Azat istemeye istemeye yerde yatmayı kabul etmişti.Bugün çok yorulduğumuz için bende hemen uyumuştum.Sabah olduğunda davul sesleri gelmeye başlamıştı. "N'oluyo ya yine kim evleniyo?Valla bi düğün daha kaldıramam"diye söylendim kendi kendime. "Off bi günümüzde normal geçemez mi artık?"dedi Azat.Sesten dolayı kalkmak zorunda kalmıştık.Azat'tan önce banyoya yönelip yüzüme bakım yaptıktan sonra geldiğimizde kaldığım odaya yöneldim.Valizimden kıyafetlerimi çıkarıp giydim.Saçımı da açık bırakmıştım.
Makyajımı yaptıktan sonra herşey hallolmuştu.Odadan çıktığımda Azat üstünü giymiş.
Beni merdivenlerin başında bekliyordu. "Nolmuş öğrendin mi?"dedim. "Şu Ateş miydi neydi evleniyormuş"dedi.Kendimi tutamayıp gülmeye başladım.Yanımıza Selin ile Kaan geldi. "Duydunuz mu Ateş evleniyormuş"dedi Kaan. "Salak dün gaza geldi bende evleniyorum dedi ve bugün evleniyor"dedi Selin.Selin üstüne pudra pembe bir dantelli bluz altına siyah pantolon giymişti.Kaan klasik tişort ve pantolon giymişti. "Kanka gel aşağı gidip tebrik etmemiz lazım"dedim. "Kesinlikle"dedi Selin. "Karışmayın çocuğa yazık"dedi Azat.Bunu söylerken bir yandan da kahkaha atıyordu.Kaan bozulmuş gibiydi sonuçta çocukluk arkadaşıydı ama bize ne çocukluk arkadaşı mallık yapmasaydı.Selin ile merdivenler aşağı indik.Gelin ile damadın masası tam karşımızda duruyordu.İkimizde gülmemek için çabalıyorduk. "Ben dayanamıyorum"dedi Selin. "Saçmalama ciddi dur"dedim ama bende dayanamıyordum.Gelin masasının önüne geldiğimizde ilk önce gelinin yanına gittik. "Hayırlı olsun kuzum"dedim. "Saolun gelin hanım"dedi Ayşe. "Hayırlı olsun Ayşecim"dedi Selin. "Teşekkür ederim Selin hanım"dedi Ayşe.Daha sonra Ateş ile uğraşmak için masanın diğer tarafına geçtik. "Ooo Ateş hayırlı olsun yenge pek güzelmiş".dedim "Hayırlı olsun Ateş,yenge gerçekten güzel kadın"dedi Selin.Ateş iyice sinirleniyordu.Biz onu bu şekilde sinir etmeye devam ederken imam girdi içeri "Vay be şansa bak Mardin'e bekar gelip evli çıkmak"dedim Ateş'in duyabileceği bir ses tonuyla. "Bana bak sus zaten senin yüzünden oldu"dedi Ateş.Sadece ikimizin duyabileceği ses tonuyla konuşuyorduk. "Ben ne yaptım?Sen gaza geldin"dedim haklıydımda. "Evlenecek çiftimizi han'a alalım"dedi imam.Ateş ile Ayşe han'a girdiler.Han'a Ayşe'nin ailesi ve arkadaşları,Ateş'in ailesinin haberi olmadığı için biz girebilmiştik.Han'ın başköşesine Azat,Süleyman abi,ben,Selin ve Kaan oturmuştuk.Han'ın ortasına Ateş ile Ayşe oturmuştu.Tam nikah başlıyacakken telefonum çaldı. "Kusura bakmayın Reyyan arıyor açmam lazım"diyip telefonu açtım.Reyyan alo dememe izin vermeyip "5 dakika içinde oradayız 5 dakika sonra başlasınlar"dedi. "Tamam"diyip telefonu kapattım. "Reyyanlar 5 dakika sonra burdalarmış."dedim. "Tamam 5 dakika daha bekleyelim"dedi Süleyman abi.Herkes 5 dakika daha oyalanmak için dışarı çıktılar.Aklıma Ayşe'nin yaşını bilmediğim geldi "Ayşe,kuzum kaç yaşındasın?"diye sordum. "32 yaşındayım gelin hanım"dedi Ayşe.Kahve boğazıma takılmıştı 32 lafını duyunca.Öksürmeye başladım.Selin kendini tutamayıp gülmüştü.Azat sırtıma vurmakla uğraşıyordu.Kaan Ateş'e kaş göz işaretleriyle bişey anlatıyordu.Öksürüğüm kesilince "öyle mi çok güzel"dedim. "İyi misin?"dedi Azat.Kafamı evet anlamında salladım.Reyyan,Miran,Erim ve Ayça içeri girmişlerdi.Ne bir dakika Ayça ve Erim mi?Burda kıyamet kopacaktı.Ayça ve Süleyman abi göz göze geldiler.Allahtan tam o sırada imam "herkes geldiyse başlayalım"dedi. "Başlayabiliriz"dedi Süleyman abi.İmam geline dönüp "Allahü teâlânın emri, Peygamber efendimizin sünneti, amelde mezhebimizin imamı olan İmam-ı a'zam Ebu Hanife hazretlerinin ictihadı ve hazır olan Müslümanların şahitlikleriyle, 11 Reşat altın mehr-i müeccel ve 1 Reşat altın mehr-i muaccelle, Mustafa oğlu Ateş'i kocalığa kabul ettin mi?dedi. "Ettim"dedi Ayşe 3 defa sonra imam Ateş'e dönüp "Allahü teâlânın emri, Peygamber efendimizin sünneti, amelde mezhebimizin imamı olan İmam-ı a'zam Ebu Hanife hazretlerinin ictihadı ve hazır olan Müslümanların şahitlikleriyle, 11 Reşat altın mehr-i müeccel ve 1 Reşat altın mehr-i muaccelle, Hasan kızı Ayşe'yi karılığa kabul ettin mi?"diye sordu.Ateş ilk önce bize 'beni kurtarın'dermişcesine baktı biz oralı olmayınca 3 defa "ettim"demek zorunda kaldı.Süleyman abi ayağa kalkıp geline cumhuriyet altını taktı.Ayşe ve Ateş,Süleyman abinin elini öptükten sonra dışarı çıktı.Onlardan sonra Süleyman abi dışarı çıktı.Han'da biz bize kalmıştık.Yani Reyyan,Miran,Azat,Ben,Selin,Kaan,Erim ve Ayça.Gelin ve damat çıkar çıkmaz biz kahkahalara boğulmuştuk.Süleyman abi bir anda içeri girince ortam geri ciddiyetini almıştı.Ayça bu sefer kararlıydı. "Neredeydin sen"diye gürledi Süleyman abi. "Benim sana anlatmam gerekenler var"dedi Ayça.Onu sevmediği Erim'i sevdiğini herşeyi anlattı.Süleyman abi bir süre sessiz kaldı. "Neden söylemedin söyleseydin seni zorlamazdım"dedi Süleyman abi.Hepimiz şok olmuştuk.Süleyman abi bir elini Ayça'nın omzuna koydu "kimi seviyorsan onunla evlen"dedi.Hepimiz mutlu olmuştuk. "O zaman herşey düzeldiğine göre biz artık İstanbul'a dönebiliriz."dedim. "Bende sizinle geleyim hem dinlenmiş olurum"dedi Reyyan.Miran'a baktığımda kafasını onaylar gibi yaptığını gördüm. "Olur gel deli gibi eğleniriz zaten Selin'in eşyalarını Ayça'nın evindeki boş odaya taşıttım"dedim. "Ben biletlerinizi hallettim"dedi Miran telefonunu cebine koyarken. "Ee ben o zaman valizimi hazırlamaya çıkıyorum"dedim.Ayça ile Selin "aynen bizde hazırlayalım"dediler beraber han'dan çıkıp kaldığımız odaya ilerledik.
Azat'ın Anlatımıyla;
"Miran bende İzmir'e döneyim artık"dedim. "Nasılsa burda artık bişey kalmadı"dedim. "Sen bilirsin"dedi Miran.Zaten Kaan ve Erim kızlarla beraber gidecekti.Telefonumu alıp İzmir için biletimi aldıktan sonra odama çıkıp çantamı hazırlamaya başladım.
Sevgi'nin Anlatımıyla;
Odaya girince kızlar yatağın olmadığını fark ettiler. "Yatağın nerde"dedi Ayça. "Kaldırmışlar"dedim. "Niye"dedi Selin. "Bilmem burda öyleymiş.Neyse onu bunu bırakın da Ateş resmen kendinden 10 yaş büyük biriyle evlendi."dedim. "Evet ya,yazık çocuğa"dedi Ayça. "Pardon o sapığa mı yazık"dedim.O sırada Kaan odaya girdi. "Ateş'i döverek odaya sokacaklar izleyecekseniz gelin"dedi. "Büyük bir zevkle"dedim ve Kaan'ın arkasından terasa çıkıp aşağı baktım.Arkamdan Reyyan,Ayça ve Selin gelmişti.Hepimiz aşağı eğilmiş,olacakları bekliyorduk.Bizden hemen sonra Azat,Kaan,Erim ve Miran terasa çıktılar.Azat gelip arkamdan sarıldı. "Hayırdır çocuğun dövülmesine pek meraklıysan biz döverdik"dedi. "Yok ben sadece kendisinden 10 yaş büyük bir kadınla evlenince oluşan yüz ifadesini merak ediyorum.Ama yani döverseniz de fena olmaz"dedim.Biz kendi aramızda konuşurken Ateş'i iterek odaya götürüyorlardı.Biz yukarda gülüşürken kafasını yukarı kaldırdı.Bize baktıktan sonra döve döve odaya soktular.Ateş'i odaya soktuktan sonra bütün davetliler evlerine dağılmıştı.Bizde terastaki sedirlere oturmuştuk. "Miran biletler kaçta?"dedi Ayça. "Öğlen 11.25'te"dedi Miran.Saate baktığımda saatin 23.56 olduğunu gördüm. "Ben yatıyorum siz oturun isterseniz.İyi geceler"diyip Azat'ın odasına yöneldim.Kendime valizden pijama çıkardım.Azat'ın yatağını serip kendi yatağıma geçtim.15-20 dakika sonra Azat girdi odaya. "Uyudun mu?"diye sordu. "Yok uyku tutmadı,uyuyamadım"dedim. "Bende yarın dönüyorum İzmir'e"dedi. "Bu arada yerin hazır,yatağını serdim"dedim. "Sende bişey var dökül bakalım"dedim. "İstanbul'da erkeklere yaklaşmak yok.Bak arar Selin'e sorarım"dedi. "Başka emrin?"dedim. "Düşünmem lazım"dedi. "Yat uyu başlatma şimdi"dedim. "Konuyu böyle kapatamazsın"dedi. "İyi geceler"diyip gözlerimi kapattım.Fazla derin uyumuşum.Kalktığımda saat tam 10.09'du. "Azat kalk,kalk geç kalıcaz"diye seslendim. "Nolur 5 dakika daha"dedi. "Olmaz kalk hazırlan"dedim.Ben kalkmış üstümü giyiyordum.
Çıkardığım pijamaları valize yerleştirdikten sonra valizi kapının önüne çıkarıp lavaboya koştum.Elimi yüzünü yıkadıktan sonra koşarak geri odaya döndüm Azat kalkmış üstünü giymişti.
"Kalktınız mı?"diye bağırdı aşağıdan Miran. "Evet,geliyoruz"diye bağırdım.Valizlerimizi alıp aşağı indik.Miran valizleri arabaya yerleştirirken konaktaki herkesle vedalaştık.Havaalanına gittiğimizde son 30 dakikamız vardı.Azat başka tarafa gideceği için kapıda vedalaşmak zorundaydık.Miran,Reyyan ile vedalaşırken ben de Azat ile vedalaşıyordum. "Seni seviyorum.Stajını bitirir bitirmez hemen İzmir'e gel"dedi. "Bende seni seviyorum söz gelicem"dedim.Erim'in sesi duyuldu "hadi geç kalıcaz Reyyan,Miran ve Sevgi,Azat yıllarca ayrılmayacaksınız"dedi.Ondan biraz uzaklaştım.Sonra arkamı dönüp 6-7 saniye ona baktım.Koşarak tekrar sarıldım. "Seni seviyorum"dedim. "Bende,bende seni"dedi.Bu sefer gerçekten gitmek zorundaydım yoksa geç kalacaktık.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hayat
ChickLit"Emin misin?"dedi. "Madem bir yola çıktık devam edelim."dedim. Bizim hikayemiz böyle başladı,belki de hiç karşılaşmasak daha mutsuz olacaktık.Belki başkalarıyla evlenecek yuva kuracaktık.Ama işte hayat bizi karşılaştırdı.Hem de en kötü durumun içind...