Töre!

99 10 44
                                    

Evet dostlarım.Gaza geldim ve üst üste attığım 3 bölüm.

Bu bölümde Wattpad kadar dizilere de konu olmuş töre kitaplarına değineceğiz.

Töre deyince bir tek benim mi aklıma "Berdel olacak!"diye tükürüklü tükürüklü bağıran ölmeyi unutmuş ağalar geliyor?

Kızımız ya çok zengindir ya da çok fakirdir.Bu kızımızın mutlaka bir erkek kardeşi,abisi ve bir de liseye giden kız kardeşi vardır.

Kızın erkek kardeşi ile ağanın kız kardeşi aşık olup kaçarlar.Tabi acı son  geç değildir.Kızımız ile oğlanı yakalarlar.

Oğlanın ailesine ağanın babası "Ya berdel ya ölüm" der.Oğlan kızdan üstündür kafasında yaşayan amca berdeli seçer.

Sakinim diyerek yalan söylemek istemiyorum.Bakın dostlarım,arkadaslarım.Burada bu tür kitap yazan veya okuyan biri var mı bilmiyorum fakat Allah aşkına şuna bir son verin.

Biz -sadece ülkemiz olarak değil- zaten erkeğin kadını ezdiği bir toplum içerisindeyiz.Kadın ile erkek eşittir.Tabiki bedensel güçten vesaire bahsetmiyorum.Eğer bir erkek bir işi yapıyorsa ve bundan para alıyorsa,aynı işi o erkek kadar yapan bir kadında aynı maaşı almalıdır vb.

Fakat bazı insanlar inadına toplum içerisinde kadını ezme peşindeler ve bunlar da kadın.

Kızımız ağa ile evlenir hatta bazı kitaplarda kuma bile olur ve tecavüze uğrar.

Bakın,tekrar ediyorum;bunu yazan bir kadın.

Aradan 1 sene bile geçmez ve kadından çocuk doğurması istenir ve kadın yine baskı altında kalır.

Kadın çocuğu doğurur ve adamla kadın birbirine aşık olur.

Fakat bu süre içerisinde adam kadınla evlendiği için kadını suçlar ve kadına eziyet eder.

Kadın kocası tarafından ezilir,

Kadın babası tarafindan ezilir,

Kadın abisi tarafından ezilir,

Kadın kaynanası tarafindan ezilir,

Kadın kayınbabası tarafından ezilir,

Kadın kocasının ilk karısı tarafindan bile ezilir!

Kadın berdele susar,

Kadın tecavüze susar,

Kadın onca eziyete susar,

Kadın hep susar!

Kadın bu hikayelerde hep ezilir hep ağlar.Kadın ölür fakat kocası tek bir özür dileyip onunla olmak isteyince buna aşk denir.

Bu hikayedeki unsurları görebiliyor musunuz?

İşte bu hikayelerin hepsinin en kötüsü.

Ben ne karakterler gördüm sevdiğine kıyamayan,ben ne karakterler gördüm karakteri bile olmayan.

Diyecek bir şey arıyorum fakat yine bomboşum.

Koca bir sessizliken başka bir şey hissetmiyorum içimde.

Kadına tecavüz edilen,kadını ezen,kadını erkekten küçük gören,kadını objeleştiren bu kitapları zevkle okuyabilen var mı aranızda?

Gerçekten bir insanın ezilmesinden zevk alıyor musunuz?

Bu nasıl bir zihniyet,bu nasıl bir düşünce?

Duyuyor musunuz,kadınların ezilme sesini?

Küçük beyinlere aşılananları hissedebiliyor musunuz dostlarım?

Belki küçük bir kızın gelecekte başına gelenlerin bunlar olacağını hayal ettiğini düşünebiliyor musunuz?

Kendini bunlara hazırlamaya çalıştığını belki de.

Yorumlarda ve kitapta aşk olarak tabir edilen şeyin gerçekten aşk olduğunu hayal ettiğini düşünebiliyor musunuz,ezilen gururunu?

Peki bunun psikolojik hir travma olduğunu biliyor musunuz?

Sadece yabancıların değil;kendiniz için,gelecek nesiller için buna bir dur deyin!

Wattpad Bir ÇöplükHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin