HANIM KARDEŞLERİMİZİN
DİKKATİNE !!!
LÜTFEN
VİDEOYU İZLEMEDEN
DİNLEYİNİZ !!!Çok güzel bir sohbet istifade edelim اِنْ شَاءَ اللهُ تَعَالٰی
BEŞ CİHETTE KADINLARIN TESETTÜRÜ
4. Moda Ciheti
Tesettüre vurulan darbelerden en ağırının faili şüphesiz moda. Moda kolayca kabul edilemeyecek hatta karşı çıkılacak pek çok giyim tarzını ve hayat programını da yavaş yavaş ama bilinçli bir şekilde Müslümanların hayatlarına soktu.
Ve bu süreçte özellikle insanların iki hassas noktasını kullandı ki bunlardan birincisi, kitle psikolojisi.
Kitle psikolojisi başlangıçta çevrelerinde görmeleriyle insanların modaya alışmalarını daha sonra da bunları mübah göstererek bizzat kullanmalarını sağladı. Kullanmayan insanlar ise adeta bu kitlenin altında ezildi, ‘çağ dışı’ olarak gösterildi.
İkinci nokta ise reklam.
Moda öyle reklam edildi ki sanki modaya uyan kişiler anında daha yüksek statülere ulaşıyordu. Hiçbir vasfı ve bilgi-becerisi olmayan insanlar bile başarısı için kutlanıyordu, kendini sergilemedeki ‘muhteşem’ özgüveni ve cesareti takdir ediliyordu. Bu haliyle moda insanları aynileştirmeye başladı ve mahremiyet kavramına büyük darbeler vurdu.
Ve hala buna devam ediyor...
5. Kötü Örnek Ciheti
Tesettürlü kadınların işlediği hataları örnek göstererek kendini temize çıkarmaya çalışmak.
Bilmeliyiz ki başkasının yaptığı yanlışlar veya bir hükmün herkes tarafından çiğneniyor oluşu hükmü ortadan kaldırmaz. Buna rağmen çevremizden şu cümleleri çokça kez duymuşuzdur:
‘Ne tesettürlüler var, benim işlemediğim .. günahları işliyorlar.’
Veya
‘Bugün kimse doğru tesettürü uygulamıyor ki zaten.’ vs.
Bir Müslüman, bir yerde bir hata görüyorsa ona düşen şey kendini temize çıkarmak değil hatayı düzeltmektir. Belki güzel bir dille uyarmak ve çok daha güzeli örnek olmak. Eğer tesettürün uygulanmasındaki hataları görüyorsak hatayı işleyen kardeşimize yardımcı olmalı ve kendi tesettürümüzü Allah rızasını amaçlayarak herkese örnek olacak şekle getirebilmek için çaba sarf etmeliyiz.
Kaynaklar
[1] Ahkam tefsiri, M.Ali es-Sabuni
[2] Ebu Davûd, Libâs, 31
[3] Buharî, Tefsîru Sûre, 29/12; İbn Kesîr, Muhtasar, M. Alî, es-Sâbûnî, 7. Baskı, Beyrut 1402/1981, II/600
[4] http://www.euronews.com/2017/11/24/which-eu-countries-have-the-highest-rate-of-sex-crimes-
https://www.youtube.com/watch?v=85SjrmrlprAYazar:
selbe
ŞİMDİ OKUDUĞUN
El-Hicab (Tesettür/Örtünme)
SpiritualHicab nedir bilir misiniz? Peki doğru tesettür nasıl olur? Tesettür, Örtünme, Mahrem, Namahrem, Akraba ilişkisi, Tesettürde dikkat etmemiz gerekenler, Namahrem ile Tokalaşmak, Namahrem ile Konuşmak, Gelin ayrıntılı bir şekilde bilgilerimizi tazeley...