7.Bölüm

34 4 0
                                    

Ayça ile konuştuktan sonra okula gitmem gerektiği aklıma geldi.Lila renk bir crop ve kot bir tulum giydim.Saçımı at kuyruğu toplayıp hafif bir makyaj yaptıktan sonra "Ayça,ben çıkıyorum gelirim akşam"diye seslenerek kapıdan çıktım.Taksi bahçe kapısının önünde bekliyordu.Taksiye binip okulu tarif ettim.Yarım saat sonra okuldaydım.Ücreti ödeyip indim.Okulun kapısından girip hukuk fakültesine doğru ilerledim.Derse daha 20 dakika olduğu için yavaş yavaş yürüyordum.O sırada yanıma Ali geldi. "Sevgi,Cengiz hoca seni odasına çağırıyor"dedi. "Tamam, saol Ali"diyip hocanın odasına doğru ilerledim.Kapıyı çalıp "Buyrun hocam beni çağırmışsınız"dedim. "Gel Sevgi,staj'a başlayacaksın.Ders notların tam bütün sınavlardan geçtin.2 hafta kadar orda staj yapacaksın.Yanında bir çocuk daha gelecek"dedi Cengiz hoca. "Kim hocam ve staj yeri neresi?"dedim.O sırada kapı çaldı,kapıdan Ateş girdi. "Buyrun hocam,beni çağırmışsınız"dedi Ateş. "Evet ikiniz beraber aynı yerde staj'a gideceksiniz.Adres burası"diyip kağıdı Ateş'e uzattı Cengiz hoca. "Hocam ben diğer hafta başlasam bu hafta bir işim var Mardin'e gideceğim."dedim. "Mardin mi hayırdır noldu?"dedi Cengiz hoca. "Bir arkadaşla ilgili hocam,diğer hafta burda olur başlarım.Zaten 2 gün durup döneceğim ama bi süre saklanmamız gerebilir"dedim. "İyi tamam ama başına bi iş açma"diyerek güldü. "Tamam hocam açmam"diyerek güldüm. "O zaman ikinizde haftaya başlayın"dedi Cengiz hoca. "Tamam hocam"diyip odadan çıktım.Benim arkamdan Ateş çıkınca ordan uzaklaştım.O da kafeye doğru ilerledi.
Selin'in Anlatımıyla;
"Açmıyor telefonlarımızı"dedim. "Çok kırıldı,hiç yapmamalıydık"dedim.Ateş koşarak yanımıza geliyordu. "Noldu oğlum ne dedi hoca"diye sordu Kaan. "Hocayı boşver"nefes nefese kalmıştı Ateş. "S...sevgi Mardin'e gidiyor"dedi. "Ne alaka oğlum Mardin?"dedi Kaan. "Bilmiyorum,bi arkadaşımla ilgili dedi,birde bir kaç gün saklanmamız gerebilir dedi"Ateş bunları anlatırken ben düşünüyordum.Neden saklanacaktı ki,neyden saklanacaktı? "Ne yapacağımızı biliyoruz değil mi?"dedi Kaan.Ateş ile ben "hayır"dedik. "Bizde Mardin'e gidiyoruz"dedi Kaan.
Sevgi'nin Anlatımıyla;
Hocanın yanından çıktıktan sonra Ayça'yı aradım. "Ayça sen bilet aldın mı?"diye sordum. "Hayır daha almadım noldu ki?"dedi. "Tamam şimdi bilet al 2 tane bende geliyorum"dedim. "Ama nasıl,bunu yapmana gerek yok"dedi Ayça. "Senin en yakın arkadaşın olarak geleceğim,gelin odasında beklerken kaçacağız ama birkaç gün saklanmamız gerekecek"dedim. "Yurt dışında teyzem var onun yanına gidelim,o zaten evlenmemi istemiyordu.Onu arayacağım hadi kapat"dedi Ayça telefonu kapattım.Okul kapısına doğru yürüdüm.Taksi çağırıp eve gittim.Anahtarımı çıkarıp eve girdim.Ayça teyzesi ile konuşmuştu. "Mardin'den Kanada'ya kaçıyoruz."dedi Ayça,teyzesi ikna olmuştu. "Tamam"dedim. "Valizini hazırla yarın için Mardin'e bilet aldım"dedi Ayça.Koşar adımlarla odama gidip valizimi indirdim.İçine kıyafetlerimi ve biraz da makyaj malzemesi koyduktan sonra şüphelenmesinler diye abiye tarzında mini bir siyah elbise koydum.Valizi kapatıp kapının önüne koydum. "Ayça sabah kaçta uçak"dedim. "07.40'ta 6'da havaalanında oluruz"dedi Ayça.O gün sabaha kadar uyumadık.Sabah erkenden kalkıp havaalanının yolunu tuttuk.
Ateş'in Anlatımıyla;
Hacker bir arkadaşıma gittik.Saat kaça bilet aldığını öğrendikten sonra biletlerimizi almıştık. "İyi mi yapıyoruz"diye sordum.Zaten bize yeterince sinirliydi. "Başına derde sokacak salak"dedi Kaan. "Düzgün konuş"dedi Selin.
Sevgi'nin Anlatımıyla;
"Kanka bişey dicem ama kızma"dedi Ayça. "Hı,ne halt yedin söyle"dedim. "Ben Erim'e de bilet aldım..."dedi. "İyi halt yedin gerizekalı"dedim. "Neyse tamam Erim'i benim sevgilim gibi tanıtırız başka şansımız yok"dedim.Ayça taksinin içinde sıkış tıkış bana sarıldı. "Havaalanında bekliyor o bizi"dedi Ayça.Havaalanının önünde durduğumuzda ücreti ödeyip indik.Biletlerimizle kontrolden geçtikten sonra Erim'i gördük. "Oha lan bu bizim 8/C'deki Erim"dedim. "Ben sana söylemedim mi?"dedi Ayça masum bakışlar atarak. "Söylemedin"dedim. "Selam,hoşgeldiniz"dedi Erim. "Hoşbulduk"dedi Ayça. "Ulan sırık hâla sırıksın"dedim.Gülmeye başladık.Erim'in yapacağı rolü anlattıktan sonra planımızı anlattım,arabayı Erim arayacaktı.Uçağın anonsu yapılınca kapıya doğru ilerledik.
Kaan'ın Anlatımıyla;
Havaalanına gelmiş,134 nolu kapının önünde uçağa binmeyi bekliyorduk.Sevgi 10 kişi önümüzdeydi.Ama yanındakiler kimdi?Bunu Mardin'e gidince öğrenecektik.
Sevgi'nin Anlatımıyla;
Uçağa binmiştik ben cam kenarına oturmuştum.Erim ortaya,Ayça koridor yanına oturmuştu. "Ayça bizi orda kim alacak?"diye sordum. "O adamın aşireti'nin şöförü alacak"dedi. "Ayça,sen malsın!Aşiret olduğunu şimdi mi söylersin"diye güldüm.Uçağın kalkmak üzere pistte ilerlediğini fark edince kemerlerimizi taktık.Mardin'e gidene kadar şarkı dinledim.Uçaktan inip valizlerimizi bekledikten sonra kapıda durduk. "Erim rol yapmaya hazırsın değil mi?"dedim. "Evet,tabi ki"dedi. "Geliyorlar"dedi Ayça.Siyah transporter bir araba geliyordu.Erim elini uzattı elini tuttuktan sonra arabaya doğru ilerledik.Arabaya bindik.
Selin'in Anlatımıyla;
"Kim bu"diye sordu Ateş. "Bilmiyorum daha önce görmedim"dedim. "Ne işleri var burda"dedi Kaan.Uzaktan sadece onları izliyorduk.Onlar arabaya binince kapıya doğru koşup taksi çevirdik. "Abi öndeki arabayı takip et"dedi Kaan.
Sevgi'nin Anlatımıyla;
Göbekli,buğday tenli,altına şalvar giymiş üstüne beyaz gömlek giymiş bir adamın yanına oturdu Ayça.Bu adam mıydı nişanlısı? "Hoşgeldin hanım"dedi adam Ayça'ya. Ayça gülümsemekle yetindi.Erim ile ben onların tam karşına oturmuştuk. "Bunlar kim?"diye sordu adam. "Bu en yakın arkadaşım Sevgi,bu da sevgilisi Erim"dedi Ayça. "Hoşgelmişsiniz"dedi adam. "Hoşbulduk"dedim.Köy yolu gibi bir yere girmiştik,1 saat sonra bi evin önünde durmuştuk.Burası bir aşiret eviydi.2 gün sonra olacak düğün için şimdiden hazırlık yapmaya başlamışlardı.Korna sesi bütün konakta yankılanmış olacak ki herkes kapıya çıktı.
Selin'in Anlatmıyla;
"Oha burası bildiğin aşiret"dedim. "Bu mal aşiret gelini olmak istemiyor muydu?"dedi Kaan.Aynı zamanda Ateş'in öldürücü bakışlarına da katlanmak zorunda kalmıştı. "Yok alakası yok"dedim.Onları kapının önünde büyük bir kalabalık bekliyordu.
Sevgi'nin Anlatımıyla;
O göbekli adam arabadan ilk önce inmiş kapının önünde durmuş Ayça'nın inmesini bekliyordu.Ayça hemen arkasından inince,adam eliyle Ayça'nın elini tuttu.Erim arabanın içinde çıldırmak üzereydi. "Kes sesini,bişey fark ettirirsek Ayça gerçekten evlenmek zorunda kalır"dedim bu biraz sakinleştirmişti.Arabadan inince elimi tutup konağın kapısına doğru ilerledik.Herkes "Hoşgelmisseniz"diyerek karşıladı bizi, 2 kişi hariç,onlar galiba burda türkçesi en düzgün olan kişilerdi.Reyyan ve Miran evlilerdi.Reyyan bizimle yaşıttı.Miran ise 30 yaşında Mardinli bir iş adamıydı.Reyyan bu aşiretin en küçük kız kardeşiydi. "Hoşgeldiniz"dedi Reyyan. "Hoşbulduk"dedim. "Ben Reyyan,bu eşim Miran"dedi. "Bende Sevgi"dedim.Bu aşiretteki en sevimli kişiler olabilirlerdi.Ben,Erim,Reyyan ve Miran köşeye çekilmiş Ayça'ları izliyorduk. "Ayça abimle evlenmek istemiyor galiba"dedi. "Akşam olsun size herşeyi anlatacağız"dedi Erim.Sofralar kuruldu,yemekler yenildi.Çaylar içildikten sonra herkes odalarına çekilmişti.Reyyan bize odamızı gösterdikten sonra "Reyyan yarım saat sonra Miran ile buraya gelin size herşeyi anlatacağız"dedim.Tamam dermişcesine başını salladı.Büyük bir odaydı burası Ben,Erim ve Ayça kalıyorduk.

Hayat Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin