aiden, tipu orang lepastu cakap tak salah. Katil empuk pula yang dituju namun seseorang telah menyerbu masuk ke dalam biliknya. Ada sorang lagi yang perangai setan dalam rumah ni selain Aron.

"Kau nak apa gila?"

"Hehehe saja-saja nak borak dengan kau"jawab Rayyan.

"Alahai bodonya jawapan. Kau duduk la dulu. Aku nak mandi. And aku nak hot chocolate ye"matanya dikenyitkan.

"Sial aku datang nak sembang je. Tak pasal-pasal kena suruh buat air. Kalau aku tahu aku tak datang sini"omel Rayyan perlahan.

"Menjawab eh kau menjawab. Pergi turun buat air! Now!"tegas Aiden.

"Adele!! Aiden suruh kau buat air!"laungnya setelah keluar dari bilik Aiden.

"Mintak Amelia la yang buatkan!! Aku bukannya gf dia!"

"Tak hingin laa nak minum air yang you buat! Entah reti ke tak!"

Ha elok lah tu. Semua nak terpekik terlolong. Aron yang berada di ruang tamu hanya memdengar pertengkaran mulut itu tanpa mencelah. Sudah terbiasa. Fokusnya hanya kepada game di depan mata. Bunyi pintu utama dibuka. Semuanya terus berlari ke bilik.

"Kenapa yang bising sangat ni? Off all the lamp and go to your own bedroom! Now!"jerit Andrew yang baru saja tiba di rumah.

"Haa... Buat hal lagi. Kan dah kena. Padan muka! Woo wakluu hahahaha" Aron menghamburkan tawanya.

Geli hati melihat muka-muka manusia yang kena marah tadi. Tidak disangka pula Andrew pulang awal.

"Kau gelak kenapa? Masuk bilik!"arah Andrew.

"Aik aku pun kena? Garang sangat ni kenapa? Ha ye la ye lah"

Iphone yang dicaj sebentar tadi direntap kuat. Menunjukkan protes setelah dimarahi oleh abangnya sendiri. Kaki dihentak kuat pada setiap langkah. Andrew hanya memerhati. Menunggu masa...

"Kau jalan elok-elok! Dont be rude with me"tegasnya.

"Bising apa lagi ni? Aron? You kenapa muka macam tu?"tegur Hannah yang ingin ke dapur.

Pakaiannya sudah terganti. Baju tidur yang agak menonjol tersarung di badan. Tidak berkelip mata Andrew melihatnya.

 Tidak berkelip mata Andrew melihatnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(hanya fokuskan pada baju)

Aron hanya menayangkan muka sedih kepada Hannah. Lantas gadis itu didekatinya.

"Hannah... King marah I. D-dia cakap I just menyusahkan dia. Betul ke I ni menyusahkan korang?"ujarnya.

Kepalanya diletakkan di atas bahu Hannah dan pinggang ramping itu dipeluk erat. Senyuman sinis dihadiahkan kepada Andrew.

DEATHWISH AMORWhere stories live. Discover now