"Şimdi şöyle oldu."diyerek başladım sonuna kadar herşeyi anlattım.Tek bişey dışında evlenme mevzusu.Evlenme mevzusunu zaten babam duyarsa baştan karşı çıkardı.O yüzden anlatamazdım. "Bizden haberisiz Mardin'e gitmek?Sen küçükken de böyleydin.Kafana ne eserse onu yapardın."dedi annem. "Baba sen bişey demiyecek misin?"dedim. "Annen söyledi zaten kızım"dedi babam. "Ben diyorum ki biz Azat ile eve gitsek anneannem evdedir zaten"dedim. "Evet evde anneannenen kızım,Ali ile Yusuf'ta 1 saat sonra evde olurlar"dedi babam. "Tamam babacım biz gidiyoruz,hadi Azat gidelim."dedim.Hasan abi bizi arabada bekliyordu.Azat annemlerle vedalaşıp odadan çıktı. "Biraz gerilimli miydi?"dedim. "Biraz mı?"dedi. "Tamam fazla gerilimliydi,ama babam akşam eve geldiğinde sana ısınır merak etme zaten annemle baya anlaştınız."dedim. "Umarım"dedi.Emniyetten çıkıp arabaya bindik.Evin önüne gelene kadar hiç konuşmadık. "Anneannem ile dedemin aşkı tüm Maraş'ta bilinir"dedim. "Vaay büyük aşkmış desene"dedi. "Aynen,sadece anneannemin yanında rahat davran anneannem kendini kasanları hiç sevmez"dedim. "Tamam olabildiğince kasmayacağım"dedi.Bahçeden girip kapıyı çaldım.Kapıyı Ayşe abla açtı.Ayşe abla evde çalışan hizmetliydi. "Hoşgeldiniz"dedi. "Hoşbulduk Ayşe abla"dedim. "Anneanneniz içeride"dedi.Azat'ın elini tutup salona ilerledim. "Anneannelerin en bitanesi yine mi örgü örüyorsun?"dedim.Anneannem bir an korktu. "Korkma ya benim sana sürpriz yapayım dedim"dedim. "Ah deli kızım benim hoşgeldin daha doğrusu hoşgeldiniz"dedi anneannem. "Hoşbulduk"dedi Azat.Rahat olmaya çalışıyordu.Ben anneannemin sağına Azat ise soluna oturmuştu. "Anneanne yine almışsın pembeleri eline ne örüyorsun"dedim. "Gelecekteki torunuma yelek örüyorum,senin çeyizine koyacağım"dedi. "Anneanne yetmez mi artık kaç sandık oldu?"dedim. "Olmaz,daha geçen dantel takımı bitirdim."dedi. "Anneanne ben sermem onları dedim Ya sana"dedim. "Niye sermeyesin ne güzel dantel işte"dedi Azat. "Aferin oğlum sen akıllı çocuksun seni sevdim.Bunun getirdiği diğer kazık gibi değilsin.."dedi anneannem. "Bu arada ben Azat"dedi. "Bende Fatma memnun oldum çocuğum"dedi anneannem. "Bende memnun oldum"dedi. "Sat zaten beni anneanne,aşk olsun."dedim. "Haksız mıyım?Kalas değil miydi o?"dedi anneannem. "Kaç kalas getirdi ki Fatma teyze"dedi Azat. "Anneanne diyebilirsin bana, 1 tane getirdi."dedi anneannem.Kapı çaldı 2 defa herhalde Ayşe ablanın işi olduğu için duymamıştır diye düşündüm. "Siz sohbeti baya ilerlettiniz beni de sattınız ben bakarım kapıya"diyip kapıya yöneldim.Ali ile Yusuf okuldan gelmişlerdi. "Hoşgeldiniz"dedim. "Abla asıl sen Hoşgeldin de ne ara geldin"dedi Yusuf. "Geçin içeri anlatırım"dedim.Çantalarını kapının kenarına atıp salona ilerlediler.İçimden ergenistler birliği diye geçirdim.Ali salondan bana bağırdı "Abla,bu hıyar kim?"dedi.Benden önce anneannem cevap verdi "Enişteniz oğlum enişteniz"dedi. "Anneanne!"dedim.Azat pis pis bakıp sırıtıyordu. "Gülme"dedim. "Selam enişte"dedi Yusuf. "Hoşgeldin enişte"dedi Ali. "Selam,hoşbuldum"dedi Azat.Ah anneanne ah yaktın beni...Ayşe abla Valizleri odaya çıkarmıştı.Annemlerin gelmesine daha 3 saat vardı.Anneannem ile Azat iyice sohbete dalmış,Ali ile Yusuf ders çalışmaya odalarına çıkmışlardı.Ben ise canım sıkıldığı için mutfakta Ayşe ablaya yardım ediyordum. "Ayşe abla,bana yine şu enfes sarmalarından yapar mısın?"dedim. "Sen iste yaparım kuzum"dedi. "Efsanesin Ayşe abla"dedim. "Anneannenle pek samimi oldular."dedi. "Hmmm yakında beni de aralarına almayacaklar"dedim. "Aman boşver iyi olsunlar da gerisi önemli değil"dedi.Ben çorbayı karıştırırken "Kız siz nerede tanıştınız veya nasıl tanıştınız?"dedi. "Abla uzun hikaye ama Mardin'de tanıştık diyebilirim"dedim. "Mardin ve sen hayatta inanmam"dedi. "Ya ciddiyim vallahi Mardin'de tanıştık"dedim. "Hatta 3 gün sonra tekrar gidiyoruz Mardin'e"dedim. "Ha sen ciddisin Mardin konusunda"dedi. "Evet"dedim. "İyi bakalım hadi hayırlısı"dedi.Anneannem içeriden seslendi "Sevgi gelsene bi"dedi. "Geliyorum anneanne"dedim.Mutfaktan çıkıp salona girdim. "Efendim anneanne.Azat nerede?"dedim. "Bahçeye çıktı gel otur sen"dedi.Yanına otururken "Bunu da sevmedin değil mi?"dedim. "Yok tam tersi çok sevdim evlen sen bu çocukla.."dedi. "Ama anneanne...Daha biraz erken değil mi?"dedim. "Evde mi kalacaksın kızım?"dedi. "Bana bağlı bişey değil anneanne ona bağlı bişey,ama gerçekten daha erken"dedim. "Tamam kızım sen bilirsin"dedi anneannem.Kalkıp yine mutfağa gittim. "Ne diyor anneannen"dedi Ayşe abla. "Evlen diyor,kendimi şuan çok baskı altında hissettim"diyerek güldüm. "Normaldir o normal"dedi.Zaman hızlı geçmişti annem ile babam işten dönmüştü.Yemek masası hazırlanırken bizde salonda oturuyorduk. "Eeee anne n'aptınız Bugün"dedi annem. "Azat ile tanıştık falan"dedi anneannem.Ben babamın göbeğine yaslanmış oturuyordum.Azat tekli koltukta oturuyordu. "Masa hazır"diye seslendi Ayşe abla.Hep beraber masaya geçtik.Babam yine Azat ile ikimizin arasına oturmuştu. "Ama baba"dedim. "Babaya ama denmez"dedi.Sandalyede arkama yaslandım.15 dakika sonra "Tamam baba vallahi doydum yeter"dedim. "Tamam hadi şunu da ye son"dedi.Son olarak babamın ağzıma verdiği lokmayı yutup başımı arkaya yasladım.Herkes yemeğini yiyip kalkınca hep beraber bahçeye oturduk. "Azat,git tavlayı getir seninle bi tavla oynayalım"dedi babam.Azat ayağa kalkıp yan tarafta duran tavlayı alıp hazırladı. "Siz tavla oynarken bende üstümü değişeyim"diyip odama çıktım.Dolabımdan pijamalarımı alıp giydim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hayat
ChickLit"Emin misin?"dedi. "Madem bir yola çıktık devam edelim."dedim. Bizim hikayemiz böyle başladı,belki de hiç karşılaşmasak daha mutsuz olacaktık.Belki başkalarıyla evlenecek yuva kuracaktık.Ama işte hayat bizi karşılaştırdı.Hem de en kötü durumun içind...