Alex mendongak ke atas, mencari kelibat Adele dengan harapan kekasih hatinya sudah selamat. Senyuman tipis terukir. Jelas terlihat Adele yang sedang merenung ke arahnya. Pandangan dikalih pula ke sisi.
Melihat Rayyan yang sedaya upaya cuba bangun untuk meloloskan diri buat kali kedua.Aron dan Alex yang melihat hanya tersenyum sumbing. Tidak mungkin Rayyan masih boleh berjalan dengan normal.
Langkahnya mendekati lelaki itu. Ditoleh pula ke sekeliling. Banyak mata yang memerhati. Beberapa keping gambar atau video mungkin sudah dirakamkan.
"Aron, I dont think we can continue this here. Call Michael and the gang. He know what to do next."
"Sure. Just leave him here. And Im pretty sure they are getting closer to us. Choose, go away or stay and face Adele. You still have your time."
Aron menjeling sekilas ke arah eskalator.
Namun Alex hanya tenang di tempatnya. Menanti kehadiran Adele. Dia tekad untuk bersemuka dengan gadis ini."Dont worry, she wouldn't recognize me. I know what to do."tenang bicaranya.
Pistolnya diselitkan ke dalam jaket dan tangan kemudiannya disilangkan ke dada.
Jaraknya dengan Adele kini hanya beberapa langkah. Apa lah agaknya reaksi Adele kalau dia tahu hal sebenar. Mungkin kecewa kembali? Atau memahami mengapa Alex mengenalkan dirinya dalam dua individu yang berbeza."Adele Florence Anderson. Why you looking at me like that? Miss me? Hm?"
Tanpa berlengah Adele terus menghampiri Alex. Pandangannya menikam mata yang sudah lama dia rindukan. Ingin saja dia memeluk lelaki itu.
"Such a bad boy. How can you use your weapon here? Wanna be a prisoner or what?"
Lagak tenang dipamerkan. Tidak mahu dilihat terlalu teruja namun dalam hati sudah melompat gembira.
"Im already a prisoner. In your heart. And also in your mind. You keep thinking about me and perhaps that I will come to you and hug you like this. Am I right?"
Pelukannya dikemaskan. Adele hanya terkedu dan berdiam diri. Sungguh dia tidak percaya lelaki ini masih mampu membuatkan hatinya berdegup kencang.
"Hey! Answer me please. Or you wanna me make you answer this? You know me well right?"
Masih tiada jawapan dari Adele. Alex mendengus kasar. Rambut Adele diselak ke tepi. Leher jinjang itu dicium perlahan. Adele lemah dengan perlakuan Alex.
"O-okay I miss you. I admit it. Jangan nak gedik sangat boleh? Tak malu ke ramai orang tengok? You memang dari dulu perangai tak ubah eh? Suka hati sentuh orang!"
Dada Alex dipukul perlahan. Ingin saja dia membuka topeng yang menutupi separuh wajah lelaki ini. Menatap mata sahaja sudah membuatkan lelaki ini cukup sempurna, apa lagi kalau keseluruhan wajahnya dipamerkan.
"Erm... How about Aurora? You come here with her? Or what?"
"Dont mention her name. I'll explain all of this to you. But not now. We need to settle down this bullshit. Wanna join us?"
Dalih Alex yang cuba menukar topik. Beberapa detik kemudian, siren mula kedengaran di luar kawasan mall. Pihak berkuasa pasti sudah bersedia di luar sana. Siapa la yang report ni. Tak rileks laa. Nak main-main ngan pistol pun tak boleh.
"Go to the roof. Our helicopter will be arrive in 20 second,"arah Andrew.
Hannah dan Hailey sudah bersedia di eskalator bersama dua beg hitam di belakang masing-masing. Diikuti dengan Aron yang sedaya upaya memapah Rayyan.
YOU ARE READING
DEATHWISH AMOR
RomanceAdele florence Anderson Gadis kacukan Thai,Malaysia dan Spain.. Menjadikannya seorang gadis yang cukup sempurna. Kehidupan yang sering diburu mata-mata liar lelaki membuatkannya tekad untuk bersifat kejam sepanjang hidup. Assassin Headhunter Menjadi...