14- ANGKARA SIAPA?

96 13 44
                                    

Kepala yang berlumuran darah disentuh perlahan. Shit! Loya rasanya walaupun itu hanya darah dia sendiri. Lemah. Hanya itu yang dirasakan. Pandangan dikalih ke sisi. Dilihat kepada Michael sudah tidak sedarkan diri. Lelaki itu mengalami kecederaan yang lebih parah jika hendak dibandingkan dengan dirinya. Orang ramai mula mengerumuni tempat kejadian.

Bau darah
Sakit
Bising

Membuatkan fikirannya tidak dapat dikawal. Dua orang lelaki membantunya keluar daripada kereta. Sebaik sahaja melangkah keluar, badannya jatuh menyembah bumi. Kakinya seolah-olah tidak berfungsi. Tidak mampu lagi untuk membuka mata. Di kedipan yang terakhir, dapat dilihat seorang perempuan yang berlari ke arahnya. Seorang perempuan yang dia cukup kenal.

.
.

Bau ubat-ubatan mencucuk hidung. Mata di buka perlahan-lahan. Silau. Seluruh ruangan itu semuanya putih. Beberapa botol drip tergantung di sebelah katilnya. Rasa mencucuk-cucuk di tangan. Tiub water drip disambungkan ke tangan. Lebam. Mungkin akibat beberapa suntikan yang dikenakan.

 Mungkin akibat beberapa suntikan yang dikenakan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Mimpi. Mimpi tadi masih mengganggu fikirannya. Dia cuba bangun namun kepalanya sangat berat ketika ini. Dipandang pula ke arah sofa panjang di dalam wad itu. Seorang lelaki sedang tidur membelakanginya. Tiub water drip ditarik kuat. Perlahan-lahan dia bangun dan berjalan mendekati figura tersebut. Bau yang sangat maskulin. Dia kenal bau ini.

Aiden!

Wajah Aiden diusap lembut. Tanpa disedari, tangannya digenggam erat. Pandangan Aiden tajam menikam matanya. Mungkin marah tidurnya diganggu? Tangannya pula dikucup perlahan.

"Im sorry"kata Aiden.

Adele masih terpaku. Seolah-olah tidak percaya apa yang dilihatnya ketika ini. Maknanya mimpi dia tadi hanyalah mimpi semata-mata.

"Why?"tanya Adele.

"I-Im sorry if I hurt you. Dont ruin your life just because of me. I'll always love you"

"Yeaa I know. So just stay with me here"

Tubir mata bakal mencurahkan titisan air mata. Nyatanya lelaki ini masih selamat.

"But I cant Adele. I cant. Can I kiss you? For the last time?"pinta Aiden.

"What the hell you're talking about? I love you"

Bibirnya menyentuh lembut bibir Aiden. Ciuman bertaut namun hanya beberapa saat sebelum Aiden rebah kembali.

"Aiden! Dont do this to me! Aiden! Please..."

Raungan dan jeritan memenuhi bilik itu.
.
.
"Adele! Adele wake up! Calm down... Doctor! Nurse! Hurry up!"

Aron lantas memeluk tubuh Adele. Menghalang gadis itu daripada terus meronta. Wajah pucat Adele disentuh lembut. Dahi gadis itu pula dikucup.

DEATHWISH AMORWhere stories live. Discover now