Mereka bergegas berlari ke wad ICU yang menempatkan Aiden. Setibanya di sana, Hannah menyambut kehadiran mereka di depan pintu. Gadis itu kelihatan cemas. Air mata masih setia di wajahnya.
"Hannah... Why?"tanya Hailey.
"I dont know. Tadi dia dah sedar. Doktor suruh aku tolong jaga dia"
"He said something to you?"tanya Andrew.
"I wakeup when he touch my hand. I didnt heard what he said but... Rania. He mention about Rania and Adele"
Tambah Hannah lagi. Hujung jarinya digigit perlahan. Gusar. Itu yang dirasakannya. Menyesal pula dia tidak mendengar dengan teliti apa yang Aiden mahu sampaikan.
Aron memeluk Hannah. Tangan Hailey masih lagi dipegangnya."Shh dont cry. Korang kuat kan? Jangan macam ni"pujuk Aron.
"Then macam mana boleh jadi macam ni?"tanya Mattew pula.
"He suddenly didnt respond at all. Amelia mana?"
"Err ada kat bawah. Dengan Rania"ujar Mattew pula.
Pintu bilik kecemasan itu dibuka. Seorang jururawat bergegas keluar dari bilik itu.
"Hold on. Macam mana dengan Aiden?"tanya Aron laju. Lengan jururawat itu dipegang kemas.
"Kami masih dalam proses selamatkan dia. Maaf kalau sesuatu yang buruk berlaku. Doktor yang ditugaskan untuk jaga Encik Aiden perlu menguruskan pesakit lain"
"Berapa orang doktor kat dalam?"tanya Aron tegas.
"D-dua. Encik lepaskan saya boleh? Saya kena pergi ambil alatan lain dekat stor"rayu jururawat itu.
Jelas wajahnya ketakutan. Siapa saja yang tidak takut berhadapan dengan keluarga pesakit pada saat-saat genting begini.
"Kau masuk dalam balik. Suruh sorang doktor keluar. Hurry up!"
"Tapi Encik..."
Gadis itu masih tidak mahu menurut.
"Kau nak masuk dalam ke kau nak aku yang masuk kat dalam?"tanya Andrew perlahan.
Namun cukup didengari jururawat itu.
"O-okay okay"
Lantas dia masuk dan keluar semula bersama seorang Doktor. Nametag Adam dipin di bajunya.
"Ya kenapa Encik?"tanya nya sopan.
"Macam mana sekali pun kau kena selamatkan Aiden. Buat kerja kau elok-elok"ugut Aron.
"Mohon Encik bersabar. Kami sedang usahakan sehabis boleh"
"Kalau Aiden mati... Family kau takkan selamat. Sumpah aku cakap. Now masuk"tambah Andrew pula.
Doktor Adam itu hanya akur dan bergegas masuk ke dalam.
"Hey apa yang jadi?"
Tanya Amelia yang baru sahaja tiba di ruangan itu. Rania di sebelahnya juga turut menayangkan muka cemas.
Andrew merenung tajam ke arah Rania. Ingin sahaja gadis itu dibunuhnya secepat mungkin. Namun memikirkan Aiden, terus dilupakan niatnya itu."Rania macam mana you boleh ada dekat tempat kejadian? Bukan diorang balik dulu sebelum you ke?"soalan yang kedengaran agak sinis dilemparkan oleh Hannah.
"Haah m-memang la. Rania jumpa kawan kejap. Tapi masa otw balik tu Rania nampak orang ramai. Jalan pun sesak. So Rania pergi la. Bila pergi dekat baru Rania perasan tu kereta Aiden"
YOU ARE READING
DEATHWISH AMOR
RomanceAdele florence Anderson Gadis kacukan Thai,Malaysia dan Spain.. Menjadikannya seorang gadis yang cukup sempurna. Kehidupan yang sering diburu mata-mata liar lelaki membuatkannya tekad untuk bersifat kejam sepanjang hidup. Assassin Headhunter Menjadi...