1- Erkeğin Tesettürünün Ölçüleri Nelerdir?

79 12 12
                                    

HANIM KARDEŞLERİMİZİN
DİKKATİNE
LÜTFEN !!!
VİDEOYU İZLEMEDEN
DİNLEYELİM !!!

Maddeler halinde Erkeğin Tesettürünün Ölçüleri Nelerdir?

Gelin hepberaber öğrenelim - öğretelim اِنْ شَاءَ اللهُ تَعَالٰی

1. Bedenin bir kısmını örtecek şekilde olmamalı; tamamını kapatacak düzeyde olmalı!

Avret mahallerini açıkta bırakacak şekilde olmamalı; o mahallerin tamamını kapatacak düzeyde olmalı!

Avret:
Bir kimsenin açması, başkasına göstermesi ve başkasının bakması haram olan yerlerine avret denir. Dört çeşit avret vardır. Daha doğrusu avretin dört farklı alanı vardır:

1. Erkeğin erkeğe karşı avreti (göbekten dizaltına kadar olan bölüm)

2. Kadının kadına karşı avreti (göbekten dizaltına kadar olan bölüm)

3. Erkeğin kadına karşı avreti (göbekten dizaltına kadar olan bölüm – yabancı kadınlar hassasiyeti de vardır)

4. Kadının erkeğe karşı avreti (kendinden görünenler müstesna ölçüsü, bunu da Peygamber Efendimiz (صَلَّى اللهُُ عَلَيْهِ  وَسَلَّمَ) yüz ve el olarak tarif etmiştir.)

Avret sadece ön taraf değildir, arkayı da kapsar. Bu nedenle arka tarafa da dikkat etmek gerekir. Özellikle düşük bel pantolonlar bu konuda sıkıntılıdır. Mesela rüku, secde durumlarında hiç hoş manzaralar yaşanmamaktadır.


2. Dikkat çekici olmamalı; sade ve yalın olmalı!

Dikkat çekmek yalnızca kadına özgü bir sınırlama değildir. Erkeğin de dikkat çekici unsurlardan beri durması gerekir.

3. Kibir ve riya asla olmamalı; mütevazilik ve samimiyet olmalı!

Görünmek için, ilgi için, yüksekten bakmak veya fiyaka için bir giyim olamaz. Tevazu Müslümanın daima taşıması gereken bir güzelliktir. Kıyafetleri de bu oranda gösteriş malzemesi olmamalıdır.

4. İnce ve şeffaf olmamalı; kalın ve teni göstermeyecek halde olmalı!


Kıyafetin tamamının bu nitelikte olması gerekirken, avret mahallerinin örtüsü ince ve şeffaf olmamalı, kalın ve teni göstermeyecek halde olmalı!

5. Vücut hatlarını gösterecek biçimde dar olmamalı;
geniş ve bol olmalı!

İşte bu ciddi manada ihmal edilmiş bir konu. Kadının örtüsü, dış kıyafeti ve bunların ölçüleri hakkında bu kadar konuşulurken, erkeğin de bol giyinmesi gerektiği, onun da vücut hatlarının belli olmaması gerektiği bize unutturuldu. Bu nedenle bugün daracık pantolonlar, dar ve ince gömlekler Müslüman gençlerin üzerinde gezer oldu.

Avret mahallerinin örtüsü vücut hatlarını gösterecek biçimde dar olmamalı; geniş ve bol olmalı!
Önceki maddenin bir kısmı burayı da ilgilendirmekte. O maddeye uygun pantolon seçimi yapılmayınca, otomatik olarak bu madde de ihmal edilmiş oluyor. Bugün rahatlığı temsil eden(!) eşofmanlar bile daracık ve tüm hatları belli eder nitelikte.

Tesettür algısının yıkılmasıyla ilgili daha net ne olabilir ki?


6. Karşı cinse benzer olmamalı; şahsiyetine ve kimliğine uygun olmalı!

Hani bu hep bildiğimiz ama hep ‘kadınlar pantolon giymesin’ diye anlamlandırdığımız ‘Karşı cinse benzememe’ olgusu var ya, işte ondan bahsediyoruz.

Ancak bu olgunun sınırları daha geniş. Yani burada örfler devreye giriyor. Kişinin yaşadığı yere göre bir kıyafet kadın kıyafeti olarak biliniyorsa, bunu erkekler giyemez.

Erkek kıyafeti olarak biliniyorsa da, kadınlar giyemez.

Ama bu başka bir coğrafyada tam tersi olabilir.

Renk de aynı şekildedir. Bir coğrafyada bir renk kadın rengi sayılıyorken, bir coğrafyada erkeklere özgü bir renk addedilmiş olabilir.

Dikkat çekmek mevzusunu da içine alan bir madde olarak buna dikkat etmek gerekir. Dışarıdan bu erkektir, bu kadındır görünümü verilmelidir.

 Dışarıdan bu erkektir, bu kadındır görünümü verilmelidir

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.
El-Hicab (Tesettür/Örtünme)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin