Şizoid kişilik bozukluğu olan bireylerin en belirgin özelliği duygularını belli etmede kısıtlılık yaşamalarıdır. Sosyal ilişkilerde yakınlık kurmaya karşı isteksiz olurlar. Şizoid bireyler sosyal etkinliklerden keyif almazlar. Bu tarz aktivitelere katılmak yerine odalarına kapanıp tek başlarına vakit geçirmeyi tercih ederler. Çevrelerindeki insanlar onları asosyal ya da içe kapanık olarak tanımlar. Ailedeki diğer bireylere karşı bile mesafeli olabilirler. Bu problem ergenlik çağlarında ortaya çıkabilir.
Han Jisung'da bu soruna sahip olan gençlerden birisiydi.
Şizoid kişilik bozukluğu olan Jisung diğer insanlarda öyle bir etki bırakıyordu ki çevresindekiler insanlardan nefret ediyor olduğunu düşünüyorlardı. Pek haksız da sayılmazlardı aslında. Kim sürekli konuşan, onu ilgilendirmeyen olaylara karışan ve -kelimenin tam anlamıyla- ses kirliliğine sebep olan insanları severdi ki? Jisung, kesinlikle sevmezdi.
Haftanın son okul gününün öğle arasında, her zaman olduğu gibi, kafeteryada oturuyordu. Kulaklık takarak kulaklarını duymak istemeyeceği konuşmalardan kurtarmıştı.
Önündeki test kitabına bakınca göz devirerek kitabın yanındaki muzlu sütü aldı eline. Pipeti süt kutusundan ayırıp paketinden çıkardı. Sertçe yuvarlak noktaya bastırarak açılmasını sağladı. Sütten birkaç yudum alırken anlamakta zorluk çektiği öğrencilerde gezdirdi bakışlarını. Neden böyle davranıyorlardı? Fazla... arkadaş canlısı gibi. Olmadıkları birisi gibi.
Hayatı boyunca ailesine karşı bile soğuk olan Jisung'un tek bir arkadaşı olmamıştı. Onlu yaşlarındayken yaşıtları -gerçekten hiç konuşmadığı için- korkutucu olduğunu düşünüp ona yaklaşmazlardı. Bu durumdan kesinlikle hiçbir zaman şikayetçi olmamıştı. Tam tersine hoşuna bile gidiyordu. Neden sürekli beraber olacağı bir arkadaş istemeliydi ki? Kendi kendine yeterdi.
Kalemini eline alıp soruyu okumaya başladı. Pek bir şey anladığı söylenemezdi. Test çözmeyi de sevmezdi zaten.
Kulaklıkların bile duymasına engel olamadığı büyük gürültüyle kafasını kaldırıp etrafa bakındı. Kafeteryadaki öğrencilerin neredeyse hepsi gitmişti. Yalnızca o, uzak masalardan birinde oturan bir grup ve video çekerek içeriye giren iki çocuk vardı. Video çeken çocuklar bağırarak diğerlerine bir şeyler söylüyordu. Neden bu kadar kalabalık olduklarını sorgulamaktan vazgeçip ses seviyesini artırdı.
Bir masanın etrafına toplanmış altı genç kafeterya boş olduğundan rahatça konuşuyorlardı. Jisung'un ders çalışmaya çalıştığının farkında değillerdi ve gürültü yapıyorlardı. Onların sesi yüzünden zaten pek anlamadığı soruları hiç anlayamayan Jisung, bakışlarını onlara çevirip sessizce küfür etti.
Kitabı kapatıp kalemlerini cebine koydu. Telefonunu da arka cebine sıkıştırırken ayağa kalktı. Kulağından çıkmak üzere olan kulaklığı düzeltti. O kapıya doğru ilerlerken şakalaşan gençlerin ikisi fark etmişti onu. Tam onların yanından geçerken arkadaşının omzundan itmesiyle dengesini kaybeden genç ise onun ayağına takıldı. İkisi de yere düşerken sessiz kafeteryada Jisung'un çekinmeden ettiği küfür duyuldu.
Herkes yerdeki ikiliye bakarken Jisung'a çarpan genç hemen toparlandı. Jisung'un önüne geçip elini uzattı. Önce uzatılan ele ardından elin sahibine bakan Jisung, birine dokunmak istemediği için yerden destek alarak kalktı. Düştüğü zaman sağ tarafa doğru sürüklenen test kitabını da alıp çıktı kafeteryadan.
"Hyung, bu çocuk sana bakmaz."
"Ben imkansız seviyorum. Süründürsün peşinden."
"Sen iyice kafayı yedin."
Arkadaşlarına kulak asmayıp ellerini çırptı çocuk. Ne olursa olsun önce Jisung'u da Seungmin gibi aralarına alacaktı. Sonra da kendine...
₪₪₪
❤958
@hanww Herkes birer ucube..-Bu gönderi yorumlara kapalı-
~~~
Hello everyone!Aslında kitap tamamen texting olacaktı ama düz yazı yazmaya daha alışkın olduğumdan karıştırmaya karar verdim. Bazen üst üste texting veya düz yazı bölümleri gelebilir ama elimden geldiğince sıralı yapmaya çalışacağım. Bir bölüm texting bir bölüm düz yazı şeklinde.
Umarım bölümü beğenmişsinizdir. Yorum yapmayı ve oy vermeyi unutmayın!
[[Bu bölümün şarkı önerisi; Ariana Grande - One Last Time]]
ŞİMDİ OKUDUĞUN
schizoid [sᴋᴢ] ✅
Fanfiction"Garip olan ben değilim. Diğer insanlar birilerine ihtiyaçları olduğunu düşünüyorlar. Ben ise buna gerek duymuyorum. Dostluklar gereksizdir çünkü biz insanlar çok acımasızız." [minsung × hyunmin × changlix × youngchan × jeongle] (070720 - 271020)