Stockholm Sendromu

94 12 22
                                    

Evet dostlarım.Sizden yorum geldikçe gaza gelip bölüm yazıyorum.

Bu bölümümüzde Stockholm sendromundan bahsedeceğiz.

Stockholm sendromu;hırsızlık sırasında rehin alınma,kaçırılma gibi durumlar içerisindeyken seni rehin alan ya da kaçıran kişiye bazı duygular beslediğini sanmaktır.

Doğrusu kitaplar için oldukça iyi bir konu.Biraz aksiyon,polisiye vesaire katılarak bence mükemmel bir film bile çıkarılabilir.Fakat Wattpad yazarları durumu çok yanlış anlamış ve olayı biraz(!) abartmış.

Kendini sevdiği için kaçıran ve işkence eden adama aşık olandan tut babasından intikam almak için kızını öldürmek amacıyla kaçırana aşık olana kadar.

Dostlarım stockholm sendromu sanılanın aksine tedavi edilmesi gereken psikolojik bir rahatsızlıktır.Kısa bir araştırma sonucu bunu anlamak mümkündür.

Stockholm sendromunda sürekli şiddet yaşamanın sonucu olarak kurban hayatta kalmak için saldırgan için hareket etmeye başlar.Bu kurbanın kendi iradesi ile yaptığı bir şey değildir.Kurban yavaş yavaş köleleşir.Yaşamak için saldırgana ihtiyacı olduğunu düşünmeye başlar.Saldırganin yaptığı küçük iyilikler onun için çok büyük bir şey haline gelir.Zamanla kurban kendisini saldırganın yerine koyar ve olaylara hak vermeye başlar.Kurban tek olumlu ilişkisinin saldırganla olduğunu düşündüğü için bu tek ilişkiyi de kaybetmek istemez ve saldırgandna ayrılması sürekli olarak zorlaşır.

Stockholm sendromu aşk değil tedavi edilmesi gereken bir durumdur.

Aslında ben birçok yazarın yazdıkları şeyin Stockholm sendromu olduğunu fark ettiğini düşünmüyorum.

Ortada belli bir konu var.Herkes onun etrafını biraz süsleyip bir şeyler yazıyor ve buna "aşk" diyor fakat nedense bu "aşk"dedikleri şey şiddet,kısıtlama,baskı ve cinsel istismarın ta kendisi.

Her zaman dediğim gibi:psikolojik rahatsızlıklar hafife alınacak bir durum değildir.

Wattpad Bir ÇöplükHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin